ben ernstig synth-ziek

Origineel geplaatst door Bass
=( niet nog een die zn (echte) synths verloochend en afdaald naar de software =(

okay okay...kheb nog een analoogje staan :)

Heb hier ook zeker last van!!!

Als mijn vriendin en ik een fillumpje kijken, zit ik al mee te tikken op de muziek, terwijl zij hem nog niet eens gehoord heeft... gelukkig vindt ze het een grappig fenomeen, en wordt ze er niet gek van...

Ik ben ook ernstig muziek verslaafd, en móet regelmatig wat raggen op mijn bakjes anders wordt ik chagrijnig! Dan zegt mijn meisje dat ik maar weer eens mijn hokje moet opzoeken... :D

Muziek analyseren... mmm... vroeger veel gedaan... heb ik losgelaten, want anders kun je muziek niet meer 'beleven'... ook als ik aan het dansen/trippen ben kan ik de muziek nog goed genoeg volgen om foutjes te ontdekken, en als ik dat niet doe, dan is er ook niets aan de hand! ik heb toch lol!

Ik ben het wel met Racy eens... ik was vroeger een échte gear junkie, met schulden en al... maar ik laat me er niet meer toe verleiden! ik koop wat ik nodig heb, of heeeeel erg leuk vind; maar dan moet er ook iets weg!

Groet,
Roy

Ik vind het vaak leuk om nieuwe patroontjes en nieuwe geluiden te ontdekken in een nummer dan vraag ik mezelf vaak af hoe ik die in godsnaam na kan maken.
dan probeer ik het thuis en komt er niet het zelfde uit maar toch wel weer een ander leuk geluidje of patroontje.
Ik let er nu nog best veel op (gaat dat ooit weg?!!) maar na een paar pilsjes word mijn alertheid ook minder en minder en minder...:biertje:

HEEEEY dat was mijn 200e berichtje!!! heb nu rooie sterren!!!! dank u moderators!! :halleluja
dat verdient een feestje!!!

:mega: :biertje: :mega: :biertje: :mega: :biertje: :mega:

Je bent zoals een tekenaars en schrijvers die de hele tijd dingen schetsen/nota's bijhouden in schriften, mensen ondervragen etc.

dat is niet erg. wel als je daardoor niet kan studeren (10min studeren, 3 uren beats/muziek maken!)

Zelf kan ik moeilijk studeren en muziek maken (muziek creeren dus, muziek spelen gaat altijd) harmonieus conbineren.

I got two words... :D

RAIN ... MAN ...

rainman.jpg

dat van dat geld en shit heb ik ook erg en elke keer als ik op de klok kijk is het 8 of 9 van de 10 keer 8:08 uur of 7:07 het is om gek van te worden. Ik loop ook op mijn werk ideeen te bedenken voor tracks en denk voorduurend aan synths en shit. ik gelloof dat ik dezelfde ziekte heb als de topicstarter. Ik zit liever thuis muziek te maken dan dat ik naar de kroeg ga op vrijdagavond en mijn vriendin denkt soms dat ik meer van mijn apparatuur hou dan van haar...maar dat is niet zo...:)

Ja hoor mensen... ik herken mezelf ook in redelijk wat punten :D

al heb ik iets anders voor. ik kom op een fuif met mijn meisje en ga dan uit de bol zo van:
C: "waaw, ze draaien dat! ongeloofelijk!"
M: "ja, is best mooi liedje"
C: "En hoor die tb en jp en tr waarmee dat gemaakt is, echt briljant nummer"
M: "ja... blij dat je er zo in opgaat en van geniet"
C: "Wow! hoor je dat? die DJ gooit daar een lowpass-filter over, niet te doen! mooi gedaan,
zo net op dit moment en dan die overgang met die andere track! machtig!"
M: "Ik herken dat niet meteen hoor"
C: "Hij heeft het al een paar keer gedaan, goed hoor... ooh waaw! de Chemical brothers!!,
wist je dat ze voor deze track een guppy-guppy synth gebruikten?"
M: "Moet jij nu altijd alles analyseren, kun jij nu niet gewoon van de muziek genieten en dansen?"
C: "Eum, maar dat doe ik toch?"
M: "Drink nog een kriekske, dan zwijg je tenminste over synths"

En zo komt het dat men ladderzat van fuifjes thuis komt :D

Hoewel... een paar dingen pakken voor mij toch anders uit dan bij de meesten. Als het in mijn hoofd eens een beetje verkeerd afloopt, dan is het net de muziek die me er terug door helpt (en uiteraard mijn prachtige vriendin)

en in het rood gaan voor synths heb ik nog niet gedaan en ben ik niet van plan :)
(dat lijkt me toch niet echt gezond...

anyway, leuke thread dit :)
ik droomde vroeger wel van Magic the gathering en van Quake... en nu ook van synths, idd :)

Wat ik echt heel vaak doe is dat als er een live optreden is of een videoclip op TV ik gewoon zit te kijken welke synths ze gebruiken............. en ik moet het gewoon weten. Vooral als ze een origineel geluid gebruiken is dit het geval.

haha altijd mooi he als je tv zit te kijken met mensen die niks met synths hebben en je spot een synth

"check da's een arp 2600"

-"....ok"

EN DAAROM SCHIJT IK ENORM VAN DIE DOOR EEN PLATENBONS MET EEN STRALENDE KOP IN EEN STRAK PAK OP EEN SYNTH STAAN TE PLEEBEKKEN :r :r

Je ziet gewoon dat ze nog nooit EEN noot hebben gespeeld!!!!

o.k. :bekdicht:

Origineel geplaatst door BananaWorld
*D Klinkt erg bekent. :biertje:

Even voor het slapen gaan alle lampen uit doen, en dan staren naar alle (rode) lampjes, lcd schermpjes, meterbrug, compressors .....

Dan slaap ik pas :Z

Origineel geplaatst door cloudman
Ja hoor mensen... ik herken mezelf ook in redelijk wat punten :D

al heb ik iets anders voor. ik kom op een fuif met mijn meisje en ga dan uit de bol zo van:
C: "waaw, ze draaien dat! ongeloofelijk!"
M: "ja, is best mooi liedje"
C: "En hoor die tb en jp en tr waarmee dat gemaakt is, echt briljant nummer"
M: "ja... blij dat je er zo in opgaat en van geniet"
C: "Wow! hoor je dat? die DJ gooit daar een lowpass-filter over, niet te doen! mooi gedaan,
zo net op dit moment en dan die overgang met die andere track! machtig!"
M: "Ik herken dat niet meteen hoor"
C: "Hij heeft het al een paar keer gedaan, goed hoor... ooh waaw! de Chemical brothers!!,
wist je dat ze voor deze track een guppy-guppy synth gebruikten?"
M: "Moet jij nu altijd alles analyseren, kun jij nu niet gewoon van de muziek genieten en dansen?"
C: "Eum, maar dat doe ik toch?"
M: "Drink nog een kriekske, dan zwijg je tenminste over synths"

Dit ken ik wel ergens van, zit ik op m`n werk, he das een 909 of 303 of een analoog of digitaal en zus en zo. En dan zitten ze me weer gaar aan te kijken. :)

Origineel geplaatst door metatron
Dit ken ik wel ergens van, zit ik op m`n werk, he das een 909 of 303 of een analoog of digitaal en zus en zo. En dan zitten ze me weer gaar aan te kijken. :)

YEAH! *D

dat krijg ik dus ook soms... dat voorbeeldje was er één van...
En inderdaad, bij groepen kijken naar de synths die ze op het podium zetten en zo :)
jaja, soortgenoten en soortgelijk gestoorden herken je meteen he :D

ooh ja, niemand die toevallig "Korg-Korg!" roept tijdens het klaarkomen? of "303, 303"? of zoiets? you never know :D

Damn. ik voel me ook wel thuis in deze thread.

Meestal kan ik in sociale omgeving niet eens meer goed praten, tenzij het over synths of computers gaat. Andere dingen boeien niet meer zoveel, alles draait om deze onderwerpen:

Als ik ga werken, verdien ik geld, wat ik kan investeren in synths
Als ik ga eten, dan vul ik mijn maag, zodat ik langer achter de synth kan zitten zonder weer te hoeven eten
Als ik weekend heb dan ben ik blij want dan heb ik veel tijd om achter m'n synths te zitten
Als er ergens feest is dan ga ik liever niet want deze tijd kan ik ook in muziekbouwen investeren
Als ik hoor dat iemand ook onverwachts renoise gebruikt krijg ik hartkloppingen en ga ik heel gek praten
Als ik wakker ben denk ik aan synths
Als ik slaap soms ook

ach

gelukkig.. volgens mij ben ik wel normaal, als normaal hetgeen is wat meerdere mensen ook hebben...

*zucht*

kan niet lang typen want moet de marktplaats weer bezoeken ...

als je het zo erg te pakken hebt... (ach wat weet ik er van :))

- dat beatboxen ken ik :) boemboemtakboemboembomtak...
- laat staan het nadoen van het openen van een resonerend filter met je eigen stem :) whiiieeeiioeauuww
- herken ook allerhande geluiden, presets, samples in nummer "hee dat is een andromeda die je daar hoort!"
- heb GEEN sleutelhanger
- vond ook altijd schoolboeken tussen mijn manuals in mijn boekentas (ben nu klaar met school).
- studeren, inderdaad, 30 minuten, en dan hele nachten terwijl je moet slapen zitten prutsen op melodietjes

ik blijf erbij, best leuke hobby overigens! :) mensen kijken weleens verbaasd als je ergens zó enthousiast over kunt zijn, da's leuk.

Laatst gewijzigd:
Back