Eerste project in Cubase

EmBee1972

Ingeburgerd
Zoals gezegd mijn eerste project in Cubase en wel een hardrocknummer van zo'n acht minuten in drie delen. Feedback en/of tips altijd welkom!

Last edited by a moderator:
Dank je wel, leuk dat je de tijd hebt genomen om te luisteren! Is best spannend om iets voor het eerst te posten... 8)

zeker kan me dat goed voorstellen. Dit was de eerste spontane reactie die bij me opkwam toen ik dit hoorde.Intro deed me denken aan Emerson Lake & Palmer the barbarian. Eindelijk weer eens op het forum brulgitaar met een hammond. Mooie sympho.
Derde gedeelte ik heb bijna hetzelfde gemaakt. Man wat een verassing!!!Het was mijn "because I want to live that way"Ga door hiermee. Als je wil stuur ik die op kan je horen dat jouw en mijn ideeen best wel matchen.
Groeten
Frans

Ik kan me voorstellen dat dat verrassend is, dat je zelf iets geschreven hebt wat op iets van iemand anders lijkt en nieuw is.
Ik houd me aanbevolen om het eens te beluisteren. Stuur maar een link via PM als je wilt, ik ben benieuwd!

Lekkere 70-ties sound, tenminste dat vind ik! Duidelijk te merken dat je er met plezier aan gewerkt heb, instrumenten zijn qua compositie goed op elkaar afgestemd. De drums vind ik persoonlijk bijzonder goed (maar ja, ik heb een fixatie op natuurlijk klinkende drums...). Deel 1 en 3: ELP, Deep Purple etc. Deel twee vind ik de gitaarsound minder, omdat je zo duidelijk kan horen dat het geen gitaar is. Omdat het een rustig stukkie is, kan je ook een fluit- of vioolachtig synthesizergeluid nemen.

@Gloomer: dank je, het was aardig wat werk, maar ik ben zelf erg blij met het resultaat. Motiveert zeker om door te gaan!

@bijlevel: Bedankt voor je feedback. De drums is voor mij ook erg belangrijk, zeker ook gezien vanuit mijn professie. Dit is trouwens de studio drummer uit Native Instruments komplete 11, Hard rock setting in de mixer. Zeer fraai gesampelde drumset moet ik zeggen!
Wel apart dat je de gitaarsound van deel 2 niet helemaal realistisch vind klinken, aangezien ik daarvoor een elektrische gitaar heb gebruikt uit Halion Sonic met NI Guitar Rig 5 effectenbak (God's Love) eroverheen, wat voor mij toch wel goed overkomt. Maar misschien kan ik nog eens prutsen met de instellingen, voor mij is het ook een ontdekkingstocht wat er allemaal mogelijk is.
Je idee van een fluit of strijkinstrument is iets om over na te denken, alhoewel we hier niet in het meest opgewekte gedeelte zitten van het nummer; dan kan zo'n instrument wel eens te mild zijn. Maar ik ga ook daar zeker eens mee experimenteren.

Laatst gewijzigd:
Back