ddx3216 vraagje

Waveglider

Skyglider
Ik heb een vraagje over de behringer ddx 3216.

Eerst dacht ik dat ie standaard 32 analoge ins had, later bleek dit maar 16 te zijn...
Maar toch blijft deze mixer mn interesse opwekken en ik twijfel erover om hem te kopen (als ik mn mx3282 kan verkopen).

Maar 16 kanalen is gewoon niet genoeg voor mij nu al, laat staan in de toekomst... ik wil echt 32 kanalen !

Wat zijn mijn opties met de ddx 3216 dan ? ik weet dat er adat uitbreidingen zijn enzo...

Maar hoeveel zou me dat dan kosten ongeveer om 16 extra analoge ingangen op te wekken ?
Iemand hier ervaringen mee ? Er zullen waarschijnlijk verschillende manieren zijn want de ddx heeft verschillende mogelijkheden tot uitbreidingen (waaronder 8 extra analoge ins dacht ik). Maar het komt er op neer dat ik minstens 32 analoge ins zou willen hebben en dit liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk .

wie heeft meer info hierover ?

:doei:

Je koopt er een ADT1616 adat kaart in en hangt er 2 ADA8000's voor. Simpel...

Overigens, ik heb een DDX met ADT en eventueel een ADA8000 en RME Hammerfall LE die ik waarschijnlijk weg wil gaan doen. Stuur maar een pb als je interesse hebt.

Je koopt er een ADT1616 adat kaart in en hangt er 2 ADA8000's voor. Simpel...
wat kost zoiets (2dehands)

voor jou is dat simpel maar ik heb echt geen benul hoe zon adat dingen werken enzo

ADA's zal je nog niet veel vinden 2dehands. Kosten nieuw ook niet zo veel en ook andere AD/DA convertors naar ADAT voldoen.

Maar goed, die ADT1616 is een ADAT uitbreiding voor de DDX. 2x ADAT in en 2x ADAT uit. ADAT is 8 kanalen, oftwel, 16 in en uit. Een ADA8000 is een AD/DA convertor met ADAT naar 8 analoog en andersom. Als je die dus met een TOSLINK (optisch) kabeltje aansluit op de ADT krijg je er 2 keer 8 analoge inputs bij.

hoe zit dat eigenlijk met de aux sends ? heeft de ddx ook analoge aux sends ?
en,heel belangrijk,hoe klinkt ie ?

Maar goed, die ADT1616 is een ADAT uitbreiding voor de DDX. 2x ADAT in en 2x ADAT uit. ADAT is 8 kanalen, oftwel, 16 in en uit. Een ADA8000 is een AD/DA convertor met ADAT naar 8 analoog en andersom. Als je die dus met een TOSLINK (optisch) kabeltje aansluit op de ADT krijg je er 2 keer 8 analoge inputs bij

en wat kost dat dan ?

Ja, 4 vrij toewijsbare analoge outs, perfect voor de 4 aux sends (daarnaast ook de 4 interne sends naar de multiFX).

Ik vind 'm erg lekker klinken en volgens mij is dat ook de algemene tendens op het net...

Origineel geplaatst door n0_key
Ja, 4 vrij toewijsbare analoge outs, perfect voor de 4 aux sends (daarnaast ook de 4 interne sends naar de multiFX).

Ik vind 'm erg lekker klinken en volgens mij is dat ook de algemene tendens op het net...

kep net wat gelezen idd....schijnt goed te klinken...maar 4 aux sends is te weinig....
hebben de busses eigen uitgangen ? m.a.w. kun je de busses eventueel als aux sends gebruiken ?

De DDX is in essentie een 32 in 16 mixer. Met de ADAT uitbreiding knal ik deze 16 bussen rechtstreeks m'n pc in. Holy flexible batman. Dus het antwoord is idd ja. En er kunnen 2 van deze uitbreidingen in. Sinds de laatste software upgrade kan het ding ook surround miksen. Om het feest compleet te maken.
Hang ergens een ADA tussen en je hebt er 8 analoge outs bij.

Behringer heeft van die mixer ook een PDF handleiding online staan. Retehandig. ;)

In de handleiding staat trouwens dat de laatste 4 kanalen stereo inputs hebben dus heb je 20 inputs toch?

in de handleiding staat ook dat ze AD/DA omzetters van RME aanbevelen...:D

(wel fijn,zo'n Nederlandse handleiding....grappig die vertaling...)

anyway....ik zit er aan te denken om er 1 aan te schaffen als vervanging van m'n Behringer MX8000...ik heb op m'n huidige mixer te weinig aux sends en subgroepen....maar ik vraag me af of ik met een digitale mixer dezelfde sound kan krijgen...

Ik ben de gelukkige bezitter van een ddx3216. Heerlijk ding dat z'n geld dubbel en dwars waard is. Je kan er ook alle kanten mee op (bijv. 16 extra analoge ingangen die jij zou willen).

Je kunt de subgroepen ook omrouten via die extra AD/DA converters dus heb je toch nog meer mogelijkheden.

Denk dat ik dan ook maar eens een ADA moet scoren. In geval van zeg maar.

Origineel geplaatst door dione
in de handleiding staat ook dat ze AD/DA omzetters van RME aanbevelen...:D

(wel fijn,zo'n Nederlandse handleiding....grappig die vertaling...)

anyway....ik zit er aan te denken om er 1 aan te schaffen als vervanging van m'n Behringer MX8000...ik heb op m'n huidige mixer te weinig aux sends en subgroepen....maar ik vraag me af of ik met een digitale mixer dezelfde sound kan krijgen...

Je krijgt nooit dezelfde sound met een digitale tafel. In dit geval durf ik te beweren dat je een (veel) betere sound krijgt, alleen ga je misschien het oversturen op je tafel zelf missen. Volledig parametrische 4 bands EQ is ook een hele verbetering tov alleen 2 midsweeps (dat heeft die MX8000 toch?).

Wat is beter? Helder, open, heel veel definitie en detail, ook in het laag. Nadeel van de detaillering is dat je dingen gaat horen die er eerder niet waren.

He n0_key, nu haak ik even af.
Je wilt terug naar analoog maar de DDX heeft een betere sound?
En meer detaillering dus kun je beter mixen.
Moet je wel meer moeite doen om je bronnen deftig te laten klinken maar dat lijkt mij normaal.

Maar eigenlijk zeg je gewoon dat je met een digitale mixer beter moet mixen en anders moet je maar analoog gaan mixen?

Het is anders en je kunt niet zomaar overstappen meteen. Je moet zowieso al redelijk kunnen mixen en dan nog moet je helemaal wennen aan die andere manier van mixen. Zelf vind ik analoog oversturen onzin, dat kun je ook anders oplossen.

En het moment als je al die potmeters weer in moet stellen op je analoge mixer als je een andere mix wil doen dan denk je bij jezelf toch ook wel eens. "K*t dat kan een digitale met een druk op de knop"

ik heb ook zo'n ddx3216
je moet echt heel anders mixen op een digitale tafel dan op een analoge (ik had een tascam m1600)

ik vind in 1e instantie de sound van de analoge beter. veel warmer.
maar na wat gepiel en gewenning kun je toch wel hele leuke dingen doen met een ddx3216.
dus het is een stayer ;) (voornamelijk omdat ie zo compact is)

ik heb verder het adat interfaceke derbij en een rme hdsp9652. 4 toslink kabels. dus 16 digi kanalen en 16 analoog. ik gebruik alleen de fx van het ding zelf. niet bijster goed, maar goed genoeg ;)

wil je echt een super mengtafel met goede sound dan toch analoog gaan. (ik heb er de ruimte niet voor ;() en vette outboard fx ;)

Ik wil terug naar analoog, maar niet naar een Behringer :z

Plat gezegd gebruik ik alle goodies dus niet. Geen geheugens, geen FX, geen compressie, geen 16 bussen, geen parametrische EQ enzetera. Ik hou eigenlijk alleen nog maar analoge synthjes over en ik wil gewoon een grote analoge kwaliteitstafel om mijn plaatje compleet te krijgen. Dat wil dus helemaal niet zeggen dat de DDX niet bevalt, in tegendeel, maar het is gewoon overkill voor mij.

Mijn vergelijking was tegenover de aangevoerde MX8000, daar gaf ik antwoord op. Ik vind overigens dat miksen op een DDX vanwege de detaillering en het open geluid relatief erg makkelijk is. Normaal gesproken had ik gewoon moeite om m'n mix niet te laten dichtslibben en ook de plaatsing van geluiden in het totaalbeeld vind ik moeilijk. Op de een of andere manier lijkt dat met m'n DDX en natuurlijk meer ervaring tegenwoordig steeds makkelijker te gaan.

Ik zeg ook niet dat de DDX beter klinkt dan een echt goede analoge tafel, als dat zo was zou ik niet overstappen, maar het ding heeft klankmatig wel degelijk voordelen boven een analoge bak. Zeker budget miksers, waar ik een MX8000 toch echt onder schaar.

Analoog klippen vind ik zelf fijn werken. Niet hardcore rammen, maar gewoon net te hard de tafel in sturen kan heel plezant zijn. Maar goed, als ik die DDX niet kwijt raak is er dus niet zo heel veel aan de hand, wat an sich bevalt het ding me prima.

wat ik in m'n hoofd had was om de kanalen die ik wil oversturen via de bussen uit te sturen naar een klein mixertje ( heb ik nu ook al )....dan zou ik per nummer kunnen bepalen welke kanalen ik wil oversturen....

probleem blijft de weinige ingangen die ik dan tot m'n beschikking zou hebben....32 kanalen minus de fx returns ( 8 ) minus de bus returns ( compressie,pedaaltjes,mixertje = 12 ) hou ik maar 12 inputs over....

jammer...=(

Back