Het moment dat ik voice 4 kan gaan afregelen komt dichtbij.

Ik denk dat ik ermee wacht tot ik mijn jacks binnen heb, dan kan ik gewoon 1/4" stekkers gebruiken om CV/Gate het geheel in te krijgen, en geluid eruit.
Ik zit me nu te verdiepen in hoe dat stemmen eraan toe gaat. En hoe een OBX überhaupt werkt. Zoals ik het nu begrijp heb je op de CrowBX de volgende knopjes, die min of meer met het origineel overeenkomen:
- OSC 1 FREQUENCY: osc 1 register (CrowBX glijdend ipv stappen van een octaaf)
- OSC 2 FREQUENCY: osc 2 interval boven osc 1 (CrowBX glijdend ipv semitoon stappen)
- TUNE: Master tune (glijdend)
- DETUNE OSC2 (glijdend)
In het origineel zijn die eerste twee controls stapsgewijs. Op het host board van de CrowBX niet. Dat maakt het geheel een beetje dubbel.
Dat 'Osc 1 register' en 'Osc 2 interval' glijdend zijn betekend dat je die altijd op 0 moet zetten om betrouwbaar te kunnen stemmen. OK.
Dat 'Master tune' glijdend is is waarschijnlijk ook het beste, omdat je dan de vrijheid hebt om in dagelijks gebruik bijvoorbeeld voor/na opwarmen te stemmen. Maakt het afregelen wel wat lastiger omdat je die pot dan absoluut niet aan wilt raken. Voor het afregelen van de voices zou het fijner zijn als master tune een 'center detent' had, maar voor dagelijks gebruik wil je dat waarschijnlijk toch niet.
Rest nog 'Osc 2 detune'. Ik heb toevallig nog een potmeter van dezelfde maat / weerstand / curve liggen als wat nu op mijn hostboard zit, maar dan met center detent. Misschien is het handig om die op DETUNE OSC2 te zetten. Dan zou ik een manier hebben om alles behalve TUNE vast te zetten (OSC1, OSC2 FREQUENCY allebei op nul, DETUNE OSC2 op zijn middenstand).
Het wordt hoe dan ook een aardige klus om alles afgeregeld te krijgen. Ook omdat elke keer dat ik een voice card erbij prik of eruit haal, de load op de voeding verandert en ik daar weer de boel op +/- 19V moet zetten. (Of is dat overdreven?)