[AOR nieuwe space track] feedback gezocht

AOR

Ouwe rot
AOR - Bagijnen.mp3

128 kbps

Ik ben heel erg benieuwd of mensen dit kunnen waarderen en ben erg op zoek naar tips om het nummer te verbeteren.

Alvast bedankt,

gegroet Alexander

wow, mooie track!!
ik kan eerlijk gezegd geen kritiek verzinnen, misschien wat puntjes ten aanzien van de structuur, maar dat klinkt gelijk zo zeurderig alsof ik 't zelf zo goed weet
hij is gewoon goed zo :okdan:

klinkt lekker chill, drums zijn lekker rollend.
en het baslijntje geeft een goede punch aan het nummer....mooi.
tja, wat moet ik ervan zeggen, hijs gewoon goed.

Jeetje wat zijn die drums gaaf? Echt goed.

Jammer dat de mix wat doffig is en die zware bas veeel en veeel te zwaar is.
Ik mis ook die air die de achtergrond nodig heeft zodat het nog mysterieuzer wordt.

Dit lijkt wel wat op Orbital trouwens. Maar dan meer ambient achtig.
Als dit goed gemixed wordt kan dit zo op een plaat hoor.

Je zal wel orb bedoelen fuse, want dat was het eerste waar ik aan moest denken namelijk. Die strings met die stemmen is echt typische orb style. KLinkt goed man, goeie soundscape. Ik weet het niet helemaal met die bassline. Hij maakt de track erg loom, een beetje te loom. Heb je trouwens die spectrasonics Amosphere gebruikt in dit nummer???

Maar ik kan verder weinig zeggen, ben geen exper op gebied van deze muziek, maar ik vind het gewoon goed.

Oh toch nog een dingetje: op 7:30 is een break, daarna komt er weer een beat in. Dat stuk vind ik wat minder, want die beat is veel te hoog, en heeft geen mooie definitie. Hij geeft ook niet echt een drive eraan. De beat staat hier echt te los van de rest. Daar zou ik nog ff naar kijken.

*D Erg mooi nummer, mooie compositie en mix, met de bas zou je wat kunnen experimenteren...hij ligt nu vrij op de voorgrond en met licht flangen en EQ kun je hem misschien een wat "zachter" plekje in de mix geven ,zoals de feel die je strings en pads hebben, een beetje meer definitie/attack in je kick, maar ja wie ben ik!

Dit nummer is heel erg goed gedaan! Erg mooi...ik zal hem nog veel draaien!

Alexander

Mooi, mooi, mooi!

Zelf vind ik het contrast dat onstaat door de kick and bass wel goed. Ik zou er misschien alleen nog wat subtiele fx-geluidjes aan toevoegen, zodat 't geheel wat dynamischer kan worden.

Zeker een goeie track. :okdan:

Mooi sfeertje. Alleen leunt de track wel erg op de breakbeatloop... (ja klopt, ik ben erg kritisch :D )

Arv

Origineel geplaatst door fuse
Jeetje wat zijn die drums gaaf? Echt goed.

Jammer dat de mix wat doffig is en die zware bas veeel en veeel te zwaar is.
Ik mis ook die air die de achtergrond nodig heeft zodat het nog mysterieuzer wordt.

Dit lijkt wel wat op Orbital trouwens. Maar dan meer ambient achtig.
Als dit goed gemixed wordt kan dit zo op een plaat hoor.

Is de bassline in zijn geheel te zwaar of zijn het alleen de lagere noten van de bass die te zwaar zijn. Ik wilde hem ook graag xtra accentueren, maar misschien was dat iets te zwaar.

VEEL te zwaar, of ietsjes lager die db? :biertje:

Ik denk dat je alleen een sinus moet gebruiken voor je bas.

en gewoon lekker niet antwoorden of ie die atmosphere heeft gebruikt8o)

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik denk dat je alleen een sinus moet gebruiken voor je bas.

Alleen een sinus? Tjah, laat ik het zo zeggen, ben nu niet meer in staat die bass te veranderen. Heb deze namelijk gesampled. Ergens uitgeknipt. Als ik de EQ aan zou passen, in welk gebied zou die dan meer/minder moeten hebben?

Origineel geplaatst door bobaphat
En gewoon weer niet atnwoorden of hij die atmosphere heeft gebruikt8o)

sorry man, ik had niet door dat JIJ dat zei. :D

Was in de veronderstelling dat iemand anders dat zei en dat jij tegen mij zei op een 'aanmoedigende' manier zei dat ik het JUIST niet moest zeggen. Ik zal nooit iets verzwijgen, al was het bij deze vraag wel erg makkelijk aangezien ik het antwoord gewoonweg niet weet.

Wat is eigenlijk die "spectrasonics Amosphere"? Een refill/plugin? Ik gebruik alleen maar Reason, dus ik kan wel even checken of ik een refill gebruikt hebt met diezelfde naam. Zit nu alleen niet thuis, dus laat me nog even weten wat je bedoelde.

vrede? :D

handshake.gif

Haah maakt niet uit man :),,,

Ik weet niet psies wat je bedoelt met refill maar , atmosphere is gewoon een instrument waar een 3gyg soundlibrary aan hangt. Mischien is het iets voor je

Origineel geplaatst door AOR
sorry man, ik had niet door dat JIJ dat zei. :D

Was in de veronderstelling dat iemand anders dat zei en dat jij tegen mij zei op een 'aanmoedigende' manier zei dat ik het JUIST niet moest zeggen. Ik zal nooit iets verzwijgen, al was het bij deze vraag wel erg makkelijk aangezien ik het antwoord gewoonweg niet weet.

Wat is eigenlijk die "spectrasonics Amosphere"? Een refill/plugin? Ik gebruik alleen maar Reason, dus ik kan wel even checken of ik een refill gebruikt hebt met diezelfde naam. Zit nu alleen niet thuis, dus laat me nog even weten wat je bedoelde.

vrede? :D

handshake.gif

Als ik heel eerlijk ben snap ik niet dat iedereen hier zo wild van wordt. 11 minuten dezelfde saaie breakbeat met wat zweeftoontjes erover. Klinkt een beetje als achtergrond muziek bij een Discovery Channel documentaire over vliegtuigen ofzo. Of New Age Ad Visser Brain Sessions videobanden...

Maar om het alleen af te zeiken is niet netjes dus ik zou in deze stijl muziek (ambient toch?) wat meer inovatie verwachten
- speel 's met rare effecten en stemsamples
- Laat en thema terugkomen (een soort refrein eigenlijk)
- Varieer die beat 's. Na 1 minuut hangt dat loopje me al de strot uit. Knip 'm op en ga aan het programmeren! Maak gekke rolls en variaties.
- Doe 's een gekke solo erin.
- Of kies een andere sample. De standaard jungle breakbeatjes zijn al sinds 1991 door iedereen kapot gesampled.

Origineel geplaatst door Nolet
Klinkt een beetje als achtergrond muziek bij een Discovery Channel documentaire over vliegtuigen ofzo. Of New Age Ad Visser Brain Sessions videobanden...

Ah, bedankt ! Zou ik echt geweldig vinden, wanneer me muziek voor docu's gebruikt zouden worden. Ad Visser vind ik ook niet echt verkeerd, maar ik begrijp je bedoeling.

Origineel geplaatst door Nolet

Maar om het alleen af te zeiken is niet netjes dus ik zou in deze stijl muziek (ambient toch?) wat meer inovatie verwachten
- speel 's met rare effecten en stemsamples
- Laat en thema terugkomen (een soort refrein eigenlijk)
- Varieer die beat 's. Na 1 minuut hangt dat loopje me al de strot uit. Knip 'm op en ga aan het programmeren! Maak gekke rolls en variaties.
- Doe 's een gekke solo erin.
- Of kies een andere sample. De standaard jungle breakbeatjes zijn al sinds 1991 door iedereen kapot gesampled.

Ik vind het absoluut geen ambient, eerder een breakbeattrack met veel strings enzo. Verder sta ik voor alle kritiek open, daarom post ik hier, maar als jij er geen refrein en stemsamples in hoort dan heb je de track gewoon niet goed geluisterd.

Tjah, als het 'loopje' je je strot uitkomt, kan ik alleen maar zeggen dat ik hoop dat je de volgende beter vind. :D

Mijn post is niet bedoeld alsof ergens een gelijk uit wil halen, wilde je alleen even mijn optiek toelichten. Bedankt voor het luisteren iig.

Back