Een onafhankelijk jury was na de uitslag ook mijn eerste reactie. Ook omdat sommige inzendingen gewoon minder beluisterd zijn.
Maar dit is redelijk lastig te realiseren.. erg moeilijk om daar vrijwilligers voor te vinden.. en ook dan zullen er verliezers zijn en zal een jury onder vuur komen te liggen
Uiteindelijk zegt de verkozen winnaar wel iets over de smaak van de stemmers/leden op SF en dat moet zeker meetellen.
Wat de stemmers betreft. Er zijn genoeg mensen die door tijdgebrek, of wat voor een omstandigheden dan ook, random wat geluisterd hebben en ook stemmen hebben uitgedeeld, Is geen probleem verder maar schetst wel een scheef beeld.
Ook op mijn inzending heb ik n paar stemmen gezien van mensen waarvan ik betwijfel of ze wel alles hebben geluisterd.. en volgens mij was dat niet alleen op mijn inzending
Het zou het eerlijkst zijn als iedereen dezelfde kans krijgt en ook alles zonder achtergrond van wie het gemaakt heeft wordt beoordeeld.. Anoniem inzenden lijkt een goede optie maar er zijn genoeg mogelijkheden om mensen op de hoogte te brengen van je inzending (PB / chat). En daarnaast zijn er genoeg leden die wel een herkenbare stijl hebben.. en zijn tracks al eerder te beluisteren geweest of zelfs misschien te vinden op internet.. vrij kansloos dus
Ik vind de contest best een leuke happening, ook zoals het nu gaat.

Maar tegelijkertijd realiseer ik me hierdoor ook dat het aantal stemmen niet altijd een echt beeld schetst hoe goed de gemiddelde SFer em vindt.
Gelukkig zijn er nog wel mensen die alle inzendingen een eerlijke kans geven en alles beluisteren, aan deze stemmen kun je dus veel meer waarde hechten.
Daarom lijkt het mij juist goed dat de stemmen in ieder geval na, of zelfs alleen na stemperiode zichtbaar zijn. Dit lijkt me toch vrij gemakkelijk te realiseren?
Een meer gebruiksvriendelijke manier om alle inzendingen te kunnen luisteren op 1 pagina/post. En iets wat het beluisteren kan vergemakkelijken vind ik ook wel wat.. ik ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn.
Edit: en nu ik toch bezig ben... iedere keer als ik weer in ergens in een topic ergens struikelde over de signature van een zeker iemand: "
heb jij al gestemd op .... ?"(inclusief link). Dacht ik: Mag dat? Ik wilde het nog wel vragen aan de mods.. maar ja...............
Dit strookt natuurlijk volledig met bovenstaand. Ben wel benieuwd hoe daar over gedacht wordt verder.