Midi/Noten opnemen met muis in Logic

dextah

Ouwe rot
Ik ben voor een samenwerkingsproject weer even in Logic aan de slag.
Heb ontdekt dat er in de painoroll een soortgelijk iets zit als de collaps in Ableton.
Nu zit ik wat nootjes aan te tikken met muis.
Wat ik met muis doe krijg ik niet met mijn midikeyboard voor elkaar.
Hoe kan ik die muis clicks opnemen? Of kan dat helemaal niet?

vreemd dat je met een midikeyboard niet voor elkaar krijgt wat je met je muis doet :)
volgens mij kan het niet (zonder vieze workaround met een software of hardware midi lus)

Ik weet het :D

Gekke is dat ik wel midi uit kan sturen maar niet opnemen.
Het lijkt op een soort accent wat ik nu krijg met muis.. ligt niet aan velocity want die synth heeft dat niet.

Na ja.. dan maar inspelen en kijken of ik het kan nabootsen.

vreemd dat je met een midikeyboard niet voor elkaar krijgt wat je met je muis doet :)
volgens mij kan het niet (zonder vieze workaround met een software of hardware midi lus)

De workaround is helemaal niet moeilijk. Je zoekt je een VST van een midikeyboardje, zoals je er dus al 1 hebt in Logic.
Dan laad je het op je spoor voor je instrument en kan je met de muis klikken en noten opnemen.
Ik doe het ook zo in reaper, daar zit ik met hetzelfde probleem. In Cubase vroeger ging dit wel.
Ben nu niet thuis maar mocht je de keyboardVST niet vinden kan ik je strak wel een link sturen. Ze zijn ook gratis.

Edit: Link: Kx-Midi-Filter noemt hij, eerst wat naar beneden scrollen :)

http://kx77free.free.fr/English-page-vst.html

Het lijkt op een soort accent wat ik nu krijg met muis.. ligt niet aan velocity want die synth heeft dat niet.

Klinkt toch als een raar verhaal hoor :)

Je kan ook met je computer keyboard noten ingeven, probeer dat eens. (als ik me goed herinner moet je caps-lock hiervoor aanzetten)

Ik hoef niet te rewiren kan prima werken met ableton en met logic ..wil gewoon opnemen als ik met mn muis op het keyboard click in de pianoroll editor.

Maatje van me stond naast me vanmiddag en die hoorde het ook.

Dat met een plugin met keyboard werkt ook niet in Logic. Of ik had de verkeerde plugin.

Gekke is dat ik met bij windows show keyboard in Logic het ook anders klonk als op dat keyboard in de painoroll editor.

Maar dit is dan weer zoiets waar ik veels te lang in blijf hangen :D
Had die track al af kunnen hebben

Idd in Cubase kon het wel.

Vst werkt niet met Logic maar evengoed thnx voor het meedenken!

De workaround is helemaal niet moeilijk. Je zoekt je een VST van een midikeyboardje, zoals je er dus al 1 hebt in Logic.
Dan laad je het op je spoor voor je instrument en kan je met de muis klikken en noten opnemen.
Ik doe het ook zo in reaper, daar zit ik met hetzelfde probleem. In Cubase vroeger ging dit wel.
Ben nu niet thuis maar mocht je de keyboardVST niet vinden kan ik je strak wel een link sturen. Ze zijn ook gratis.

Edit: Link: Kx-Midi-Filter noemt hij, eerst wat naar beneden scrollen :)

http://kx77free.free.fr/English-page-vst.html

technisch gezien kan dat niet veel anders zijn. Wat komt er binnen in die Plugin: Noot & Velocity. Geen andere voodoo magic.
vandaar, ik vind het een raar verhaal.

Kan het niet zo zijn dat de velocities in beide pianorolls op verschillende waardes zijn gezet? Dat gebeurt mij ook nog wel eens bij het inspelen via het keyboard van de PC en het gebruik van de piano roll in de transport bar waar een slider zit die de velocity aanstuurt.

En anders moet je het bij uitzondering even in audio opnemen.

Back