Cruel Sanity

SB-SIX, een vraagje ?
Heb je soms geen last van al die kabels om aan je knopjes te draaien .
Lijkt mij niet makkelijk werken ???
Gewoon een vraag hoor .
mvg
Lebard Guan

SB-SIX, een vraagje ?
Heb je soms geen last van al die kabels om aan je knopjes te draaien .
Lijkt mij niet makkelijk werken ???
Gewoon een vraag hoor .
mvg
Lebard Guan

Ja soms zit het een beetje in de weg maar heb nog niet gehad dat ik dan niet bij een knop kon komen. Als je een patch begint heb je daar geen last van maar tegen het einde kan het wat voller worden. Sommigen gebruiken ook clipjes om ze bij elkaar te houden.

Ik denk ook dat je compositie dan wat interessanter wordt. Vond dit ook zeker vet gedaan en leuk om naar te kijken maar op een gegeven moment ben ik het zat en ga ik skippen. Mooie sounds hoor. Heb je nu niet dat je al snel dezelfde routing patched? En dus een beetje iedere keer ongeveer hetzelfde eindresultaat krijgt?
Ja snap ik hoor. Binnenkort komt er een album uit van mij op spotify/itunes/etc met modular tracks die begonnen zijn als jam maar daarna verder uitgewerkt, dat is inderdaad wel veel afwisselender

We zitten hier op het synthforum, dus ik neem aan dat je een bepaalde voorliefde voor synths hebt. Een synth is opgebouwd uit oscs, filters, vca's etc. Bij een modular is dat precies hetzelfde, alleen kies je je componenten zelf. Dus waarom zou iemand die synths heel gaaf vind moeten afgeven op iets soortgelijks?

Modulars kan je ook gewoon met midi besturen of met een interne sequencer, net als een "gewone" synth. Alleen alles is meer hands-on omdat (bijna) niets achter menu's zit verscholen. Dat mijn werk je niet aanspreekt snap ik, jij houd gewoon van een andere stijl muziek, maar dat wil niet zeggen dat alles wat niet in je straatje past slecht is en/of belachelijk gemaakt moet worden.

Ik hou van synths, dat heb je goed maar het blijven voor mij middelen om muziek te maken.
Je moet in mijn ogen doel en middelen niet omdraaien.
Synths bouwen en muziek maken zijn twee verschillende dingen.
Mooie muziek waarbij enkel presets zijn gebruikt krijgt van mij meer respect dan gepruts waarbij elk geluidje van de grondtoon zelf gemaakt is.

Het is geen directe aanval op jouw muziekstuk, ik heb er zo te veel gehoord maar ik kan er niet meer langer dan een halve minuut naar luisteren.

Ja wij verschillen gewoon van mening daarover. Dat is ook niet erg. Ik hou zelf niet van dingen die al tig keer gedaan zijn. Dat vind ik nutteloos om te maken. Presets of loopjes vind ik een beetje als koken met een pak knorr. Sommigen vinden dat heel lekker.

Ik heb alleen geen behoefte om daar een tegengeluid aan te geven, als iemand dat leuk vind, prima. Gelukkig zijn er genoeg mensen die mijn gepruts wel kunnen waarderen. Ookal vind niemand anders het leuk ga ik er toch mee door omdat ik er zelf plezier in heb, en daar gaat het uiteindelijk ook om wat mij betreft.

Zeker niet Lebard Guan, het zijn analoog gegenereerde geluiden. In de TR-808 volledig analoog en in de TR-909 zijn alleen de hats en cymbals samples.

En de welke is dat dan ?
Gewoon een vraag omdat ik het niet meer volg .
Ik heb nog de originele uit het jaar 1983.
Greetz

Zeker niet Lebard Guan, het zijn analoog gegenereerde geluiden. In de TR-808 volledig analoog en in de TR-909 zijn alleen de hats en cymbals samples. Maar de TR-09 die onlangs in verschenen is ook 100% analoog.

Een TR-09 is via modeling gedaan.. en dan nog wat samples uiteraard. https://www.roland.com/nl/products/tr-09/specifications/

OT:

Ik vind het erg knap gedaan.. en super mooie modulaire set ;)

Laatst gewijzigd:
Niet eens met vetklep.. Heerlijk om die combinatie van lichtjes en bliepjes te zien / horen!
Ga vooral door met prutsen :okdan:

ook hier een; wow, wat mooi gemaakt! en het houdt me vast tot op het eind.

(en wow.. wat een kabel-chaos... wel erg bizonder hoe je werkt, i like that, en al doe ik alles binnen het digital domein [wel met erg veel midi-controllers, dus het is zeer taktie, vanwege dat ik nu bijna alles met knoppen doe, behalve kabels trekken...l], leer ik hier ook van.)

ook hier een; wow, wat mooi gemaakt! en het houdt me vast tot op het eind.

(en wow.. wat een kabel-chaos... wel erg bizonder hoe je werkt, i like that, en al doe ik alles binnen het digital domein [wel met erg veel midi-controllers, dus het is zeer taktie, vanwege dat ik nu bijna alles met knoppen doe, behalve kabels trekken...l], leer ik hier ook van.)

Thanks, leuk te horen vink!

Mooie setup (voor zover zichtbaar is).
Een flink aantal knappe geluiden, hoewel geen compositie.
Maar ... waarom een titel aan een experiment dat je n.m.i. niet weerom kan opvoeren ?
Of mag men je op een volgende live sessie 'Cruel Sanity' aanvragen ?

Dank! Waarom geen compositie? En waarom een naam: omdat je het dan kan herkennen. Voor mezelf als ik later nog eens mijn oudere filmpjes terug kijk, en wie weet werkt het bij meer mensen zo. En ik heb ook wel eens vragen gehad van mensen van hoe maak je geluid X uit video Y, dan is het handig als ik weet waarover het gaat.

Ik vind dit dus echt te gek! Kan me wat dat betreft helemaal bij Gloomer aansluiten. Het nam me even mee naar een andere dimensie. Maar dat heb ik wel vaker bij jouw muziek zoals je weet. Ja, knap hoe je het gemaakt hebt, maar dat is voor mij ondergeschikt aan het eindresultaat. Dat wilde ik na de eerdere discussie hierover nog wel even kwijt. In die zin snap ik de opmerking van Fatclap wel. Maar ik vind dit alles behalve een noodle. Dit zit gewoon heel sterk in elkaar en raakt me aan alle kanten, en volgens mij is dat wat muziek moet doen.

Back