Nieuwe track, meningen gevraagd

Dozart

Ouwe rot
Yo allen!

Ik heb weer iets nieuws gefabriceerd, en ben benieuwd hoe jullie het so sar allemaal vinden.
Stijl: psydub/electronica, met Indiaas thema op reggae ritme. :engel:

Gegroet!

Mooie combi. Vocal is beetje over-the-top. Mix zou ik heel anders doen - veel analoger, warmer en zelfs een beetje zweterig ;-) Klinkt nu een beetje alsof het zich in een bunker afspeelt. Een gezellige tent is veel leuker ;-)

Mooie combi. Vocal is beetje over-the-top. Mix zou ik heel anders doen - veel analoger, warmer en zelfs een beetje zweterig ;-) Klinkt nu een beetje alsof het zich in een bunker afspeelt. Een gezellige tent is veel leuker ;-)

Dank voor je antwoord! Ik ben op dit moment bezig de boel wat voller te maken nog in het bassgedeelte. Daardoor krijgt het een wat voller en warmere sound. De tip voor een zwoeler gevoel (als ik het even zo mag vertalen) neem ik mee. Thnx! Update volgt nog.

Dat werd nog een lange klus... Maar nog even wat afgewerkt hier en daar. Sound is nu een stuk warmer volgens mij, daar ik ook een ander reverb algoritme heb gebruikt en nu dus sowieso de sound anders klinkt. Voller en warmer imo. Ik vind het beter zo iig.
Nu geen zin meer.
Benieuwd naar de meningen nog steeds/weer!

Laag is nog steeds beetje dunnig / ongedefinieerd volgens mij. En dat houtvuur gekraak mag na intro wel wat minder misschien.

Verder is toonsoort interessant.

Laag is nog steeds beetje dunnig / ongedefinieerd volgens mij. En dat houtvuur gekraak mag na intro wel wat minder misschien.

Verder is toonsoort interessant.

Ik heb de bass nog iets dieper gemaakt. Dieper dan dit ga ik 'm niet doen, want dan krijgt het over de gehele track een bepaald soort sound die ik niet wil. Het moet ook weer niet te veel een bassnummer worden.
Dat 'houtvuur gekraak' heb ik even wat volumevariatie in aangebracht nog.
Geüpdate dus, over 5 minuten staat ie er.

Tweede keer dat hem beluister. Inderdaad een hele vette track. Die atonale bass doet het hem voor mij. Tweede deel vind ik nog iets sterker dan het eerste, met name door die heerlijke solo/arp. Toffe sound en gave melodie en akkoorden. Ik kan ook met recht zeggen dat ik dit soort muziek maar weinig heb gehoord. Dikke pluim (of veer als je dat liever hebt).

Tweede keer dat hem beluister. Inderdaad een hele vette track. Die atonale bass doet het hem voor mij. Tweede deel vind ik nog iets sterker dan het eerste, met name door die heerlijke solo/arp. Toffe sound en gave melodie en akkoorden. Ik kan ook met recht zeggen dat ik dit soort muziek maar weinig heb gehoord. Dikke pluim (of veer als je dat liever hebt).

Dank u voor uw bemoedigende commentaar! :mega: :)

Interessant nummer. Toffe invloeden en samples, lekker psychedelisch. Goede opbouw en melodietjes ook.

De mix vind ik wat minder. De bas is prima, maar er lijkt wel een deel ergens in het midden van het spectrum te ontbreken. Alsof je iets te enthousiast overal het laag en mid uitgehaald hebt.

Maar in het geheel een heel tof nummer!

Ik heb de bass nog iets dieper gemaakt. Dieper dan dit ga ik 'm niet doen, want dan krijgt het over de gehele track een bepaald soort sound die ik niet wil. Het moet ook weer niet te veel een bassnummer worden.
Dat 'houtvuur gekraak' heb ik even wat volumevariatie in aangebracht nog.
Geüpdate dus, over 5 minuten staat ie er.

Beter volgens mij. Ik luister op een iPhone en de bas check ik door met een vinger/lip de speaker af te sluiten en zo kan ik voelen hoe de bas klinkt qua druk/definitie.

Zal als ik thuis ben het op wat normalere speakers checken.

Interessant nummer. Toffe invloeden en samples, lekker psychedelisch. Goede opbouw en melodietjes ook.

De mix vind ik wat minder. De bas is prima, maar er lijkt wel een deel ergens in het midden van het spectrum te ontbreken. Alsof je iets te enthousiast overal het laag en mid uitgehaald hebt.

Maar in het geheel een heel tof nummer!

Dat zal ik nog eens nalopen. Thanks!

Muzikaal niets op aan te merken; HELEMAAL NIETS!
Dit zou een fantastische soundtrack zijn onder een scene van een "Indiana Jones" film, of zo....waarin zo'n mooie seductieve oosterse schoonheid iets in zijn drank doet en hij vervolgens hij allerlei warrige, dromerige, erotische, tegelijkertijd enge, toestanden beleeft......

Maar qua mix, sluit ik mij aan bij Joram, MadR en Stupide.
Als men het heeft over een te dunne, iele klank of dat de track warmte mist, betekent het niet dat je de bas, of het laag, dieper moet gaan maken, maar misschien iets minder hi-passen op alles en/of iets minder overdadige EQ boosts in het hoog.

Muzikaal helemaal geslaagd; 'thumbs up!'

Back