Hulp met aanschaf nieuwe synths en drums

Origineel geplaatst door Yoozer
Het voordeel van de 1000 is dat je
- met USB kan werken (samples van computer > mpc is makkelijker)
- er veel meer intern geheugen in kan duwen dan in de 2000 - heb je een 512 mb memorycard dan heb je geen gedoe met harddisks en zo zoals 'vroeger' :).

Klinkt allemaal erg interessant.. en als ie niet meteen te krijgen is, is dat geen probleem.. ik zal er toch voor moeten sparen.. ;)

Origineel geplaatst door mischa
hmmm je wilt even live . denk zelf dat je eerst een gedegen kennis moet hebben over midi /mixen /syths .

Ho ff.. ik ga niet meteen live.. maar ik wil niet over bv. een jaar allemaal nieuwe apparatuur aan hoeven te schaffen.. :) Maar dat begrijp jij.. :) Ik ga ook niet meteen in m'n eentje live staan.. dat ga ik met mensen doen die dat al een tijd doen.. :)

Origineel geplaatst door bikkel
Die DX-200 moet zulke ongelofelijk gore kotsgeluiden kunnen maken dat je hem een week lang niet meer aan durft te zetten omdat je bang bent dat ie spontaan weer die atonale schuurpapier op schoolbord imitatite gaat doen.

ik kan daar echt goed naar luisteren.. weet ff niet hoe je dit bedoelt, maar van die geluiden heb ik meer nodig.. :P

Wat je nodig hebt is:

- Distortion
- Goedkope bakken uit de jaren 80, Yamaha FM 12 bittertjes zoals de tx81z (maar je hebt al een DX), een goedkoop analoog bakkie zoals de Korg mono/poly, een MKS-50 juno van roland, dat soort goedkope dingen.
- Goedkope FX, mag flink kleuren

Distortion zit inderdaad al op de DX, de EA-1 weet ik zo niet, want die heb ik dinsdag pas.. Maar als ik je goed begrijp, moet ik in ieder geval genoeg distortion hebben.. ;) Die synthjes ga ik ff bekijken.. :okdan:

heb zelf ook nog een korg er gehad en heb het ding na enkele maanden verkocht ...klonk gewoon plastic
Voor de beats gebruik ik de waaldorf attack vsi en is naar mijn bescheiden mening de beste drumbox(plus nog 12 multitembral synthparts erbovenop)ooit
In combninatie met een yamaha a4000 en een nord rack 2 beschik je over een uitgebreid klankpalet ...
Waar ging deze thread nu alweer over ?=)

Ik denk toch dat ik eerst wat kleine dingetjes ga kopen als de ER-1 en MFBsynth en dan een samplertje erbij zoals de SU-200/700 of SP-202/303/505 ofzoiets.. dan kan ik eerst kijken of dat wel iets voor me is, zo'n sampler.. en dan kan ik later altijd nog voor een MPC of iets dergelijks gaan kijken.. Misschien nog wat experimenteren met een RM1-x eventueel met wat goedkope oude rack-synthjes.. extra drumcomputertje waarschijnlijk, tr-707 bijvoorbeeld.. en dan nog de nodige effectenbak.. Denk dat ik dan een heel eind kom.. ik ben van mening dat ik geen dure waldorf of clavia ofzo nodig heb om vette geluiden te verkrijgen voor de muziek die ik wil maken.. tekno dus.. correct me if I'm wrong.. ;)

Origineel geplaatst door Christov
maar mpc1000 kan hoop basic sample-editting niet en dan zit je beter met een 2kxl....neit reversen en timestrechen is gewoon wack

usb :) Dan kan ook prima (sneller, overzichtelijker, bladibladibla) op een compu :okdan: Vind het timestretchen op de mpc 2000xl lang genoeg duren.....

Origineel geplaatst door teknoudontknow
Ik denk toch dat ik eerst wat kleine dingetjes ga kopen als de ER-1 en MFBsynth en dan een samplertje erbij zoals de SU-200/700 of SP-202/303/505 ofzoiets.. dan kan ik eerst kijken of dat wel iets voor me is, zo'n sampler.. en dan kan ik later altijd nog voor een MPC of iets dergelijks gaan kijken.. Misschien nog wat experimenteren met een RM1-x eventueel met wat goedkope oude rack-synthjes.. extra drumcomputertje waarschijnlijk, tr-707 bijvoorbeeld.. en dan nog de nodige effectenbak.. Denk dat ik dan een heel eind kom.. ik ben van mening dat ik geen dure waldorf of clavia ofzo nodig heb om vette geluiden te verkrijgen voor de muziek die ik wil maken.. tekno dus.. correct me if I'm wrong.. ;)

ik zou zeggen ga voor een mpc (boeit niet echt welke) en een leuke module daarbij. Compu om sampletjes te maken en gaan met die banaan. :W

Hai,

De EA-1 heeft idd distortion. Middels audio-in kan je je distortion van de ea-1 ook als effect op externe audio signalen gebruiken. Ofwel audio-out van b.v. er-1 op de audio in van de ea-1 = dikke distorted bassdrums en meer.

Ik heb de er-1 al een tijdje en vind het een heerlijke analogue-style bak. Ik zie er te veel worden aangeboden hier-snap dat niet zo goed.

Voor weinig heb je naar mijn idee een hele diverse drumsynth. De prijs ligt rond de € 200. Ik zal er nooit afstand van willen doen.

Wat synths betreft zou ik je een cz-101 aanraden van casio. Voordat ik dat ding in aktie hoorde was ik erg sceptisch. Ik was gewend om jaren lang alleen te rekenen op een casio en nu haal ik er de vetste geluiden uit. Ik sta elke keer weer versteld. En het kostte me bijzonder weinig. Onder de € 100 heb je al zo'n ding.

Voor € 300 zou je je grenzen erg ver kunnen verleggen naar mijn mening.

Bye,

Origineel geplaatst door Christov
ja maar hazes hoe draagbaar is je apparaat als je er een pc voor nodig hebt om te editten

Wou jij op het podium dan je samples gaan knippen en bewerken? :confused: Editwerkzaamheden doe je thuis, het resultaat gaat in de mpc en die neem je mee het podium op, toch? :geslaagd: Althans zo zou ik werken.

Origineel geplaatst door Alterex
Hai,

De EA-1 heeft idd distortion. Middels audio-in kan je je distortion van de ea-1 ook als effect op externe audio signalen gebruiken. Ofwel audio-out van b.v. er-1 op de audio in van de ea-1 = dikke distorted bassdrums en meer.

Ik heb de er-1 al een tijdje en vind het een heerlijke analogue-style bak. Ik zie er te veel worden aangeboden hier-snap dat niet zo goed.

Voor weinig heb je naar mijn idee een hele diverse drumsynth. De prijs ligt rond de € 200. Ik zal er nooit afstand van willen doen.

Wat synths betreft zou ik je een cz-101 aanraden van casio. Voordat ik dat ding in aktie hoorde was ik erg sceptisch. Ik was gewend om jaren lang alleen te rekenen op een casio en nu haal ik er de vetste geluiden uit. Ik sta elke keer weer versteld. En het kostte me bijzonder weinig. Onder de € 100 heb je al zo'n ding.

Voor € 300 zou je je grenzen erg ver kunnen verleggen naar mijn mening.

Bye,

ER1 is idd een erg leuke drumcompu, maar niet mijn eerste keus om mee te "beuken". m.i. Is de ER meer geschikt voor het wat subtielere/ experimentele werk. Wat dan nog wel eens wil helpen als je toch de ER1 wilt gebruiken, is 'm door bijvoorbeeld een Sherman heenhalen; dan beukt ie wat makkelijker :D

Origineel geplaatst door Hazes
ER1 is idd een erg leuke drumcompu, maar niet mijn eerste keus om mee te "beuken". m.i. Is de ER meer geschikt voor het wat subtielere/ experimentele werk. Wat dan nog wel eens wil helpen als je toch de ER1 wilt gebruiken, is 'm door bijvoorbeeld een Sherman heenhalen; dan beukt ie wat makkelijker :D

Daar geef ik je helemaal gelijk in. Distortion is inderdaad noodzakelijk. Maar voor een budget van € 600 kan er vast wel een filter/pedal vanaf ;-).

Bye,

ik merk dat de meningen nogal verdeeld zijn.. das ook logisch, want smaken verschillen..
de er-1 komt er in ieder geval.. dan ga ik kijken voor een samplertje en dan zien we wel weer.. :) wat goedkope synthjes betreft maakt het volgens mij niet echt uit wat je koopt.. paar dikke effecten eroverheen en dan heb je al wat geloof ik..

iedereen heel erg bedankt voor de tips en ideëen!

jullie horen nog van me.. :)

later!

Ivo.. :biertje:

hier boven staat allemaal goeie info, maar tis uiteindelijk jouw beslissing,..............

Origineel geplaatst door enyo-dog
hier boven staat allemaal goeie info, maar tis uiteindelijk jouw beslissing,..............

daarom dus.. ik ga gewoon een hoop uitproberen en dan vind ik vanzelf uit welke dingen ik wel en niet vind werken voor mij van het bovenstaande..

Koop een pc met fruityloops & een handboek "techno voor dummies"

bespaart je en hoop geld & je hebt er evenveel leut aan

sorry, maar geef ff toe dat je een "prutser" zonder ideeën bent & je zou jezelf wel cool vinden als je techno kon maken ni ?... nix mis mee maar....
ik heb al 1000000001 van jou gevallen meegemaakt... men zegt tegen jou dat je een sampler moet kopen terwijl je niet eens deftig weet wat een seq is... & jij denk natuurlijk WOUW, COOL, VET, TE GEK !!! samp, synth, paar dikke vette graave FX erover en HOPPAAAA !!!

...
...
...
wel vergeet het

Wel mag ik dan ff reeds voorspellen dat je met een sampler verloren gaat lopen tussen 1001 submenutjes waar je geen hol van gaat begrijpen... van je synths ga je het idee krijgen dat ze nooit vet genoeg zijn.. zodat je er steeds andere & betere nodig hebt... terwijl je eigenlijk nog nix van geluid & programeren kent..

missch kom ik nu wel hééél arrogant over... maar ik wil je gewoon iets duidelijk maken

Back