Feedback en ideeën Synthforum Contest (2016)

Ik vermoed dat je de flash plugin hebt gedeactiveerd.

Ik gebruik de youtube flashplayer omdat flash zich niet laat installeren vanwege onvoldoende gebruikersrechten terwijl ik als administrator dan wil installeren.
Alleen bij Flash is dit probleem en geen enkel ander programma dus heb ik een alternatief met de youtube flashplayer.
Er zijn als je op internet kijkt meer mensen die dit probleem hebben met Flash.
Ik ga voortaan met de contest wel inloggen met Chrome, die heeft flash er standaard inzitten.

Ik vond het erg leuk mee te doen. Ik heb niet alle inzendingen kunnen beluisteren en dat vind ik wel jammer.
Daarom zou ik voorstellen: alles tegelijk openbaar maken met een randomizer / willekeurige jukebox.
Het zou leuk zijn dat je een nummer te horen krijgt met de tekst vd maker. Ook zou je moeten kunnen scrollen, stemmen, becommentarïeren indien gewenst of gewoon skippen.
Maar goed, een wedstrijd met inzendingen is altijd lastig te registreren.

Kan ik het wel mee eens zijn.. Anoniem maken is volgens mij net even wat "eerlijker", en allemaal tegelijk online zetten is dat ook (iedereen evenveel exposure).
Voor de rest moet het natuurlijk wel lekker los blijven, laten we het niet allemaal te serieus maken mensen.

Een onafhankelijk jury was na de uitslag ook mijn eerste reactie. Ook omdat sommige inzendingen gewoon minder beluisterd zijn.
Maar dit is redelijk lastig te realiseren.. erg moeilijk om daar vrijwilligers voor te vinden.. en ook dan zullen er verliezers zijn en zal een jury onder vuur komen te liggen :D
Uiteindelijk zegt de verkozen winnaar wel iets over de smaak van de stemmers/leden op SF en dat moet zeker meetellen. :)

Wat de stemmers betreft. Er zijn genoeg mensen die door tijdgebrek, of wat voor een omstandigheden dan ook, random wat geluisterd hebben en ook stemmen hebben uitgedeeld, Is geen probleem verder maar schetst wel een scheef beeld.
Ook op mijn inzending heb ik n paar stemmen gezien van mensen waarvan ik betwijfel of ze wel alles hebben geluisterd.. en volgens mij was dat niet alleen op mijn inzending ;)

Het zou het eerlijkst zijn als iedereen dezelfde kans krijgt en ook alles zonder achtergrond van wie het gemaakt heeft wordt beoordeeld.. Anoniem inzenden lijkt een goede optie maar er zijn genoeg mogelijkheden om mensen op de hoogte te brengen van je inzending (PB / chat). En daarnaast zijn er genoeg leden die wel een herkenbare stijl hebben.. en zijn tracks al eerder te beluisteren geweest of zelfs misschien te vinden op internet.. vrij kansloos dus :D

Ik vind de contest best een leuke happening, ook zoals het nu gaat. :) Maar tegelijkertijd realiseer ik me hierdoor ook dat het aantal stemmen niet altijd een echt beeld schetst hoe goed de gemiddelde SFer em vindt. :)
Gelukkig zijn er nog wel mensen die alle inzendingen een eerlijke kans geven en alles beluisteren, aan deze stemmen kun je dus veel meer waarde hechten.
Daarom lijkt het mij juist goed dat de stemmen in ieder geval na, of zelfs alleen na stemperiode zichtbaar zijn. Dit lijkt me toch vrij gemakkelijk te realiseren?

Een meer gebruiksvriendelijke manier om alle inzendingen te kunnen luisteren op 1 pagina/post. En iets wat het beluisteren kan vergemakkelijken vind ik ook wel wat.. ik ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn. :)

Edit: en nu ik toch bezig ben... iedere keer als ik weer in ergens in een topic ergens struikelde over de signature van een zeker iemand: "heb jij al gestemd op .... ?"(inclusief link). Dacht ik: Mag dat? Ik wilde het nog wel vragen aan de mods.. maar ja...............
Dit strookt natuurlijk volledig met bovenstaand. Ben wel benieuwd hoe daar over gedacht wordt verder. :)

Laatst gewijzigd:
Ha, die signature was van mij ja. Dit heb ik voorgaande jaren ook gedaan overigens, en toen nooit echt opmerkingen over gehad. Maar als men het als irritant of oneerlijk ervaart (in zoverre dat iedereen het zelf ook kan doen natuurlijk), kunnen we wellicht in de regels voor volgend jaar opnemen dat het niet de bedoeling is je inzending buiten de contestdraad op het forum te promoten.

de wereld gaat tegenwoordig heel snel en wordt ..nee "is " flets ..misschien een idee om een "snipper"van een minuut die je track moet vertegenwoordigen "wat" en " hoe " het klinkt. Ik kan mij zo voor stellen dat iemand die "Jarre " leuk vind minder geïnteresseerd is in dubstep. Als je een snipper zelf maakt van 1 minuut kan de luisteraar beslissen of hij de gehele track wil beluisteren.

Dat gebeurt namelijk toch al. Mss oke sommige niet. Maar dat zojn er maar 10 ..

Het voordeel hier bij is dat de maker dan zelf dat deel wat nou typisch "jouw " track maakt kan beinvloeden en niet "de skipperaar " (ik hoop niet het woord van 2017 ).

Een beetje het DWDD idee?

Ik denk dat dat voor sommige genres beter werkt dan voor andere, bij sommige muzieksoorten is juist de opbouw over tijd best belangrijk en dat verlies je natuurlijk wel als je maar een minuutje hebt.

Idd. Wat nu, als ze alsnog door je snipper heen skippen omdat het ene thema niet 'zo' is, of teveel op zichzelf staand? Als het goed is probeer je als maker iets met opbouw te doen.. ergens naar toe te bouwen. en dat zie ik qua snippers niet echt goed overkomen. :)

Als je zelf een track inzend waar je minimaal toch wel 10 uur in hebt zitten, en een kans wilt geven, kun je toch ook de tijd nemen om andere inzendingen te beluisteren? Of moeten we maar weer terug naar minder deelnemers dan? :D
100 x 5 minuten is iets meer dan 8 uur.. en tijdens het beluisteren kun je ook nog van alles doen.

Overigens vind ik met skippen niet zo heel veel mis. Als ik een track aan zet luister ik zolang het me blijft boeien. Wordt het saai of is het niet mijn genre of sound, dan zal ik sneller geneigd een paar keer door te skippen om een idee te krijgen wat er in de rest van de track gebeurt. Op dat moment kun je er eigenlijk al vanuit gaan dat de track niet 'jouw ding' is. Ik vind het heel nobel als er mensen zijn die echt alle 100+ tracks van voren naar achteren integraal en met volle aandacht beluisteren, maar ik moet toegeven dat ik daar zelf het geduld niet voor op kan brengen.

Skippen is op zich niets mis mee mee.. even uit nieuwsgierigheid ofzo.. En toch kan iets je stijl niet zijn maar dat het door andere elementen toch een mooi geheel is. En dat mis je dan.
Bij andere tracks is het al in de eerste 10 seconden duidelijk waar het naartoe gaat.. en voel je al meteen dat het je ding is. :)
Het is vooral jammer om soms te lezen dat mensen niet eens aan het skippen zijn toegekomen en tracks hebben moeten missen in de beoordeling, het verhaal van de TS bv. Misschien de verkiezingsperiode toch wat langer maken?? :)

Uiteraard. Als je de inzendperiode meerekent had je ongeveer 6 weken.. dat is best lang. Maar als je tegen de sluiting nog besluit om iets (af) te maken en mee te doen waren er nog maar 2 weken... misschien dat dat e.e.a. verklaard?

Het hele idee van een 'contestt' (wedstrijd) over muziek staat mij eigenlijk al tegen.
Hoe kan het ene nummer nou beter zijn dan het andere.
Beauty is in the eye of the beholder.

Toch is het voor velen een leuke bezigheidstherapie rond de jaarwisseling dus ik zie de traditie nog niet zo snel verdwijnen hier.
Vorig jaar heb ik meegedaan maar dat bleek een grote fout (om bovenstaande reden).
Ik vermoedde ook vriendjespolitiek als bij het songfestival vroeger waarbij bevriende landen op elkaar gaan stemmen.

Als ik mijn 5 cts kan geven hoe te verbeteren:
Maak een voorronde en een finale waardoor het overzichtelijker wordt tussen welke nummers de uiteindelijk strijd gaat.

Anonieme inzendingen zou het nog spannender maken (en wellicht ook eerlijker).

Overigens vind ik met skippen niet zo heel veel mis. Als ik een track aan zet luister ik zolang het me blijft boeien. Wordt het saai of is het niet mijn genre of sound, dan zal ik sneller geneigd een paar keer door te skippen om een idee te krijgen wat er in de rest van de track gebeurt.

Mee eens, skippen ga je doen op het moment dat het lang gaat duren voordat een track interessant wordt maar soms heeft een track een zekere opbouw nodig voordat ie lekker gaat.

Het hele idee van een 'contestt' (wedstrijd) over muziek staat mij eigenlijk al tegen.
Hoe kan het ene nummer nou beter zijn dan het andere.
Beauty is in the eye of the beholder.

Ik vind wel dat je objectief kan zijn, althans voor mij dan.
Natuurlijk heeft ieder zo z'n favoriete stijl (en) maar als je hoort dat een track goed in elkaar zit al is het niet iets wat je aanspreekt dan gun je iemand toch een stem?
Omgekeerd idem dito; als iets wel in je straatje zit maar het is fantasieloos, slechte produktie enz dan geef je het toch ook je stem niet?

KISS. (keep it simple stupid)
Ik heb vandaag op dat principe ook een nieuwe Magnetron (Microgolf op z'n Vlaams) gekocht.
2 knoppen. Vermogen en tijd. Dat zijn de meest elementaire benodigdheden op zulke 'machine'
Al de rest zal me worst wezen.

Dus voor de SFSC zijn er 3 'belangrijke' basis prinicpes :

* Anoniem (+ voorselectie zodat er geen 100 tracks zijn die meedingen)
* Professionele jury
* + ook leden stemmen maar geen comments (beetje zoals Blabla got talent op TV)

Dan kom je al heel ver denk ik. Maar waarom dan ?

We kunnen SFSC ook lekker smerig houden zoals het nu is. Met alle gedoe en geroep vandien.
Immers, laat ons eerlijk zijn, Synthforum is maar een marginaal groepje (overigens positief bedoeld) in deze sector.
En net de animo, geroep, gekijf en gewrijf maakt het soms bijzonder boeiend, toch. ? ;-) ;-)

Ik deel deze mening.

Professionaliseren zou een strategie kunnen zijn, maar waarom?
Er valt immers niet meer te behalen dan eer.
Anoniem inzenden vind ik wel een elegante suggestie.
Misschien is deze zelfs technisch haalbaar.
Een professionele jury is ook leuk voor een professioneel project, maar dit is geen professioneel project.
En ik zou zo 1,2,3 geen idee hebben waar je een professionele jury vandaan moet halen.

Het succes van de wedstrijd is gebaseerd op het systeem zoals het is. Wat dat betreft is het dus een prima systeem.
Een extra overzicht pagina met alleen track titels en een nummering erbij van de volgorde waarin ze zijn gepost zou ik handig vinden. playlist mag ook. Ik zou dan alles in mijn tempo snel kunnen beoordelen en vergelijken, herhalen, etc..en wanneer ik ergens meer van zou willen weten omdat ik het een interessante track vind, willen kunnen doorklikken naar de post van die track met commentaren. :koffie:

Back