Zelf keyboard versie van synth maken

timkermans

Ingeburgerd
Heren,

Na de micromonsta te testen tov duurdere synths besefte ik dat dit toestel misschien wel eens de best ontworpen polysy'th van 2016 zou kunnen zijn. Maar ik zou hem graag in keyboard hebben met veel knoppen. Dus ik dacht ' laat ik er eentje zelf in elkaar boksen.'

Mijn plan is een Midi keyboard dat ik heb uiteen te vijzen, en in een houten omkisting te steken, , samen met de micromonsta, en dan erop een paneel met een 40tal knoppen/buttons...

Ik vond het Teensy concept en het doepfer systeem usb64. De Teensy is een pak goedkoper... Dus dat worden 2 Teensy gedaisychained. Tenzij iemand me kan overtuigen van dat niet te doen?

Verder: waar zoek ik mijn knoppen?

Heren
Er zijn hier vast ook dames hoor ;)

Ik vond het Teensy concept en het doepfer systeem usb64. De Teensy is een pak goedkoper... Dus dat worden 2 Teensy gedaisychained.
Wat bedoel je hier precies mee?

Je zou je midi-keyboard prima op 1 teensy kunnen aansluiten, vervolgens een hele zooi knoppen er bij. Midi-data mergen en dan over midi weer doorlussen naar je micromonsta.
Als je keyboard alleen usb heeft kan de teensy ook een usb-host shield krijgen.

zie hier

Als je veel ervaring hebt moet je het zeker doen. Anders kun je ook nog eens kijken naar een evolution UC33(e) daar zitten overlay vellen bij, en die kan je ook zelf maken.

Knoppen vind je op: http://www.taydaelectronics.com/potentiometer-variable-resistors.html?p=1

als je snel bent:
15% Discount Coupon Code : "MENTOS"
**Valid till 2 MARCH 2017 ( 6pm New York time )

of je zoekt bij "vriend" aliexpress (betaal gewoon met ideal) https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20170301004945&SearchText=davis+knob dit is maar een voorbeeld.

Als je het echt wilt en voldoende tijd en budget hebt dan is teensy of arduino prima (lees maar eens over multiplexing)
Onderschat niet de kosten van een frontplaat en de knoppen.
Onderschat ook niet de hoeveelheid tijd die een frontplaat en knoppen kost :)

Als je dit nog nooit gedaan hebt is het misschien makkelijker een bestaand midi controller keyboard te verbouwen:
haal er een octaaf uit en je hebt plaats voor de opvolger van de P6.

Dussssss.....

Ondertussen al wat ineen gestoken. Zie attachments...

Attachments

• IMG_20170301_130224.jpg
    IMG_20170301_130224.jpg
    68,2 KB · Bekeken: 96
Back