Ik wil een analoge synth erbij,,, help me out please

bobaphat

Ouwe rot
Het wordt tijd voor mij om er een analoge bak bij te kopen,
Ik ben dus voornamelijk opzoek naar een synth die in staat is om funky sweepy volle leadsounds en bassen te maken.
Heeft iemand nog andere alternatieven???
Iig dit zijn de voorwaarden voor de synth:
Mag niet meer dan 1000euro kosten 2e hands
Geen Roland, Teisco :L
Minstens 4voudig polyfoon
Patches opslaan
Midi of iig mogelijkheid om met niet te veel geld en moeite midi te maken
Vet klinken, en goed programmable zijn.

ik zat zelf te denken aan een OB8 van Oberheim. Heeft iemand ervaring hiermee?? Hoe klinkt ie???

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd:
Al eens gedacht aan een Korg Mono/Poly? Die kan monofoon of 4-voice polyfoon zijn, heeft vette bassen, kan z'n mannetje staan op het gebied van leads.

Of anders een Poly 800 II. Wordt dikwijls mee gelachen, maar is toch best een heel inspirerende synth met lekkere synthbassen, warme pads, lekkere leads ... en je hebt zeker voldoende met je 1000 EUR.

:doei:

Origineel geplaatst door Danny

Of anders een Poly 800 II. Wordt dikwijls mee gelachen, maar is toch best een heel inspirerende synth met lekkere synthbassen, warme pads, lekkere leads ... en je hebt zeker voldoende met je 1000 EUR.

'n poly800 analoog ?!?!?!?!?
JIPPIE !!!! Dan heb ik toch een analoge synth !! :D

Origineel geplaatst door gemmetje
'n poly800 analoog ?!?!?!?!?
JIPPIE !!!! Dan heb ik toch een analoge synth !! :D

volgens sonic state:

Korg Poly800 mkII Specifications

Type: Synth/ keyboard/
Synthesis Type: Analog Subtractive
Polyphony:
Max: 8
Typical in use: 4

lijkt me dus analoog :)

Origineel geplaatst door Slipperman
volgens sonic state:

Korg Poly800 mkII Specifications

Type: Synth/ keyboard/
Synthesis Type: Analog Subtractive
Polyphony:
Max: 8
Typical in use: 4

lijkt me dus analoog :)

ik voel me dom............ :stupid :stupid

dat heb ik dus echt nooit geweten..........

Re: Ik wil een analoge synth erbij,,, help me out please

Origineel geplaatst door bobaphat
Geen Roland, Teisco :L

Meneer heeft nog nooit een Teisco gehoord. Toevallig hebben die wel een bak die aan al jou
eisen voldoen.

Ik zou toch voor een monosynth gaan. Er zijn maar weinig betaalbare polysynths die echt die power in het laag hebben. Als ze bestaan stel me ff op de hoogte trouwens :D

Ik sluit me bij bikkel aan. Er bestaan monsters van polysynths maar hier betaal je ook voor. Als je een goede polysynth met veel mogelijkheden zoekt rond de 1000 euro kun je het nog wel eens moeilijk krijgen. Een monosynth in deze prijsklasse bied je veel meer synthese mogelijkheden. Denk hierbij aan bijv. Een ringmodulator, oscillator sync, een vette sample & hold generator, fm en am. Met andere woorden:

Arp Odyssey
Sequential pro 1
Octave Cat
Oberheim ob1

Allemaal topbakken die "als je ze kunt vinden" hun geld zeker waard zijn en je veel analoog genot zullen bezorgen.

Ik geef Bikkel en Synthiaks gelijk. Als je monofoon tevreden bent, gaat er een veel grotere wereld aan mogelijkheden open:

Yamaha CS15 of CS30
Moog The Source, MiniMoog
Roland SH2, 5 of 7 (jaja toch Roland ... toen waren ze nog erg goed)
Oberheim 2-Voice
Korg MS10/20
ARP AXXE

Allemaal dingen die je voor max 1000 EUR kan vinden, maar ja ... 't is niet polyfoon en je kan niet altijd geluiden opslaan 8)

korg MS10 of moog prodigy zijn wel heeeeeeeeeel vel en erg typische klank.... de waldorf pulse is ook vet..maar volgens mij wil je accoorden ermee spelen ofnie?

wrm wil je geen roland ?

anders zouk sanders standaard antwoord geven

juno 60 !!!

Origineel geplaatst door MadR
wrm wil je geen roland ?

anders zouk sanders standaard antwoord geven

juno 60 !!!

ohjaaaaa! lekkere ronde mr.fingers bassen, fijne jaren 80 nederpop accoordjes.... ;)

yo boba, anders kom je een keer bij mij in utrecht langs...heb hier een een matrix1000, waldorf pulse, roland juno6 EN een geleende Ion staan....denk dat je trouwens voor de Ion kiesst dan ;)

Back