De nieuwe Oberheim SEM X

Grappig, de Maestro PS1a Phaser en RM1 Ring Moduator in eurorack reissued.
Dat zijn twee mooie apparaten!

voor relatief weinig geld een 4 Voice samenstellen :okdan:
is het dan niet handiger om voor de OB-6 te gaan ? die heeft geheugen.
Of met 4 euromodules, min of meer ongelijke stemmen patchen is leuker en avontuurlijker

ja je ziet een 4-voice als 4 monosynths
net als een strijk- of blaaskwartet heeft elke stem en eigen geluid

Ik kijk hier al heel lang naar uit, maar de manier waarop hij de verwachte opleveringsdatum aankondigt, wekt weinig vertrouwen. Dit is stelselmatig vooruit in de tijd geschoven: in november luidde het nog dat het early 2017 zou zijn. Amper een dikke maand later is het al mei. Dit gezegd zijnde: ik heb een tijdje een TVS gehad maar heb hem jammer genoeg moeten terugsturen omdat er net iets teveel mankementjes aan waren. Maar desondanks klonk dat ding fenomenaal mooi en was het een heel inspirerende ervaring. Dat gevoel had ik trouwens niet in dezelfde mate bij de OB6 die ik even in de winkel geprobeerd heb. Enfin, ik kruis mijn vingers dat het mr. Oberheim tegen die datum lukt, want dan ben ik de eerste om er twee tot vier van te kopen, maar ik zou er diezelfde vingers niet voor in het vuur durven steken.

Grappig...ik was juist aangenaam verrast door de OB6. Die gaat er dit jaar echt komen.

Jammer dat je de TVS moest terugsturen. Wekt niet echt vertrouwen. Maar volgens mij heeft ie nu wel een team om zich heen verzameld. Ik heb begrepen dat ie samen met zijn vrouw in zijn garage heeft zitten knutselen om die TVS de deur uit te krijgen. Hopelijk pakt ie het nu iets professioneler aan.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind de OB6 super en de kans dat ik hem aanschaf is reëel, maar de TVS deed mijn hart net dat tikkeltje sneller slaan.

T.O. is niet zo sterk met voorspellen van opleverdata... daardoor zijn al heel wat teleurstellingen ontstaan. maar WAT een prachtmodules ! Die zijn het wachten waard... Oh ja zo. 4 voice is het Wahalla... :halleluja

de nieuwe sems die zit vol met printjes op het formaat van euro-rack,dus
die printen zijn er klaar voor.Alleen nu zie ik alle maal drukknopjes om te
kiezen tussen golfvormen enz. maar dat is niet nodig om dat je vanaf het patchpanel alle golfvormen kan halen.
nou ja , een druk knop gaat sneller dan een minijack ompatchen :beard:

T.O. is niet zo sterk met voorspellen van opleverdata... daardoor zijn al heel wat teleurstellingen ontstaan. maar WAT een prachtmodules ! Die zijn het wachten waard... Oh ja zo. 4 voice is het Wahalla... :halleluja

ben eens curieus wat jullie op zijn leeftijd nog gaan klaarmaken; wat mij betreft hoed af
moest die allang niet met pensioen? nu ja pensioen in trumpland...

ja met 100% blok,en dan puls breedte helemaal extreem zetten = geen osc. geluid

welke midi-cv converter ga je gebruiken voor 4-voice ?

Back