Elektron Digitakt: Eight voice digital drum computer & sampler

Beat making powerhouse

attachment.php

Compact, rugged and to the point. Digitakt is a formidable drum machine. With an astounding feature set and an exquisite digital sound engine, the stage is set for a striking encounter.
Rhythm is a fundamental part of music. Off-kilter beats, four on the floor workouts, polyrhythmic excursions all serve the same purpose. They provide musical structure and sometimes they even make us dance.
Digitakt is a new compact drum machine from Elektron. It contains all the necessary tools to make people move to the beat. A digital and highly flexible sound engine, sampling capability, a live-friendly sequencer, the means to control external MIDI gear. Round it off with a super crisp OLED screen and wonderfully tactile back-lit buttons. Done deal.
Drum machines are something of an Elektron speciality. With the Digitakt we show why.

Digitakt highlights

• 8 internal audio tracks
  • 8 dedicated MIDI tracks
  • 1 × Multi-mode filter per audio track
  • 1 × Assignable LFO per track
  • Delay and Reverb send FX
  • Sampling capability

• 64 MB sample memory
  • 1 GB +Drive storage
  • 2 × ¼” input & 2 × ¼” balanced output
  • 1 × High Speed USB 2.0 port
  • MIDI IN, OUT and THRU ports
  • Overbridge support

Attachments

• DigitaktWeb.jpg
    DigitaktWeb.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 397
Last edited by a moderator:
Ben ik ook een keer net op tijd.

Maar ik ben wel benieuwd hoor....My First Elektron :D

In je winkelwagentje doen en dan kortingscode toevoegen: Sale10
Net geprobeerd en krijg nog steeds 60,- korting.
Bedankt nog voor de tip. Hier is de Digitakt binnen voor de extra lage prijs! En Thomann laat net weten dat de Digitone onderweg is ;)

Bedankt nog voor de tip. Hier is de Digitakt binnen voor de extra lage prijs! En Thomann laat net weten dat de Digitone onderweg is ;)

Top! Veel plezier ermee :okdan: De mijne zou ook vandaag worden bezorgd maar heb ik verschoven naar a.s. vrijdag ivm mijn werk. Ben benieuwd :)

Goed bezig trouwens met ook nog een Digitone erbij :D

Ze worden vast hele goede vriendjes samen. En nadat mijn oudste dochter het filmpje met Cenk zag, heeft ze al studiotijd geclaimed.. :)

Dat kan je zelf instellen toch?

FUNC + PAGE, en dan CH.LENG op 1 zetten

Ik skip 'm vooralsnog even. Vind het echt jammer, want keek hier erg naar uit. Helaas lees ik berichten dat de overdrive een nog heftigere boost aan het volume geeft (op stand 0.01 al), wat een hoop van m'n patterns zou bederven aangezien ik de OD veel gebruik. En velocity op rettrigger blijkt niet meer werken na de update?

Wat de direct pattern change 'bug 'betreft:

Als ik de analog rytm als master gebruik en de rytm een song laat spelen, bvb pattern A01 -> A02 - > A03 - > A04 dan volgt de digitakt mooi deze sequence volgorde, maar enkel en alleen als ik op de digitakt de sequence length per track activeer voor het eerste pattern (in dit geval pattern A 01)
(eerst function + page, dan function + yes) en de CH. LEN parameter op 2 zet met de G encoder.

Als je de CH. LEN op off laat staan (pattern A 01) dan volgt de digitakt met een vertraging van 1 sequence lengte.

Workaround: zet de CH. LEN voor je eerste pattern op 2.

Edit op vorige post: na wat meer intensief testen blijkt het toch nog niet te werken zoals het hoort.

Wat zijn hier de ervaringen met de overdrive na de update? Heeft het veel van je bestaande patterns doen veranderen ? Of valt het mee? En de bitcrusher? Ik heb beide veel gebruikt in m'n patterns en ben een beetje bang dat ik echt flink veel zal moeten rechttrekken of dat het zodanig verandert dat sommige patterns echt anders worden....

Nou, een beetje drive is best wel meteen veel meer dan bij de vorige os. Voor mij niet heel storend, ik gebruik het ding heel erg live. Dus niks staat vast :)

waarom hebben ze dat nou weer gedaan
ik denk dat cenk die vissen in de vijver op heeft gegeten of zo

Nou, een beetje drive is best wel meteen veel meer dan bij de vorige os. Voor mij niet heel storend, ik gebruik het ding heel erg live. Dus niks staat vast :)

Ik gebruik 'm ook heul erg live ;) , maar gebruik erg veel overdrive op samples. Sound moet namelijk live gewoon als een huis staan bij techno en qua leveling enzo ga ik daarom erg in detail. Dus als er iets flink veranderd is, dan kan ik al m'n grooves opnieuw gaan levelen bijv. Daar ben ik een beetje bang voor.

Back