Verborgen Chorus op de Roland JP-08

scarum

Ouwe rot
Het staat niet in de midi implementation chart, maar hij zit er dus wel op! 3 levels chorus!

CC93 1-3 ...en je kunt de patch opslaan met de chorus instellingen!

Cool ff checken straks!

Zou het misschien,zoals wel eens eerder gebeurd is bij Roland produkten,dat al die boutiques gewoon allemaal dezelfde engine/ingebouwde software hebben en allemaal de JX03/JP08/JU06 aan boord hebben maar met een software switch ingesteld worden bij het bijbehorende kastje?

Ik had laatst ook zoiets gehoord over de Electribe II's dat de sampler en synth versie identiek zijn en gewoon softwarematig ingesteld worden en dat je dat ook zelf kan doen maar misschien is dat een broodje aap verhaal?

De presets in de beide Electribe II's zijn wel anders. Volgens mij is de Electribe Sampler meer hiphop/R&B/Drum & Bass georiƫnteerd en de Electribe II gewoon meer dance/house.

Ik heb een keer een video op FB gezien van iemand die een TB-03 had, waar hij de verkeerde firmware op had gezet, die opeens TR-09 geluiden begon te maken. Ik heb geprobeerd de video terug te vinden, maar niet meer gelukt. Zou dus zomaar kunnen.

Cool ff checken straks!

Zou het misschien,zoals wel eens eerder gebeurd is bij Roland produkten,dat al die boutiques gewoon allemaal dezelfde engine/ingebouwde software hebben en allemaal de JX03/JP08/JU06 aan boord hebben maar met een software switch ingesteld worden bij het bijbehorende kastje?

Ik heb een keer een video op FB gezien van iemand die een TB-03 had, waar hij de verkeerde firmware op had gezet, die opeens TR-09 geluiden begon te maken. Ik heb geprobeerd de video terug te vinden, maar niet meer gelukt. Zou dus zomaar kunnen.

Ok, hebben we vrijwilligers om hun Roland Boutique te bakstenen?

'k zou het niet doen, die gast kon zijn tb-03 niet echt meer gebruiken. Er kwam geluid uit, maar daar was ook alles mee gezegd. Ding reageerde niet meer zoals het hoorde, compleet in de war.
Ok, hebben we vrijwilligers om hun Roland Boutique te bakstenen?

Een boutique hack zou wel erg grappig zijn. En volgens mij zijn die cpu boardjes indentiek. Althans zoiets staat mij bij nav mark fuller yt synth openmaak filmpjes.

Ik wacht trouwens op een sp1200 hardware hack. Of een sp12. Dat geheugen zou je toch moeten kunnen uitbreiden door extra hardware toe te voegen. Maar dat allemaal terzijde natuurlijk.

Ik heb een keer een video op FB gezien van iemand die een TB-03 had, waar hij de verkeerde firmware op had gezet, die opeens TR-09 geluiden begon te maken.

Dat is echt grappig :D

Cool ff checken straks!

Ik had laatst ook zoiets gehoord over de Electribe II's dat de sampler en synth versie identiek zijn en gewoon softwarematig ingesteld worden en dat je dat ook zelf kan doen maar misschien is dat een broodje aap verhaal?

Volgens mij is dat het geval ja. Toen ik pas mijn Boutiques ging updaten (JP-08, JU-06 & JX-03) viel het mij op dat de grootte en file hash voor de individuele firmware-files van iedere Boutique identiek zijn. Het zou ook verklaren waarom ze via USB-MIDI allemaal "Boutique" heten, en niet bv. "JU-06 Boutique" (heel verwarrend als je er meerdere hebt, omdat de volgorde soms wisselt). Wellicht zit er wel in iedere Boutique een unieke hardware-identifier waar de software op inhaakt.

Nu nog ff uitvogelen hoe je van engine switcht, maar wellicht heeft Roland daar geen belang bij om dat te vertellen... :mega:

Wat een goede ontdekking Scarum! Leuk draadje dit.
De (JP-08 ) moederborden van de 'oude reeks' (JX/JU/JP) zijn identiek en in theorie zouden de firmwares uitwisselbaar moeten zijn.. De controllers zullen wel anders zijn, maar wellicht dat dit via een externe midi controller op te lossen is.

Ik zou dat filmpje van die TB-03 met -09 geluiden graag eens willen zien :)

Back