Vrijmarkt 2017 nog wat gescoord?

reddread

Muzique Plastique
Vanmorgen vroeg in Leeuwarden naar de vrijmarkt geweest.

aantal leuke cd's gescoord en een oud zelfbouw philips mengpaneel.
zit helaas geen voeding bij dus weet niet of ie werkt.

koste me maar 6,50 euro dus daarvoor kon ik hem niet laten liggen.
het is een mooi object voor in de studio in elk geval

jullie nog wat moois gescoord?

Attachments

• IMG_4147.jpg
    IMG_4147.jpg
    61,8 KB · Bekeken: 108
  • IMG_4148.jpg
    IMG_4148.jpg
    64,5 KB · Bekeken: 85
  • IMG_4149.jpg
    IMG_4149.jpg
    46,4 KB · Bekeken: 79
  • IMG_4150.jpg
    IMG_4150.jpg
    45 KB · Bekeken: 87
Gaaf, zo'n ding zou de werkplek van Homer Simpson niet misstaan.

Wow, da's een gaaf ding, hier op de vrijmarkt kom je dat soort dingen niet tegen hoor. Er lag wel een of andere hifi microfoon uit de jaren 80, maar dat was shit. De rest, kinderkleren, kapotte speelgoedautootjes, incomplete puzzels, stoffige knuffelberen.
De CD's zijn vooral van Ace of Base en Tina Turner......

Zelfs als dat mengpaneel het niet doet, mooie aanzet tot je DIY eurorack modular synth :D

Gelukkig niks gekocht, ik heb al te veel rotzooi... Ik had er eigenlijk moeten gaan staan om te verkopen.

In Groenlo werd de vrijmarkt met Koningsdag gecombineerd met een tweedehands instrumentenmarkt.

1k0.jpg

Ik ben dit jaar niet de deur uit geweest....ben het grootste deel van de dag bezig geweest met nieuwe samples laden in mijn Z8 (ook nuttig :))

Hehe, je was me net voor SRPP! Een vriend van me heeft laatst bij de kringloop een bak met alle MBLE modules gescoord voor 5 euro. Leuk spul!

Voor 30 Euro een Yamaha Portatone PSR-21 keyboard uit 1986 gevonden, met handleiding en wat muziek erbij. Werkt perfect, heeft naast de gebruikelijke instrument selecties een hele kleine FM synth sectie met 16 mogelijkheden, een primitieve drumcomputer, en wat andere simpele programmeermogelijkheden. Er zit ook een heuse Yamaha FM chip in. :okdan:

Attachments

• portatone.jpg
    portatone.jpg
    52,3 KB · Bekeken: 81
Voor 30 Euro een Yamaha Portatone PSR-21 keyboard uit 1986 gevonden, met handleiding en wat muziek erbij. Werkt perfect, heeft naast de gebruikelijke instrument selecties een hele kleine FM synth sectie met 16 mogelijkheden, een primitieve drumcomputer, en wat andere simpele programmeermogelijkheden. Er zit ook een heuse Yamaha FM chip in. :okdan:

nice :okdan:

deze kende ik nog niet.
die programmeerbare FM keyboardjes van Yamaha zijn altijd leuk!

Heb de modules uit het mengpaneel gehaald en heb mijn eurorack er in gebouwd.

paste allemaal perfect.

ben zeer tevreden met het resultaat, superblij dat ik alles nu in 1 case heb.

Attachments

• IMG_4199.jpg
    IMG_4199.jpg
    107,8 KB · Bekeken: 88
  • IMG_4200.jpg
    IMG_4200.jpg
    104,3 KB · Bekeken: 82
  • IMG_4201.jpg
    IMG_4201.jpg
    109,3 KB · Bekeken: 85
  • IMG_4202.jpg
    IMG_4202.jpg
    92,4 KB · Bekeken: 92
  • IMG_4203.jpg
    IMG_4203.jpg
    95,4 KB · Bekeken: 85
Dat ziet er fraai uit, goeie score geweest!
En die modules die er in zaten zou ook nog best wat kunnen zijn hoor (als ze een beetje netjes gebouwd zijn), misschien die faders gebruiken als manuele CV? Mic of instrument inputs zijn ook wel eens handig.

paste allemaal perfect.

Mijn Hemel wat ziet dat ding er ontiegelijk gaaf uit zeg! Komt natuurlijk ook door die mooie modules, maar het lijkt wel een synth die gebruikt kan worden live op een podium (in de jaren '70). Ik weet niet of het te off topic is, maarre wat zit er allemaal in? :okdan:

ik heb een redelijk uitgebreide versie van die phillips mixer gehad... 24 kanalen.. 2 auxen.. hoog en laag en vreselijk veel ruis...
ach ja je moest toch ergens beginnen... die oplichters van line up in utrecht vroegen er nog 1500 gulden voor.. wat ik nog betaald had ook..
na een jaartje ofzo heb ik hem de deur uit geschopt en een allen en heath tafel met 8 subs overgenomen van de vuurland studio hier in utrecht destijds.. precies wat ik nodig had want ik had ook net zo,n teac 80 8 recorder aangeschaft.. dat was het begin van mijn studio carriere. van dephillips heb ik helaas geen foto,s.. van de allen en heath wel..

Attachments

• 6-17-2009_008.JPG
    6-17-2009_008.JPG
    77,8 KB · Bekeken: 72

paste allemaal perfect.

prachtig resultaat! :okdan:

ik heb een redelijk uitgebreide versie van die phillips mixer gehad... 24 kanalen.. 2 auxen.. hoog en laag en vreselijk veel ruis...
ach ja je moest toch ergens beginnen... die oplichters van line up in utrecht vroegen er nog 1500 gulden voor.. wat ik nog betaald had ook..
na een jaartje ofzo heb ik hem de deur uit geschopt en een allen en heath tafel met 8 subs overgenomen van de vuurland studio hier in utrecht destijds.. precies wat ik nodig had want ik had ook net zo,n teac 80 8 recorder aangeschaft.. dat was het begin van mijn studio carriere. van dephillips heb ik helaas geen foto,s.. van de allen en heath wel..

DUs je betaald klakkeloos de gevraagde prijs en vervolgens beticht je de verkopende partij van oplichterij?, Beetje rare gedachtengang maar dat zal wel aan mij liggen.

Back