Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ben je weer begonnen dus ?

Denk het niet. Ik heb begrepen dat die vorige sem reissue ook niet echt zoals het origineel klinkt.
Ik heb de reissue en ik heb ook de TVS Pro uitvoerig kunnen bespelen, en als ik die vergelijk met alle Youtube filmpjes of geluidsfragmenten van de originele SEM's en afgeleiden, dan had ik toch de indruk dat de nieuwe hetzelfde karakter en dezelfde geluidskwaliteiten hebben. Dus als de Eurorack modules klinken zoals de reissue SEM's zullen ze volgens mij ook wel aardig in de buurt van de vintage SEM's komen.

81Tom zit niet stil, hoe oud is hij nu?
De OB-6 vind ik een van de gaafste instrumenten van de laatste jaren, maar daar is wel een Prophet sausje overheen gegaan en dat kun je goed horen. Ook niet zo gek als je weet dat de OB-6 mede door Dave Smith tot stand is gekomen. Eigenlijk vind ik elke Oberheim wel goed klinken, maar ik word pas echt enthousiast bij de OB-1, de Two/Four/Eight Voice en de OB-X waar allen de SEM technologie inzit. Overigens vind ik de OB-6 ook een beetje SEM'ish klinken.Maar de OB6 is idd heel erg gaaf maar is totaal anders dan een 4voice.
Ja en nee. Geen enkele vintage SEM (uit de 70's) klinkt nl. hetzelfde. En het verschil tussen een moderne SEM Pro (re-issue) en het verschil tussen vintage SEM's onderling is denk ik niet (veel) groter. Ik vind dat je wel kan stellen dat een moderne SEM Pro klinkt als een vintage SEM. Maar een pietlut zal vinden van niet. Ik verwacht dat de SEM-X euromodules ook echt zoals de vintage SEM's gaan klinken, maar ik kan dat natuurlijk pas met zekerheid zeggen als ik ze ook t.z.t. gehoord heb.Ik heb begrepen dat die vorige sem reissue ook niet echt zoals het origineel klinkt.
Ik weet wel zeker van niet...wellicht komt ie meer in de buurt van de ob8..
Dat denk ik ook.Dus als de Eurorack modules klinken zoals de reissue SEM's zullen ze volgens mij ook wel aardig in de buurt van de vintage SEM's komen.
Ja, dat is volgens mij ook zo.wat mij opviel is dat die ouwe 'originele' allemaal verschillend klinken....
Nou, dit lijkt nog van niet. Iemand had Tom een e-mail gestuurd met de vraag wanneer de SEM-X uitgebracht zou worden en zijn antwoord daarop was (1 week geleden!):Ik heb begrepen dat ie samen met zijn vrouw in zijn garage heeft zitten knutselen om die TVS de deur uit te krijgen. Hopelijk pakt ie het nu iets professioneler aan.