Compressors and Effect gear

arjanv

Ingeburgerd
Hi,

Ik heb wat hulp nodig bij het kiezen van een compressor(ik heb dit forum al doorzocht en gelezen), maar ben er nog niet uit.

Ik wil 1 transparante en 1 gekleurde compressor het liefst niet duurder dan 400 euro per stuk.
Welke zijn aan te raden?

Muziek stijl trance(echte) en progressive en techno.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

transparant: dbx 166 266 1066, focusrite penta, alesis 3630.
gekleurd: behringer tube composer

Vooral de Behringer is lekker om de boel te laten pompen of iets een aparte stevige rand te geven.
Is nu nog maar 250,-.

De Alesis 3630 doet veel voor z'n geld (200,-)
DBX is altijd goed en clean.

Er zijn meer gekleurde compressors dan de behringer tube maar geen goede in de prijsklasse die je noemt.
Misschien de TL Fatman maar die is vrij licht gekleurd, daar zul je niet veel aan horen.

gr. Tom

Ik heb een DBX166 XL en ik vind hem juist wel kleuren, zeker als je de limiter gebruikt gaat ie af en toe bijna helemaal over zijn nek. wel VET! Maar dat is mijn bevinding.

Focusrite is zeer strak en transparant.

Een DBX166 kan je nieuw kopen voor ca 300 euro meen ik, maar goedkoper moet ook wel lukken als je goed zoekt.
Een compounder heb ik zelf voor 250 euri kunnen scoren, maar voor 450 moet het wel kunnen lukken, als je er 1 vind tenminste. (2e hands heb ik het over, anders ga je bijna naar de 700)

gezien je 800 te besteden hebt kan er denk ik nog wel een behringer composer bij, als je dat doet heb je het zelfde als ik staan, best geinig.

Dank je voor de snelle service ;)
Ik zou inderdaad wel een compunder willen en zie ze inderdaad maar te vinden.
Ik ga even internet door zoeken, kijken of ik een 2de hands kan vinden.

Groetjes, Arjan

joemeek heeft wel lekker kleurend spul..geloof dat nu ted fletcher ook wat dingen op de markt heeft gebracht, in het rood ipv joemeek groen..

alesis 3630 idd...daft punk he ;)

focusrite is idd behoorlijk clean en transparant, maar niets is meer transparant dan de RNC:

http://www.fmraudio.com/overview.html

sorry hoor... ik heb ook een 3630 en alstie 1 ding niet is is het wel transparant... probeer aan een RNC te komen... heb ik zelf niet gehoord, maar daar gaan de wildste verhalen over hoe transparant die wel niet is voor de prijs (ook op dit forum)

Origineel geplaatst door olafmol
joemeek heeft wel lekker kleurend spul..geloof dat nu ted fletcher ook wat dingen op de markt heeft gebracht, in het rood ipv joemeek groen..

alesis 3630 idd...daft punk he ;)

focusrite is idd behoorlijk clean en transparant, maar niets is meer transparant dan de RNC:

http://www.fmraudio.com/overview.html

daft punk ? think again ... mooi dat die een dbx 160a gebruiken
als hetgeen normale 160 is

die adviseer ik ook .. fmr is ook oke
maar niet in vegelijking met die dbx

166, 266 vink hetzelfde als behringer .. best mee te werken maar niet echt transparant
zelfde geld voor die allesis .. semi / consuemr spul

ik moet nog steeds een 160a erbij
maar ze zijn wel duur geworden inmiddels

en anders een 2de hands drawmer op de kop tikken
zeer snelle attack !!

Als je aan een FNR RNC wil komen moet je hem gewoon in de US bestellen. Als je een CC hebt helemaal niet moeilijk.
http://www.mercenaryaudio.com heb ik hem vandaan.

Teddy Fletcher heeft ook hele mooie dingen op de markt gebracht. Net iets anders dan de Joe Meek spullen maar die opto compressor vond ik lekker klinken. In ieder geval weer eens wat anders.

compressor

compressor

De T-Comp van mindprint is zeker het overwegen waard
499 euro nieuw in Duitsland

Origineel geplaatst door koediman
sorry hoor... ik heb ook een 3630 en alstie 1 ding niet is is het wel transparant... probeer aan een RNC te komen... heb ik zelf niet gehoord, maar daar gaan de wildste verhalen over hoe transparant die wel niet is voor de prijs (ook op dit forum)

Helemaal mee eens.....die 3630 klinkt gewoon BRAK !
Pas als je de opamps vervangt door een beter type (lees: muzikaler klinkend type) klinkt íe best redelijk.
Maar zo uit de fabriek : niet best.

Dat is trouwens een algemene tendens, dat de fabrikanten ervoor kiezen enkele (tientallen) centen te besparen op dingen als opamps. Ik begrijp ook wel dat het bij productieaantallen van 100.000'en of miljoenen stuks best in de papieren loopt, die centen, maar het maakt zoveel uit voor de sound....

Affijn, weer ontopic dan maar ;)

Hoi,

is een tc triple c en een dbx266xl een goede keus?
Hoe weet je welke transparant of gekleurd is zeg maar?
wat is het verschil tussen een 166 en 266?

help ik weet nog steeds niet welke ik ga kopen......da's best irritant.

volgens mij heeft die triple c latency .. en is dus alleen op je eindmix te gebruiken en niet op channel of group inserts
die 266xl is best oke .. maar ik zou dan toch leiver voor de FMR gaan . .echter die moet je wel uit het buitenland halen geloof ik ( zoek nog effe op fmr rnc hier .. ik weet begot niet waar je hem voor gaat gebruiken namelijk)

trouwens Olaf ...

die ted fletcher
heb je die al eens gehoord ?

ben wel erg benieuwd want die kan je namelijk wel hard insturen :-)
en dat kan met de la2a en 1176 van UAD niet

Hoi,

Ik ga het niet gebruiken op de eindmix.
Ik wil gewoon compressie gebruiken op waar ik het nodig vind.(snap je?)
Dus op de bassline en op de drums bijvoorbeeld.

Ik wil het lieft ook wat kopen wat gewoon in de winkel te verkrijgen is.

Welke raden julie nu aan.

Thanks anyway

Origineel geplaatst door MadR

trouwens Olaf ...

die ted fletcher
heb je die al eens gehoord ?

ben wel erg benieuwd want die kan je namelijk wel hard insturen :-)
en dat kan met de la2a en 1176 van UAD niet

nope niet gehoord..maar die "edward the compressor" klinkt wel erg interessant qua specs..

Origineel geplaatst door Tom Thomas
transparant: dbx 166 266 1066, focusrite penta, alesis 3630.
gekleurd: behringer tube composer

Vooral de Behringer is lekker om de boel te laten pompen of iets een aparte stevige rand te geven.
Is nu nog maar 250,-.

De Alesis 3630 doet veel voor z'n geld (200,-)
DBX is altijd goed en clean.

Er zijn meer gekleurde compressors dan de behringer tube maar geen goede in de prijsklasse die je noemt.
Misschien de TL Fatman maar die is vrij licht gekleurd, daar zul je niet veel aan horen.

gr. Tom

mensen -wat is nou het verschil tussen transparant en gekleurd!!!???

Transparant betekent in deze neutraal klinkend, gekleurd zorgt voor een bepaalde bijsmaak aan het gecompresde signaal.
Die bijsmaak kan je wel of niet bevallen. Ik heb een DBX die een bijsmaak heeft van een buizenamp, leuk voor over sommige bassen, maar je moet er van houden. Mijn compounder is neutraal en smaakt nergens naar, maar laat het geluid meer in zijn oorsprong.

Origineel geplaatst door demian
Transparant betekent in deze neutraal klinkend, gekleurd zorgt voor een bepaalde bijsmaak aan het gecompresde signaal.
Die bijsmaak kan je wel of niet bevallen. Ik heb een DBX die een bijsmaak heeft van een buizenamp, leuk voor over sommige bassen, maar je moet er van houden. Mijn compounder is neutraal en smaakt nergens naar, maar laat het geluid meer in zijn oorsprong.

ah zo - ok - maar dan zou je eigenlijk een gekleurde en een transparante moeten hebben - niet?

Wat zijn die behringer bakkies dan die je voor noppes van Thomann of Feedback kan halen? - zijn ze gekleurd of transparant? zijn ze uberhaupt wel een okee koop?

ik moet toch maar gaan denken over een compounder en een dbx denk ik.

ps. ik moet ook nog een fx bak, ik zat zelf te denken aan een lexicon mpx550.......wat denken jullie.

bedankt weer

Back