Elektron Digitakt: Eight voice digital drum computer & sampler

Beat making powerhouse

attachment.php

Compact, rugged and to the point. Digitakt is a formidable drum machine. With an astounding feature set and an exquisite digital sound engine, the stage is set for a striking encounter.
Rhythm is a fundamental part of music. Off-kilter beats, four on the floor workouts, polyrhythmic excursions all serve the same purpose. They provide musical structure and sometimes they even make us dance.
Digitakt is a new compact drum machine from Elektron. It contains all the necessary tools to make people move to the beat. A digital and highly flexible sound engine, sampling capability, a live-friendly sequencer, the means to control external MIDI gear. Round it off with a super crisp OLED screen and wonderfully tactile back-lit buttons. Done deal.
Drum machines are something of an Elektron speciality. With the Digitakt we show why.

Digitakt highlights

• 8 internal audio tracks
  • 8 dedicated MIDI tracks
  • 1 × Multi-mode filter per audio track
  • 1 × Assignable LFO per track
  • Delay and Reverb send FX
  • Sampling capability

• 64 MB sample memory
  • 1 GB +Drive storage
  • 2 × ¼” input & 2 × ¼” balanced output
  • 1 × High Speed USB 2.0 port
  • MIDI IN, OUT and THRU ports
  • Overbridge support

Attachments

• DigitaktWeb.jpg
    DigitaktWeb.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 397
Last edited by a moderator:
Hopelijk een wederopstanding van de Monomachine, in digitakt formaat en met overbridge. Of Machinedrum. Of allebei!

vast n digitaal synthje in digitakt formaat dan denk ik. als die lekker poly is he heej nou dan heej dat zou leuk zijn heej of nie dan

Wensen; qua monomachine-achtige praktijken graag een beetje goeie polyfonie idd, beetje flexibel ook, niet zoals de MnM. Qua MD, vergeet aub de UW niet. Dat blijft toch wel de parel, 12bits grit. Maar dan niet zo archaisch als op de MD maar meer Digitakt stijl.

Maar wellicht wordt het wel gewoon de wederopstanding van de SID. Ook leuk.

Ik had het ding in een dusdanige spagaat dat niks meer werkte... de enige optie was full factory reset. Vet leuk. Als die fabriek hier aan de overkant had gezeten hadden dat ding door het raam gehad.

MIDI terug zodat het een dikke unison mono bak word is wel gaaf hoor!!!

Ik zit er over te denken een Digitakt te kopen….lijkt mij een gave bak en misschien is het voor mij geen gek idee om eens een andere werkwijze uit te proberen.

Haast heeft het allemaal niet overigens, maar er viel mij vandaag wel iets vreemds op. Vorige week zag ik de Digitakt nog bij Bax staan voor € 609,- en nu zie ik ineens dat ze € 769,- zijn???? Best een forse prijsstijging lijkt mij zo.

Weet iemand toevallig waar dit mee te maken kan hebben?

Waarschijnlijk een price match met een actie van een andere winkel die is afgelopen.

Weet iemand toevallig waar dit mee te maken kan hebben?
Nee, weet ik niet. Maar wel dat dit vaker gebeurt en de prijs zeer waarschijnlijk binnen een week weer (ca.) € 609,- is. Overigens (bijv.) bij Key Music nu nog voor die prijs van € 609,- te koop. En als je Bax daar een linkje van stuurt krijg je het ook voor die prijs. Dus voor € 609,-.
Maar als het geen haast heeft zou ik even op een 10% kortingsactie wachten.

OK, thanx…. haast heeft het inderdaad niet dus ik wacht het rustig af. Al ben ik wel benieuwd naar de Digitakt moet ik zeggen! Wordt vervolgd dus :)

Bij keymusic SALE10, betaal je er 550,- voor

Mmmmhh, over die SALE10 bij Keymusic heb ik niets kunnen vinden eerlijk gezegd (misschien kijk ik niet goed). Maar voor 609,- is hij in ieder geval nog steeds te krijgen.

Nou ja, ik wacht dan nog maar even met de aankoop tot ik er ook wat tijd voor heb want voorlopig heb ik het sowieso nog druk met andere dingen.

Mmmmhh, over die SALE10 bij Keymusic heb ik niets kunnen vinden eerlijk gezegd (misschien kijk ik niet goed). Maar voor 609,- is hij in ieder geval nog steeds te krijgen.

Nou ja, ik wacht dan nog maar even met de aankoop tot ik er ook wat tijd voor heb want voorlopig heb ik het sowieso nog druk met andere dingen.

In je winkelwagentje doen en dan kortingscode toevoegen: Sale10
Net geprobeerd en krijg nog steeds 60,- korting.

En de korting van 10% van Key Music is volgens mij alleen vandaag nog geldig. En dat betekent vanaf morgen voor de Digitakt een prijsverschil van 221 EUR t.o.v. gisteren. :halleluja

Back