ableton educational copy

Educational copy te koop bij een winkel...........
hmmmmmm, dat riekt naar illegaal !
Ik wil hier absoluut niet beweren dat thomann langs het potje piest, maar ik weet wel dat edu copies van bijv. ons aller microshit alleen via de kanalen van opleidingen in omloop komen, en het absoluut NIET de bedoeling is om deze te verkopen.

als ik me niet vergis geldt dit alleen voor duitse studenten...en je moet dus aantonen dat je bij een duitse instelling ingeschreven staat..volgens mij doen ze dit bij thomann ook alleen maar in samenwerking met duitse fabrikanten

ok, ik ga ze nog wel een keer mailen, lijkt me een mooie prijs....

iemand nog vrienden in duitsland??

'Educational' versies van software zijn zeer handig.
In Duitsland alleen als je leraar etc. bent, geen student.

In Canada en USA kan je zeer goedkoop software kopen als je student in de muziek bent, of op een school werkt. Voeg een geldig studentenkaart toe aan je mail als ze erom vragen, en je bent klaar. Het verschil in prijs is enorm.

Kijk eens naar deze, trouwens erg goedkope software winkel in Canada

http://kellysmusic.mb.ca/detailedanswer.asp?faq=31 en zoek naar de academic versies.

Origineel geplaatst door Slipperman
educational versies zuigen net zo als me vriendin dat altijd doet zeg maar ;)

nee je hebt er weinig aan. altijd heel veel in gehakt. daarom ook stukken goedkoper ;)

Wat is het verschil dan in functionaliteit tussen de reguliere Live en de Edu versie?

Origineel geplaatst door RutgerMuller
Wat is het verschil dan in functionaliteit tussen de reguliere Live en de Edu versie?

Volgens mij niks, het is alleen de licentie. Maar dat is vast allemaal op de site van ableton te lezen...

in principe mag je met educational versies geen commercieel werk maken. dus eigelijk geld verdienen aan de hand van het pakket.

Bij een educationele licentie horen enkele speciale vermeldingen in de gebruikersovereenkomst.

Dit verschilt per aanbieder maar het doel van een dergelijke licentie is het beschikbaar maken van een product voor educationele doeleinden tegen een gereduceerd tarief.

Let er wel op dat in 9 van de 10 gevallen een dergelijke licentie niet meer geldig is als je geen student meer bent (je studie hebt afgerond bijvoorbeeld). Vaak wordt er dan een mogelijkheid gegeven de upgraden naar de normale versie (wat vaak neerkomt op het verschil tussen de prijs voor de educationele versie en de volledige versie).

Zolang je student bent dus interessant....verder absoluut niet.

Om maar even de knuppel in het hoenderhok te gooien: waarom zouden studenten goedkoper aan zo'n pakket moeten komen? Omdat ze geen geld hebben? Had ik vroeger ook niet, moest gewoon werken voor m'n geld, dan pas leuke dingen kopen.

Origineel geplaatst door bronswerk
Om maar even de knuppel in het hoenderhok te gooien: waarom zouden studenten goedkoper aan zo'n pakket moeten komen? Omdat ze geen geld hebben? Had ik vroeger ook niet, moest gewoon werken voor m'n geld, dan pas leuke dingen kopen.
Ik denk niet dat het iets met liefdadigheid te maken heeft. Zo'n fabrikant kan op een slimme manier studenten (die later geld hebben) voor hun product lekker maken. Als je in je leerproces gewend bent geraakt aan een pakket, is de kans groot dat je die software in de toekomst weer gaat gebruiken. Misschien haal je zelfs een toekomstige werkgever nog over om voor het pakket te gaan.

Zie ook die acties van de ABN AMRO, die maken ook studenten lekker met dat soort acties. Idee is dat de ABN graag hoog opgeleiden als klanten willen hebben.

ik heb een educational versie van ableton, die is identiek aan de gewone versie, voor zover ik weet zitten er ook geen restricties op. ik heb daarvoor aan moeten tonen dat ik een onderwijsgevende functie heb (ik geef les in audiotechniek, dus dat was geen probleem). je kunt daarover gewoon een mailtje sturen naar ableton (orders@ableton.com). echter, als je het via een bedrijf kunt kopen riekt dat voor mij naar frauduleuze praktijken.

Is al gezegd, maar om nog maar eens te bevestigen.

Schoolversies, zijn gewoon identiek aan 'gewone' versies. Het is niet eens een andere versie, het is een andere licentie.

m.b.t. tot het commercieel releasen van tracks met zo'n licentie heb ik geen verstand. Het klote is wel dat als je na je studie legaal van een dergelijk programma gebruik wilt blijven maken, je het in principe opnieuw moet aanschaffen.
Beetje krom eigenlijk, want je hebt het dan natuurlijk al op je computer staan. De verleiding is dan wel erg groot om het gewoon te blijven gebruiken. Maar ach, na 4 jaar studie ben je toch wel toe aan nieuwe versie...

P.s. Heb het zelf gehad met grafische meuk, maar die licenties werken allemaal het zelfde.

Back