Feedback en ideeën Synthforum Contest (2016)

Ik voel me aangesproken.. Het was niet de bedoeling om je persoonlijk te raken, voor mij gaat het eerder om het feit dat eigenlijk moderators niet mogen meedoen met de contest. Ervaring op andere fora leert me dat moderators altijd de meeste feedback en stemmen krijgen bij een eventuele contest. Maar hier op SF had ik het beter moeten controleren. Dus, het spijt me als ik je hiermee geraakt hebt. :(

Ter compensatie mag je mijn deelname ook verwijderen, ik wil niet als 30ste eindigen met mijn remix, maar eerder lager. Ik wil mijn naam zien verdwijnen uit de uitslag, is dat nog mogelijk ? Volgend jaar ga ik zeker niet meer meedoen. Terwijl zal ik gewoon tracks blijven posten op het hiervoor gemaakte subforum.

I'm really really sorry Bob !

:stupid

Dude, waarom niet meer meedoen ?
En waarom je track verwijderen?
Ik begrijp wel waarom je dit zegt denk ik, maar trek het je ook niet zo hard aan. Je had geen kwaad in de zin toch ?
Gewoon weer lekker meedoen hoor ! En laat die track maar staan er gaan vast nog mensen naar luisteren.

Niet perse. Volgens mij mag je dat alleen concluderen als je weet dat de kwaliteit van alle tracks op hetzelfde niveau liggen. Logisch gezien is dat natuurlijk nooit vast te stellen, maar ik kan me voorstellen dat bepaalde tracks simpelweg als beter worden ervaren (ook wel handig overigens als het om een contest gaat). Wat ik wil aangeven is dat ik het eens ben met je constatering, maar niet perse met de conclusie die je eruit trekt. Een beetje als:[...]
"Niet perse"? :P Ik zei: "Deelnemers aan het begin van het alfabet lijken dus een licht voordeel te ondervinden." Lijkt me bescheiden genoeg... En wat is dat mogelijke voordeel? Dat ze iets meer kans maken om de winnaar te worden, meer niet. Want daaronder is geen duidelijke trend te zien. (In theorie is het echter mogelijk dat de trend er ook is bij niet-winnaars maar dat de stemmen desondanks evenredig verdeeld zijn omdat de tracks in de tweede helft hun alfabetische achterstand hebben kunnen compenseren door een hogere kwaliteit. 8>)

De opmerking van mv30 laat zien dat mensen graag overzicht willen houden en daarom de tracks in bijv. alfabetische volgorde of tegenovergestelde richting afluisteren. De (aanvankelijke) sortering op "minst bekeken" is nl. sympathiek maar ook verwarrend.
Mag ik eraan herinneren dat ik voor dit probleem en andere ongemakken na de 2015 contest al een voorstelletje heb gemaakt? Grootste voordelen zijn 1) overzichtelijkheid en 2) gemak omdat je niet meer al die aparte threads hoeft in te duiken.

PS. Nu ik dat voorstel terugzie vraag ik mij ook af: komt Roland nog weleens op SF?

Ik voel me aangesproken.. Het was niet de bedoeling om je persoonlijk te raken, voor mij gaat het eerder om het feit dat eigenlijk moderators niet mogen meedoen met de contest. Ervaring op andere fora leert me dat moderators altijd de meeste feedback en stemmen krijgen bij een eventuele contest.

Die ervaring is dan misschien erg plaatselijk, want als we in de uitslagen van dit jaar kijken (na terugtrekken van Dr. van Lansberg) zien we:

Von Naphoven: 3e plaats met 41 stemmen, totaal 44 reacties.
MatthewLeBlom: 26e plaats met 19 stemmen, totaal 18 reacties
SynnyS: 72e plaats met 9 stemmen, totaal 27 reacties

Voor mezelf sprekend heb ik 3x mee gedaan, en 2 jaar geleden was ik 5de en nog geen moderator. Vorig jaar stukken lager geëindigd, en toen was ik ook nog geen moderator. In beide gevallen ondersteunen positieve/negatieve reacties ook wel de eindklassering. De reacties op Rendezvous With Rama toen ik deze vorig jaar in de Tracks folder postte was ook al vrij positief, en toen was ik ook nog geen mod.. .

Terugkijkend in de archieven was geen van de winnaars van de afgelopen jaren moderator, al zie ik wel Van Lansberg opduiken als winnaar van de 2012 editie, maar ik weet niet of hij toen al een sheriff ster droeg :smeris: Hij eindigt wel meestal hoog, maar dat is gewoon omdat hij toffe muziek maakt denk ik dan...

Dus ik heb niet het idee dat we worden geholpen door onze 'titel'. Zoals ik ook al opmerkte eerder in deze draad, wij mods zijn ook gewoon gebruikers hier die deelnemen aan de discussies, enthousiast zijn over synths en graag muziek maken - en dus ook mee willen kunnen doen aan de contest. Het enige verschil is dat wij als een soort congierges af en toe de vuilnisbakken legen, posters van de muur trekken en mensen aanspreken als ze hun kauwgum op de grond uitspugen. Verder zijn we net echte mensen.

En ik wil dus ook gewoon weer meedoen volgend jaar :) En ik vind dat iedereen die zin heeft mee moet doen. Het is toch een leuk evenement, je hoort eens wat anders, je hebt het competitie element, je krijgt reacties op je muziek. Het gaat toch niet alleen om winnen?

Ik voel me aangesproken.. Het was niet de bedoeling om je persoonlijk te raken, voor mij gaat het eerder om het feit dat eigenlijk moderators niet mogen meedoen met de contest. Ervaring op andere fora leert me dat moderators altijd de meeste feedback en stemmen krijgen bij een eventuele contest. Maar hier op SF had ik het beter moeten controleren. Dus, het spijt me als ik je hiermee geraakt hebt. :(

Ter compensatie mag je mijn deelname ook verwijderen, ik wil niet als 30ste eindigen met mijn remix, maar eerder lager. Ik wil mijn naam zien verdwijnen uit de uitslag, is dat nog mogelijk ? Volgend jaar ga ik zeker niet meer meedoen. Terwijl zal ik gewoon tracks blijven posten op het hiervoor gemaakte subforum.

I'm really really sorry Bob !

:stupid

Don't worry Jan! Het terugtrekken is mijn keuze en van niemand anders. En ik ken jou als iemand die geen blad voor de mond neemt. Als jij iets dergelijks benoemt, kan ik me voorstellen dat er ook andere leden zijn die er zo over denken, maar het niet uitspreken.

Het enige dat ik jammer vind is dat Von Naphoven nu boven mij is geëindigd :D.

En je track weghalen is natuurlijk helemaal niet nodig!

Of is het dan zo dat je eerst alle tracks hebt gedownload en toen bent gaan luisteren?

Wellicht heb ik iets gemist maar elke keer als ik op een track klikte werd ie meteen gedownload dus ja alles komt dan binnen (in verschillende luistersessies dan wel) en de leuke/interessante tracks in een mapje gezet om nog vaker te beluisteren en de rest na één keer luisteren verwijderd.
Da's waarom ik de tag dus belangrijk vond, als ik de track aanklikte heb ik niets gemerkt dat ie ging spelen?
Heeft dat wellicht met Mozilla te maken?
Ik zie het; in Chrome nu even geopend staat een play en stopknop. :stupid
Vermeld dit volgend jaar aub maar bij de contest voor nieuwe leden.

Brengt mij wel op het volgende idee.
Is het softwarematig mogelijk dat er tijdens de contest een favoriet knop/sterretje geplaatst wordt zodat je dan in de lijst later terug kan zien welke tracks voor jezelf leuk genoeg zijn om vaker te beluisteren?

Laatst gewijzigd:
Ik deed niet mee vanwege drukte dit jaar. (Zou sowieso de eerste keer zijn). Wel een paar inzendingen gecheckt. Idd van mensen die sowieso ergens op pagine 1 stonden. Wat ik persoonlijk frustrerend vond is 1. Dat alles in een aparte draad stond en 2. Dat ik alles moest downloaden (op mijn mobiel gecheckt dus weet niet of dat op de pc ook zo is). Maargoed. Het is al eerder genoemd en ik ben een sterke voorstander van alles in 1x, in 1 lijst gooien met een stemknop naast elke track. Wat betreft stems kunnen inzien, kan je er ook voor kiezen om de hoeveelheid stemmen pas te laten zien nadat je zelf gestemd hebt. Best of both worlds krijg je dan.

Dat was inderdaad ook mij voorstel. Alle tracks in 1 topic. Waarom mega veel topics aanmaken als het gebruiksvriendelijker kan?

Brengt mij wel op het volgende idee.
Is het softwarematig mogelijk dat er tijdens de contest een favoriet knop/sterretje geplaatst wordt zodat je dan in de lijst later terug kan zien welke tracks voor jezelf leuk genoeg zijn om vaker te beluisteren?
Ook aan dit punt had ik gedacht in mijn voorstel (zie de link in bovenstaande post van 13:03).

maar wat ik dan wel weer heel mooi vind is dat we nu in 2016 / 2017 zoveel inzendingen te beluisteren hebben dat er bijna uit noodzaak nagedacht moet worden om het een beetje beheersbaar te maken. :)

Dat is toch eigenlijk wel een enorme prestatie van de organisatie , maar zeker ook van alle deelnemers !!! :okdan:

Heeft dat wellicht met Mozilla te maken?

Dat heeft niet zozeer met Mozilla te maken maar met je instelingen in Mozilla. Ik vermoed dat je de flash plugin hebt gedeactiveerd.

In Firefox: Menu openen (helemaal rechts bovenin, de drie horizontale streepjes) -> Add-ons -> Shockwave flash -> Altijd activeren

"Niet perse"? :P Ik zei: "Deelnemers aan het begin van het alfabet lijken dus een licht voordeel te ondervinden." Lijkt me bescheiden genoeg... En wat is dat mogelijke voordeel? Dat ze iets meer kans maken om de winnaar te worden, meer niet. Want daaronder is geen duidelijke trend te zien. (In theorie is het echter mogelijk dat de trend er ook is bij niet-winnaars maar dat de stemmen desondanks evenredig verdeeld zijn omdat de tracks in de tweede helft hun alfabetische achterstand hebben kunnen compenseren door een hogere kwaliteit. 8>)

Ik heb inderdaad gelezen wat je schreef. Ik probeer echter duidelijk te maken dat je suggestie/lichte conclusie niet perse juist is. Als je tien keer een blinde trekking uit de cijfers 1-10 zou moeten doen, en de eerste vijf keer trek je steeds een getal in de onderste helft, wil dat toch niet zeggen dat de kans dat op een getal uit de onderste helft groter wordt bij de volgende 5 trekkingen? Die kans is nog steeds 50%.

De opmerking van mv30 laat zien dat mensen graag overzicht willen houden en daarom de tracks in bijv. alfabetische volgorde of tegenovergestelde richting afluisteren. De (aanvankelijke) sortering op "minst bekeken" is nl. sympathiek maar ook verwarrend.
Mag ik eraan herinneren dat ik voor dit probleem en andere ongemakken na de 2015 contest al een voorstelletje heb gemaakt? Grootste voordelen zijn 1) overzichtelijkheid en 2) gemak omdat je niet meer al die aparte threads hoeft in te duiken.

Ik deel het idee over het houden van overzicht. Ik houd daar zelf ook van. Maar we hebben ook te maken gehad met opmerkingen dat tracks die bovenaan staan, meer worden beluisterd. Vandaar het "experiment" van de afgelopen contest. Maar zoals hierboven geschreven, hebben we geconstateerd dat er in de aanvankelijke volgorde weinig is veranderd gedurende de inzendperiode. Ik denk dat we wel de conclusie mogen trekken dat de volgorde van de inzendingen dus wenig invloed heeft op de traffic die wordt gegenereerd en dat die traffic veel meer wordt bepaald door het tijdstip van inzenden. Ik kan me dus ook voorstellen dat we bij een volgende contest deze manier van sorteren weer loslaten waardoor het probleem van verwarring niet langer bestaat.

Ik zie wel dat je voorstel overzicht meebrengt. Tegelijk denk ik ook dat dat overzicht niet groter is dan bij het scheiden van inzendingen in aparte threads. Wel zie ik een groot voordeel in het kunnen markeren van beluisterde tracks of bekeken threads. Er is nu geen knop waarmee we deze optie kunnen aan- en uitzetten. Misschien is er een add-on beschikbaar voor een nieuwe versie van VB (waarover ik nu geen discussie wil voeren trouwens) die deze mogelijkheid biedt. Dat is even afwachten.

Het argument "gemak" vind ik minder sterk in alle eerlijkheid. Als je commentaar/feedback wilt geven, zul je meer handelingen moeten verrichten dan in de huidige setup. Ik vermoed dan ook dat je idee ten koste zal gaan van de hoeveelheid feedback.

Dat was inderdaad ook mij voorstel. Alle tracks in 1 topic. Waarom mega veel topics aanmaken als het gebruiksvriendelijker kan?

Het idee om alle tracks in 1 topic te plaatsen staat mij ook wel aan.

In dat geval zou je wel een contest krijgen zonder feedback. Persoonlijk vind ik dat wel een erg interessant onderdeel van de contest.

Overigens is/was het voorstel van torp om alle inzendingen in 1 bericht te plaatsen.

Alles in één bericht lijkt me juist erg onoverzichtelijk.Je kunt dan bovendien niet echt feedback geven aan elkaar.

Zoals het nu was, alle topics op één pagina, vond ik prima, echt een verbetering t.o.v. vorig jaar toen de tracks over twee pagina's verspreid waren.

Pen en papier gebruiken! Of zeg ik nu iets heel ouderwets? :)

Zou ook best eens leuk zijn als een 'vakjury' oordeelt. Er zal toch vast wel iemand als een Rob Papen of andere professional uit de muziekwereld lid zijn van het forum? Producers, DJs?

Wellicht moeten we ook eens denken aan verschillende stijlen of soorten. Het is nu best wel appels en peren .... wat ik dan ook wel weer het charmante van de SF contest vind!

RFB

Ik vond het erg leuk mee te doen. Ik heb niet alle inzendingen kunnen beluisteren en dat vind ik wel jammer.
Daarom zou ik voorstellen: alles tegelijk openbaar maken met een randomizer / willekeurige jukebox.
Het zou leuk zijn dat je een nummer te horen krijgt met de tekst vd maker. Ook zou je moeten kunnen scrollen, stemmen, becommentarïeren indien gewenst of gewoon skippen.
Maar goed, een wedstrijd met inzendingen is altijd lastig te registreren.

In dat geval zou je wel een contest krijgen zonder feedback. Persoonlijk vind ik dat wel een erg interessant onderdeel van de contest.
Vind ik ook, en daarom stond in mijn voorstelschetsje naast elke player een link naar een discussietopic...
Ik vermoed dan ook dat je idee ten koste zal gaan van de hoeveelheid feedback.
Mogelijk, maar in dit geval is het belangrijkste de competitie, en dat die goed werkt met zo min mogelijk klachten. Behulpzame feedback zal zoiets heus wel overleven. Misschien komt er iets minder commentaar als "Leuk", "Stem van mij", "Saai".

Maar goed, we kunnen nog langer dromen, alles is afhankelijk van de verhuizing naar de cloudomgeving, en wat daar in aan te passen valt... Ik durf het haast niet te vragen, maar is het al bijna zover? Voorjaar, najaar? :luv:

Laatst gewijzigd:
Back