Hulp met aanschaf nieuwe synths en drums

Origineel geplaatst door JazzMann
Koop een pc met fruityloops & een handboek "techno voor dummies"

bespaart je en hoop geld & je hebt er evenveel leut aan

sorry, maar geef ff toe dat je een "prutser" zonder ideeën bent & je zou jezelf wel cool vinden als je techno kon maken ni ?... nix mis mee maar....
ik heb al 1000000001 van jou gevallen meegemaakt... men zegt tegen jou dat je een sampler moet kopen terwijl je niet eens deftig weet wat een seq is... & jij denk natuurlijk WOUW, COOL, VET, TE GEK !!! samp, synth, paar dikke vette graave FX erover en HOPPAAAA !!!

...
...
...
wel vergeet het

Wel mag ik dan ff reeds voorspellen dat je met een sampler verloren gaat lopen tussen 1001 submenutjes waar je geen hol van gaat begrijpen... van je synths ga

flikker ff op zeg.. waar ben jij dan begonnen?? ik moet toch dingen uitproberen? jij wist zeker alles al toen je begon?? ik hoop dat je jezelf erg goed vindt.. dit soort berichten van jou heeft niemand iets aan.. geloof dat maar.. triest figuur..

Origineel geplaatst door teknoudontknow
flikker ff op zeg.. waar ben jij dan begonnen?? ik moet toch dingen uitproberen? jij wist zeker alles al toen je begon?? ik hoop dat je jezelf erg goed vindt.. dit soort berichten van jou heeft niemand iets aan.. geloof dat maar.. triest figuur..

flikker op ?
k denk dat je me verkeerd begrijpt.. dit vorig scenario heb ik genoeg meegemaakt... & laten we ervan uitgaan dat ik min of meer weet waarover ik praat

& nou kom jij mij ff de les spellen, omdat ik iemand ben die zegt wat ik denk ? LOL

ik ben begonnen met mn casio-keyboardje van binnen & van buiten met mn ogen dicht te kennen... achteraf had ik concrete ideeën van wat ik meer zou willen met dat ding ...welke functies er voor mij persoonlijk ontbraken.
En zo ben ik héél traag begonnen met te weten wat ik wou i p v in het wilde weg rond te vragen wat ik moest kopen.. dan ben ik rustig beginnen rondkijken naar toestellen die aan mijn behoefte beantwoorden... & die toestellen heb ik ook binnestebuiten gedraaid tot ik weer héél zeker wist wat er daaraan weer ontbrak.

en ik ben als een gek beginnen lezen & beginnen stelen met mn ogen & oren om zo'n ruim mogelijk beeld van informatie binnen te krijgen.

& nu komt er een veelst te groot ego tegen mn schenen schoppen omdat ik je een reëel antwoord op je vraag geef dat jou niet aan staat.

als je dan toch zozeer snel vooruit wil, kom dan eens een workshop in onze studio volgen, daar ben je i i g meer mee dan met die sampler

mvg
jzzmnn

(ps ik vind mezelf niet alleen erg goed... ik ben zelfs vrij goed)

Laatst gewijzigd:

Jazzman komt misschien errug hard over maar er zit wel een kern van waarheid in..
Denk er niet te makkelijk over ! Verdiep je idd eerst eens in wat termen en wat dingen betekenen en doen want sorry maar als je nog niet eens weet wat een sequenser is als je techno wilt gaan maken :Z
Niet klote bedoeld maar ga het niet ineens over van alles en nog wat hebben als je het nog niet helemaal begrijpt dit scheelt je ook een hele hoop geld!
En ik wist ook niet alles toen ik net begon maar dan lees ik eerst wel een boekje voor ik iets aanschaf en ik verdiep me erin...
Zo wel lullig zijn als ik hier dus al nOOb binnenkom iedereen roept sampler,fx,sequenser enz.enz. ik ga naar de muziekzaak en roep daar ''Ja ik moet een sequenser een sampler wat FX en een synth hebben'' en ik weet niet hoe het werkt !
Mijn Tip/Advies koop eens wat tijdschriften en lees veel voor je vanalles gaat kopen in de Computer Music zit elke maand een Tutorial waar de basis wordt beschreven met betrekking tot het muziekmaken,termen en aansluitingen..
Als je dan toch lekker alles gaat kopen zonder dat je er iets vanaf weet wens ik je nog veel heel veel sterkte :okdan:
Iedereen hier op het forum reageerd hier anders op verschillende dingen die je ook weer moet respecteren net zoals andere jou respecteren alleen de ene brengt het subtieler als de andere houd daar ook rekening mee tel tot 10 en ga weer lekker verder ;)
Er zijn namelijk zoveel mensen die denken dat ze met een aantal apparaten en helemaal geen knowhow ff binnen een paar weken een hit scoren en hoe gek het ook is dat krijg je ze niet wijsgemaakt dat het zo niet werkt 8o)

Het is niet de apparatuur die je muziek maakt,jij bent degene die de muziek maakt creativiteit zit in je en niet in een doosje denk daar maar eens over na ! :biertje:

Origineel geplaatst door JazzMann
flikker op ?
k denk dat je me verkeerd begrijpt.. dit vorig scenario heb ik genoeg meegemaakt... & laten we ervan uitgaan dat ik min of meer weet waarover ik praat

& nou kom jij mij ff de les spellen, omdat ik iemand ben die zegt wat ik denk ? LOL

ik ben begonnen met mn casio-keyboardje van binnen & van buiten met mn ogen dicht te kennen... achteraf had ik concrete ideeën van wat ik meer zou willen met dat ding ...welke functies er voor mij persoonlijk ontbraken.
En zo ben ik héél traag begonnen met te weten wat ik wou i p v in het wilde weg rond te vragen wat ik moest kopen.. dan ben ik rustig beginnen rondkijken naar toestellen die aan mijn behoefte beantwoorden... & die toestellen heb ik ook binnestebuiten gedraaid tot ik weer héél zeker wist wat er daaraan weer ontbrak.

en ik ben als een gek beginnen lezen & beginnen stelen met mn ogen & oren om zo'n ruim mogelijk beeld van informatie binnen te krijgen.

& nu komt er een veelst te groot ego tegen mn schenen schoppen omdat ik je een reëel antwoord op je vraag geef dat jou niet aan staat.

als je dan toch zozeer snel vooruit wil, kom dan eens een workshop in onze studio volgen, daar ben je i i g meer mee dan met die sampler

mvg
jzzmnn

waar ben ik dan mee bezig?? ik ben toch ook aan het uitproberen?? geloof mij maar dat ik een handleiding kan lezen en begrijpen en dat ik ook eerst alles uit de dingen probeer te halen die ik koop.. ik vind dat je een beetje met vooroordelen over de brug komt.. misschien dat jij mij dan ook niet goed begrijpt.. misschien lijkt het er wel op dat ik alles tegelijk wil gaan kopen.. maar ik zal echt wel alles binnenstebuiten draaien. ik ben deze thread gestart om erachter te komen welke mogelijkheden er zijn en wat ik bv. niet moet kopen.. om te voorkomen dat ik dus verkeerde aankopen doe.. het is alleen wel erg moeilijk om een goede conclusie te trekken uit alle verschillende meningen.. en daarom heb ik besloten dat ik klein begin met dingen uitvinden enzo.. als dat dan nix is, verkoop ik het weer en probeer ik iets anders.. maar ik ga niet €1000,- aan een apparaat uitgeven terwijl ik nog inderdaad niet weet wat sequencing precies is en wat ik allemaal met een sampler kan.. en dan komt er nog bij dat ik niet snel hoef te zijn, want ik heb nog alle tijd om alles uit te vinden..

sorry voor mijn reactie hiervoor.. ik hoop dat we nou een misverstand uit de wereld hebben geholpen..

groeten, Ivo..

Dan ga ik ook nog een kleine bijdrage leveren aan deze thread, zonder de bedoeling de discussie nog verder uit te bouwen.

Mijn advies is toch een sampler en een effectbak (behringer). Dit zijn misschien niet de spullen waarmee je altijd muziek wilt blijven maken, maar het legt wel een basis.

Met deze spullen leer je een beetje wat er allemaal mogelijk is met geluid en kan je ook arrangementen opzetten. Zo zou je de basis voor het maken van techno moeten kunnen leren en het gebruik van effecten (erg belangrijk).

En dan alle apparatuur die er is............ daar is er nogal veel van. Maar ga eerst eens lezen van wat voor synths er nu eigenlijk zijn, wat doet een oscilator, filter en versterker. Wat is een LFO, wat is unison. Wat kan ik allemaal met een sequencer. Wat zijn compressors of enhancers. Er is hier echt superveel over te vinden op het internet.
Wat is het verschil tussen analoog en digitaal, of tussen hard en software synths (voor discussies hierover verwijs ik je naar de zoekmachine, daar staan er 10000 in).

En ga daarnaast eens goed inventariseren op internet. Kijk eens bij de verschillende fabrikanten op de site, download wat demo's. Of kijk eens op marktplaats of op ebay wat de synths die jij zoekt nu eigenlijk kosten en kijk wat jij kan doen met je geld.

Muziek maken die kwalitatief hoogstaand is, is een langdurig proces en iedereen moet bij het begin beginnen. De tijd dat instrumenten voor veel geld te koop waren is voorbij en voor een paar duizend euro heb je een redelijke setup bij elkaar, maar het is ook ingewikkelder geworden.
Er is niet meer voor iedere functie een knopje, omdat we anders te grote interface's krijgen (oei, ik voel weer discussie).

Succes,
de Wereld van de Bananen.

waar ben ik dan mee bezig?? ik ben toch ook aan het uitproberen?? geloof mij maar dat ik een handleiding kan lezen en begrijpen en dat ik ook eerst alles uit de dingen probeer te halen die ik koop.. ik vind dat je een beetje met vooroordelen over de brug komt.. misschien dat jij mij dan ook niet goed begrijpt.. misschien lijkt het er wel op dat ik alles tegelijk wil gaan kopen.. maar ik zal echt wel alles binnenstebuiten draaien. ik ben deze thread gestart om erachter te komen welke mogelijkheden er zijn en wat ik bv. niet moet kopen.. om te voorkomen dat ik dus verkeerde aankopen doe.. het is alleen wel erg moeilijk om een goede conclusie te trekken uit alle verschillende meningen.. en daarom heb ik besloten dat ik klein begin met dingen uitvinden enzo.. als dat dan nix is, verkoop ik het weer en probeer ik iets anders.. maar ik ga niet €1000,- aan een apparaat uitgeven terwijl ik nog inderdaad niet weet wat sequencing precies is en wat ik allemaal met een sampler kan.. en dan komt er nog bij dat ik niet snel hoef te zijn, want ik heb nog alle tijd om alles uit te vinden..

sorry voor mijn reactie hiervoor.. ik hoop dat we nou een misverstand uit de wereld hebben geholpen..

groeten, Ivo..

:luv: toch nog een happy end

Zo bloemetje van de dag is weer afgeleverd :D

Maar goed nu weer ff zereneus..

Ik heb al allerhande apparaatjes gehad en als ik helemaal opnieuw moest beginnen zou ik het wel weten!
Hieronder even een lijstje met wat apparaatjes waar IK voor zou gaan!

Sequenser
Voor in de studio zou ik gaan voor een PC met SX of een MAC met Logic ofzo
Voor Live zou ik een MPC nemen heb je ook meteen een sampler !

Synth
Clavia Nord Micro Modular (niet echt een beginnersding maar door presets te laden kom je al een eind)
is een Drumbak,Effectenbak en Synth in 1 met hele leuke geluiden voor weing geld je ziet ze meestal net onder de 300 € 2dehands (vind een sampler om dingen dus te samplen (duhhh) ) wel nodig omdat hij NIET multitimbraal is

Korg MS-2000r synth ook een leuk dingetje en een mooie aanvulling op de Clavia

Sampler
Yamaha A3000 ofzo veel menuutjes maar wel leuke effecten

Percussie/Drums
Een stapeltje samplecd's voor de sampler !!!

Wat nog goedkoper is is gewoon een MPC en wat Softsynthjes als Reaktor,FM7,Absynth en freeware dingetjes en een Audioeditor als Wavelab (Reaktor werkt namelijk ook als een wrede FX Plug in)
EN zelf je Synthsounds maken saven als WAV en hoppa die MPC in en daarmee sequensen
Voor drums/percussie wat je dan eventueel niet zelf kunt een samplecd'tje voor 85 € op de kop tikken met allerhande geluiden....
Een TR-707 zou ik zelf NIET kopen staan ook vast op een CD'tje en een SampleCD met wat Percussieve geluiden in Combinatie met een sampler is een in mijn ogen een stuk vetter en flexibeler dan een TR-707 enzo (PCM bakken)

het is idd een veralgemening dat ik stel... maar er zijn dan ook 999 posts op DSF van mensen die vragen "welke synth ze moeten kopen" & elke keer zie ik hetzelfde scenario.
Mensen kopen dan dreammachines maar ze weten niet hoe ze hem moeten bedienen én ze weten ook niet echt waarom ze dat toestel nu juist kopen... met als resultaat dat ze reeds na een maand zeggen "het is toch niet het ding dat ik zocht"

om een dom & extreem voorbeeld te geven: ik ken muzikanten die een mc505 of fruityloops hebben staan & er geweldige dingen uithalen .. terwijl ik (échtwaar) iemand ken die hier in het Antwerpse een degoutante "droomstudio" heeft staan met de Wave, Voyager, NL 1. 2. &3 (mooi onder elkar) !!, Andromeda, 2 x O3d's een paar kasten van genelecs, TC's... noem maar op & het énige wat die gast kan is een kick in de sampler steken & hem triggeren... hij kan zelfs nog geen programma of multi maken met zn S5000.

daarmee geef ik je de raad om fruityloops of (k weet dat het hier taboe is) ander Oxygen, Paradox, Warez, Zone... shit te testen & if you like it & use it a lot then go buy the software

en dan komt er nog bij dat ik niet snel hoef te zijn, want ik heb nog alle tijd om alles uit te vinden
idd hou dit zeker in je achterhoofd, het zal je geen kwaad doen

het is alleen wel erg moeilijk om een goede conclusie te trekken uit alle verschillende meningen..
dat klopt ook als een bus.. iederéén hier meent de beste oplossing te weten... kijk maar naar mij bv. :D LOL
omdat iedereen zn eigen ondervinding gaat posten i p v te weten wat jou behoeften zijn.

grz jzz

Back