Happy hardcore, moet dat nou

critical mass....grappig.....dat vrouwke had 2 enorme....ehm..stembanden....zeg maar

Origineel geplaatst door Beepr

En vergeet nooit:
-Alle buitenlanders zijn crimineel,
-Alle gabbers zijn racisten,
-Alle top40 is marketing,
-Tiesto doet niets zelf en wat hij doet doet hij alleen voor het geld (ik ook trouwens)
-Alle vrouwen faken "het" en kunnen geen auto rijden,
-Thuis wonen bij pa en ma en de wereld afpissen omdat je underground bent is "tres cool"

EN: "Happy.......is for homo's!!"

:okdan:

Origineel geplaatst door Beepr
EN: "Happy.......is for homo's!!"

Beepr, ofterwel oprichter en producer Critical Mass.

Ok, hier uit kan ik opmaken dat je Homo bent? En dat ik homo volgens jou ben?

Vat me niet verkeerd op.. maar volgens mij vallen de nummers die jij gemaakt heb als critical mass toch echt onder de happy hardcore. Ik vind de nummers trouwens erg goed van jou/critical mass! Kheb zelfs dan ergens een singletje van je liggen :D

Critical mass?

Critical mass?

Zegt mij wel wat die naam, maar welke nummers die gemaakt hebben? Zal wel van die Paul Elstak achtige Happy Hardcore zijn, en dat vond ik nooit koel, want daar kon je niet mee lachen. Hierbij wil ik dan nog de opmerking plaatsten dat ik de top 40 liever vol heb met Happy hardcore, dan met die walgelijke slijm R&B, want dat geglibber kan ik niet uitstaan. Overigens valt het wel op dat Happy Hardcore afgekort HH is, wat ook de afkorting is voor een veelgebruikte kreet in de periode 33-45, die daarna nogal in onbruik is geraakt. Waakzaamheid is gewenst! 8o)

En nog wat: Ik wil dat 2Unlimited weer bij elkaar komt met Ray en Anita! :L

Er zijn genoeg plaatsen waar Hardcore gedraaid wordt die eerder extreem-links dan extreem-rechts zijn. Niet alle Hardcore wordt gedraaid voor 16-jarige scooterboys die boos zijn op Marokkaantjes die alleen niet voorkomen in hun dorpje op het platteland en waarbij de muziek maar bijzaak is en vooral simpel moet zijn.

Als je mij over straat ziet lopen val ik niet op. Als je hun voorbij ziet rijden vallen ze wel op. Want zij zijn irritant, en ik niet.

Eigenlijk zou ik een foto over alle boards op internet van Slipperman moeten verspreiden en mensen de opdracht geven als ze je zien je aan te klampen en te zeggen "hallo ik ben een normale gabber". Ik denk dat je niet meer je huis uit durft omdat de meest onverwachte mensen je overal opeens moeten hebben :D

Re: Critical mass?

Re: Critical mass?

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Zegt mij wel wat die naam, maar welke nummers die gemaakt hebben? Zal wel van die Paul Elstak achtige Happy Hardcore zijn, en dat vond ik nooit koel, want daar kon je niet mee lachen. Hierbij wil ik dan nog de opmerking plaatsten dat ik de top 40 liever vol heb met Happy hardcore, dan met die walgelijke slijm R&B, want dat geglibber kan ik niet uitstaan. Overigens valt het wel op dat Happy Hardcore afgekort HH is, wat ook de afkorting is voor een veelgebruikte kreet in de periode 33-45, die daarna nogal in onbruik is geraakt. Waakzaamheid is gewenst! 8o)

En nog wat: Ik wil dat 2Unlimited weer bij elkaar komt met Ray en Anita! :L

Critical Mass had nog wel wat hardere tracks in de Thunderdome I en II tijd geloof ik, rond 1993, maar daarna werd het happy.

Thunderdome II heb ik nog in de kast staan, dus zal zo wel even kijken of het liedje daarop de tand des tijds heeft doorstaan. Trouwens: Extreem linkse gabber, of hoe dat dan heet, bedoel je dan dat spul wat labels als Widerstand en zo uitbrengen? Dat vind ik wel roff spul. Van die 400+ BPM terrorcore met punkgitaren en hysterisch krijsende mensen. Kan ik goed mee lachen. Vooral Berzerker is dikke pret.

Thunderdome II heb ik nog in de kast staan, dus zal zo wel even kijken of het liedje daarop de tand des tijds heeft doorstaan. Trouwens: Extreem linkse gabber, of hoe dat dan heet, bedoel je dan dat spul wat labels als Widerstand en zo uitbrengen? Dat vind ik wel roff spul. Van die 400+ BPM terrorcore met punkgitaren en hysterisch krijsende mensen. Kan ik goed mee lachen. Vooral Berzerker is dikke pret.

Widerstand ken ik wel, maar er zijn te veel bands, DJ's en producers die Berzerker heten om precies te weten welke je bedoelt, maar ik denk de goede voor me te hebben. Ze zijn eigenlijk in het buitenland verder gegaan waar Nederland het een beetje heeft laten liggen wat dat soort muziek betreft. Pas de laatste tijd zit er weer wat meer beweging in de Nederlandse terror, meer labels en feesten.

Oh en Industrial Strength en Industrial Strength Techno zijn weer terug! Eindelijk! :)

Van afgelopen vrijdag (I Hate Trance the Terror edition) zijn nog opnames gemaakt op MD, als ze online staan geef ik je wel ff een linkje. De laatste 2 sets waren extreem hard en snel.

Yoh!

Yoh!

Ik heb nog wat originele Industrial strength dingen staan in de platenkas. Olivier Chesler, DX13, Maschines, Spy, dat soort spul. Volgens mij heb ik er het laatste Cenobytes feest er nog eentje gedraaid. Inderdaad leuk spul.
Geef die linkjes maar door! Mij wel nebieuwen.

Als je het niet mooi vind dan luister er je gewoon niet naar.

Maar ons alleraardigste calvinistisch ingegeven cultuurtje vereist dat we hierover ons allerbekrompenste zegje moeten doen.
Het is gewoon rauwe muziek die erg toegangkelijk is. Ik kan dat best wel waarderen hoor.

Re: Yoh!

Re: Yoh!

Ik heb nog wat originele Industrial strength dingen staan in de platenkas. Olivier Chesler, DX13, Maschines, Spy, dat soort spul. Volgens mij heb ik er het laatste Cenobytes feest er nog eentje gedraaid. Inderdaad leuk spul.
Geef die linkjes maar door! Mij wel nebieuwen.

Industrial Strength is vet....maar dat kun je beter techno of industrial noemen....sprak Lenny Dee Vrijdag nog,die noemt het spul wat op IS gaat uitkomen ook techno/industrial....

Het jammere van die stijl muziek is dat het op de 'gewone' hardcore feesten niet altijd gewaardeerd wordt...

Origineel geplaatst door Pjotr G
critical mass....grappig.....dat vrouwke had 2 enorme....ehm..stembanden....zeg maar

ja zeker... dat was me toch een clippy zeg 8~

Mjaah, ik heb al mijn oude Gabber verpatst, maar dat spul heb ik gehouden, en in de industrial (bedoel ik de gothic kant daarvan) scene draai ik het wel eens. Neem het ook altijd mee als ik op de Cenobytes feessies draai. Maar ik ben het er mee eens: Het is inderdaad techno, en geen gabber. Industrial zou ik het ook niet noemen, want daar is het weer te technogebaseerd voor, hoewel er wel een groot grijs gebied is. Maar goed: Industrial strength, of Ant-zen, het past allemaal goed bij elkaar.
Ik ga iig de nieuwe IS releases eens in de gaten houden. Wie weet stuur ik wel een demootje die kant op, hoewel ik denk dat mijn werk te breakbeat/distorted is voor hun, maar wie weet. Eerst maar even afwachten.

Heb je het dan niet over IST (de paddo-platen ;)) in plaats van het wat meer gabber / speedcore klinkende werk van ISR?

Ik hoorde laatst in het Stroomhuisje in Eindhoven ook iemand Terrorplaten en van die Gothic Industrial door elkaar draaien. Erg wonderlijk als ie dan ff een ISTtje ofzo draaide, je zag de gabbers opstaan, hakken, na de plaat nog ff blijven staan en weer gaan zitten tot de volgende kwam :)

De IST's die ik heb zijn al wat ouder. 91 tot 94 denk ik. Veel acid geluiden, maar wel vaak van die typische gabber bassen. Wat betreft het publiek weet ik het niet. Ik draai tegenwoordig voornamelijk voor goths, en industrialfreaks, en die dansen gewoon door. Van breakbeatnummers ala MS Gentur en Mono No aware, of harde techno als Jeff Mills, of IST platen: Als het beukt, dan dansen ze.

Jaaaah okee maar dan blijft er een 4/4 beat door lopen of een strakke break, dan dans ik ook wel door. Dat was meer van Skinny Puppy naar IST en dan weer terug.

Origineel geplaatst door faab
Jij weet dus echt niet waar je over lult ooit wel eens van paul elstak(halfbloed),gizmo,dark raver(naam zegt het al),mc raw gehoord.
Om nog maar te zwijgen over de clan van marc arcadipane.
Hardcore producers zijn er in alle soorten maten kleuren etc.
By the way ik zou als ik jou was niet meer het lef hebben om iemand hier tot nazi te bestempelen.
Het kan namelijk makkelijk als een belediging gezien worden.

Je kan niet ontkennen dat het in 1996-1997 de spuigaten uitliep. Ik was in de Energiehal en in de Hemkade en in de Sporthallen Zuid etc. etc. en het leek wel of er elk feest meer nederlandse vlaggetjes op die bomberjacks kwamen.
Het argument "Maar dat was maar een kleine groep die het verpeste voor de rest" is echt NIET waar. Het waren er heel veel. Mensen die nu gaan zeggen "je weet niet waar je het over hebt" zijn denk ik in die periode blind geweest.

Gelukkig is dat nu (naar ik hoor) wel minder maar in die periode was het JAMMERGENOEG heel erg.Veel mensen lopen nog met dat beeld rond en niet helemaal onterecht dus.

Je kan niet ontkennen dat het in 1996-1997 de spuigaten uitliep. Ik was in de Energiehal en in de Hemkade en in de Sporthallen Zuid etc. etc. en het leek wel of er elk feest meer nederlandse vlaggetjes op die bomberjacks kwamen.

Dit zal ik zeker niet ontkennen, maar besef je wel dat er in die periode alleen al in nederland 1 miljoen gabbers waren.
Dus het uiteindelijke percentage van nazies was zeer laag. Dat is altijd nog te veel maar 1 persoon kan daar niets aan doen.
Het zwaarste wapen dat ik ooit heb ingezet tegen deze individuen was op een supergroot feest in oost duitsland, waar ik te maken kreeg met nazies, daar heb ik de platen van de draaitafel gehaald en ben midden in mijn set weggegaan.
De organisatie heeft dit mij niet in dank afgenomen en ik ben dan ook een tijd in de ban gedaan.
Principes wegen blijkbaar niet op tegen geld verdienen, bij mij wel.
Het feit dat je al zoveel aandacht moet vragen om een groep irritante,irrationele, leeghoofdige klootzakken te laten zien dat zij fout zijn geeft ook al aan dat bikkel gelijk heeft met zijn stelling de goeien zie/herken je niet.
Het feit dat we hier weer eens over ze aan het discussieren zijn is ook weer te veel aandacht die ze niet eens verdienen.

Back