Elektron Digitakt: Eight voice digital drum computer & sampler

Beat making powerhouse

attachment.php

Compact, rugged and to the point. Digitakt is a formidable drum machine. With an astounding feature set and an exquisite digital sound engine, the stage is set for a striking encounter.
Rhythm is a fundamental part of music. Off-kilter beats, four on the floor workouts, polyrhythmic excursions all serve the same purpose. They provide musical structure and sometimes they even make us dance.
Digitakt is a new compact drum machine from Elektron. It contains all the necessary tools to make people move to the beat. A digital and highly flexible sound engine, sampling capability, a live-friendly sequencer, the means to control external MIDI gear. Round it off with a super crisp OLED screen and wonderfully tactile back-lit buttons. Done deal.
Drum machines are something of an Elektron speciality. With the Digitakt we show why.

Digitakt highlights

• 8 internal audio tracks
  • 8 dedicated MIDI tracks
  • 1 × Multi-mode filter per audio track
  • 1 × Assignable LFO per track
  • Delay and Reverb send FX
  • Sampling capability

• 64 MB sample memory
  • 1 GB +Drive storage
  • 2 × ¼” input & 2 × ¼” balanced output
  • 1 × High Speed USB 2.0 port
  • MIDI IN, OUT and THRU ports
  • Overbridge support

Attachments

• DigitaktWeb.jpg
    DigitaktWeb.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 396
Last edited by a moderator:
Het komt bij mij iig een beetje over alsof je een koekepan koopt en dan onder het mom van ik laat me niet beperken daar aardappels in gaat koken en een online review schrijft waarin je aangeeft dat de randen wel heel laag zijn en er zo weinig aardappels in kunnen...

:D :D

Leuke workshop van Cenk, wel een hele lange zit :)

Kits van zeg 12 geluiden waarbij een paar choken is exact het recept van de goede drumcomputer.

Je zegt het zelf al, 12 geluiden, dan kom je 4 tracks te kort.

Het komt bij mij iig een beetje over alsof je een koekepan koopt en dan onder het mom van ik laat me niet beperken daar aardappels in gaat koken en een online review schrijft waarin je aangeeft dat de randen wel heel laag zijn en er zo weinig aardappels in kunnen...

Je kan ze er misschien niet in koken, maar bakken gaat prima ;)

12, choken, 8 voices nodig? Op bv een 707 is het ook kiezen en ook geen o en c hh samen, of cow of rim maar niet tegelijk. Klassiek heet zoiets.

12, choken, 8 voices nodig? Op bv een 707 is het ook kiezen en ook geen o en c hh samen, of cow of rim maar niet tegelijk. Klassiek heet zoiets.

We zitten in 2017 he.. daarnaast is het duidelijk ook geen 'klassieke' drumcomputer/sampler als ze bij Elektron zelf bij demonstratie filmpjes er hele muziek mee bouwen.

In 2017 krijg ik meer voor mn 707 etc en ben ik ze sneller kwijt, hoor ik ze vaker en kennen meer mensen hen dan toen ik ze kocht eeuwen terug.

Dat heeft idd echt veel te maken met de hoeveelheid geluiden die je op de 8 interne audiotracks van de Digitakt kan pleuren!

Waarom zou je een apparaat maken waarin je zoveel gig aan samples in kan laden, maar er met moeite maar 12 uit kan persen. Beetje aparte keuze, maja daar ben ik blijkbaar een vd weinige in

Het gaat meer om wat je er mee kunt doen en hoeveel directe hands on controle je er over hebt dan hoeveel geluiden je er tegelijk uit kunt persen. En met moeite 128, en met gemak 12. En de moeite val best mee.

Ben ik het een beetje voor Elektron aan het opnemen hier trouwens, het moet niet gekker worden. Voor je het weet zit je naar een mk2 te kijken!

Attachments

• e46ec7da959af205bbede607f8a1d894f6e3a0d6.jpg
    e46ec7da959af205bbede607f8a1d894f6e3a0d6.jpg
    49,2 KB · Bekeken: 109
Midi tracks lijkt toch al goed te werken in dat filmpje.
Als ik met mijn rm1x wat veel cc data doorstuur kan de processor niet volgen en vertraagd het tempo zelfs. Dat lijkt met de digitakt echt vlotjes te gaan.
Wat is jullie ervaring met Elektron en synchroniseren aan externe clock en als main clock generator?

nice apparaat, ben serieus geinteresseerd, wel overal out of stock zie ik, of heeft iemand nog een adresje ;)?

vroeg me af, als je eenmaal op je digitakt iets moois gemaakt hebt, is het dan ook gemakkelijk om de 8 tracks tegelijk (maar als losse tracks) op te nemen in een DAW? via USB misschien? (zag dat er maar 2 outputs op zitten).

Zit er nu nog niet op maar misschien in de toekomst. Maar dat kan ook pas bij de mkII zijn :)

nice apparaat, ben serieus geinteresseerd, wel overal out of stock zie ik, of heeft iemand nog een adresje ;)?

vroeg me af, als je eenmaal op je digitakt iets moois gemaakt hebt, is het dan ook gemakkelijk om de 8 tracks tegelijk (maar als losse tracks) op te nemen in een DAW? via USB misschien? (zag dat er maar 2 outputs op zitten).

Later dit jaar komt er overbridge voor de digitakt waarbij je 8 sporen kunt opnemen in je DAW idd. Dat het er komt is zeker, de exacte datum echter niet. Wel rekening mee houden dat het je 80 euro extra kost ongeveer om OB premium aan te schaffen. Dus als je het niet gebruikt heb je de digitakt ietsje goedkoper, en anders betaal je in totaal zo´n 800 euro. :)

Back