Compressors and Effect gear

Triple c

Triple c

Persoonlijk vindt ik voor techno en dance dat het ranzig mag veel peper en zoout als je de ratio's leest waar een gemiddelde dance pro zijn basslines en kicks compresst.Jij wilt lees ik zo een insert compressor dat is dan voor een drumloop een bassline of een kick lijkt mij...wat ook kan is dat je compressie bijmixt op een schuif...tot dat ie lekker amerikaans plop plop doet dan is het ideale popompniveau bereikt...(zie ook waves tiops))

Dan komt mijn advies:::twee monocompressors van triple c....(bij elkaar 450 euri)

Maar waarom..sinds jaar en dag wordt deze compressor beschreven als heftig!!! een envelope generator(na je compressie gedeelte kan je je laag of hoog boosten) er zit een nep buizen preset op(bij mij strandaard op 10 er zit geen elf op zeg maar) en dik ...echt pompen...maakt je kicks niet korter of doffer als veel andere compressor maar vetter...
waarom twee? sinds jaar en dag heb ik een triple c en ik haal; er standaard mijn kicks doorheen van mijn jomox xbase en die gaan nog net even verer dan een 909) en mijn sub..die twee zitten elkaar altijd in de weg...maar niet bij mij...hahaha...je hoort en voelt ze allebei...

dus een als insert op je kick en een op je bassline of sub...wat jij wilt...

als extra compressor zou ik een compounder adviseren...van dbx vindt ik alleen de oude en dure echt goed dus inderdaad de 160a of163a(die laatste kent een schuif met daarop een pijl naar echts >>>>more!!!) en dat wil je met dance...al dat gelul over transparant enzo snap ik niet helemaal...neem gewoon een eigen track of kick mee op cd naar een winkel speel die af in een cd speler draai aan de knop en kijk maar of het gaat beuken zoals jij dat wilt...

ik wil helemaal geen transparante compressor...dat doen ze in de mastering studio wel als ze je plaatpersen(ask errol!!!)...die hebben er veel meer kijk op...ik kocht een buizen compressor van tl audio nieuw duur etc...wat een kutding...ik was gek op buizen... dacht ik...pompen...mijn reet...deed geen moer alleen op enorme ratio's...leuk voor vocalen dwarsfluiten strings en consorten maar voor dance nee...ik wil hier niet de discussie aangaan over zo hoort het en zo niet...maar ik weet wel dat voor (wellicht beginnende) muzikanten compressors worden aangeschaft om je track te laten pompen ...of dat nou club is of techno of gabber...wat mij betreft als insert of bij mix compressor op een geluid of sub mix...liever een grove die ik hoor werken...compressie kan namelijk enorm leuk zijn om mee te werken en dat lees je eigenlijk nergens en dat is jammer...het is echt leuk...heerlijk als je eigen track/part begint te grooven echt heerlijk...

Hee voorman
goed verhaal....bedankt.

ik zat zelf ook al te denken aan een triple c, maar iemand zei iets van dat je die op je eind mix moet gebruiken.
da's toch onzin?

een triplc is toch stereo?
Dit staat op de site van feedabck:
TC Electronic Triple C Stereo
Van: € 665,-
Voor: € 299,-

Of heb jij het over een andere compressor?

Wat voor effect unit raad jij mij aan?

Thanks

De triple c is een multibandcompressor. Die worden vaak op je eindmix gebruikt.

triuple c

triuple c

- hij is er mono en stereo
- hij kan singleband en mutiband werken
- mutibands kunnen net zo makkelijk op een insert mono channel/stereo channel als op een eindmix(vindt ik dus gelul!!!)
- Op een eindmix worden meestal mutibans gebruikt maar er zijnzeer veel producers die op hun master inserts gewoon een behringer op ratio 2:1 hebben staan en treshold op -5 db oid...en dat zijn van die behringers waar nou niet echt een multiband op zit...dus het gaat om de kok en niet om de keuken..als jij een mutiband op je mix wilt zitten moet je dat doen en waar jij het wilt...ben het er wel mee eens dat je met een multiband op je eindmix makkleijker en grover kan compressen daar je banden in takt kan laten wat niet kan bij een single band...
- hij kost in duitsland(lees thomann of musikproduktiv) tussen de 200-240 euro(de stereo versie_ overigens de stero kan niet twee keer mono werken...je kan wel twee mono triple c chainen of bridgen wat jij wilt...
just buy and give it a try...

Origineel geplaatst door *CQ-14*
eeh het klinkt misschien dom maar wat is het verschil tussen een transparante en een gekleurde compressor??

hehe.. deze vraag is al gesteld in deze thread, en het antwoord is ook gegeven, ff 8 postings terug gaan ofzow :)

Re: triuple c

Re: triuple c

Origineel geplaatst door De Voorman
- mutibands kunnen net zo makkelijk op een insert mono channel/stereo channel als op een eindmix(vindt ik dus gelul!!!)

ik dacht te weten dat hij een redelijk latency had maar dat weet ik niet zeker
echter mocht het wel zo zijn ... dan kan je hem niet per channel of groep gebruiken want dan loopt de rest achter
terwijl je als je hem op de eindmix zet ... het niet uitmaakt of er latency op zit, want alles wordt vertraagd ..

Re: Re: triuple c

Re: Re: triuple c

Origineel geplaatst door MadR
echter mocht het wel zo zijn ... dan kan je hem niet per channel of groep gebruiken want dan loopt de rest achter
terwijl je als je hem op de eindmix zet ... het niet uitmaakt of er latency op zit, want alles wordt vertraagd ..

pcies, heeft de triple c latency als je m enkel op de kicks zet?

1.
volgens mij heeft die triple c latency .. en [blaat]
2.
echter mocht het wel zo zijn ... dan [blaat]

kunt u misschien aangeven waar dat gerucht vandaan komt?
ik heb hier gezocht naar onderbouwing maar dat is onvindbaar.

ik heb ook hier in deze thread nog niemand gehoord die dit verhaal bevestigt. dus ik denk dat het wel passend is om als triple-c bezitter dit als onwaar te verklaren.
ik weet zeker dat ik nog geen latency in het apparaat heb bemerkt!

vriendelijke groet
:yamaha:

Origineel geplaatst door Roel
1.
2.

kunt u misschien aangeven waar dat gerucht vandaan komt?
ik heb hier gezocht naar onderbouwing maar dat is onvindbaar.

ik heb ook hier in deze thread nog niemand gehoord die dit verhaal bevestigt. dus ik denk dat het wel passend is om als triple-c bezitter dit als onwaar te verklaren.
ik weet zeker dat ik nog geen latency in het apparaat heb bemerkt!

vriendelijke groet
:yamaha:

volgens mij heb ik het hier op dit forum gelezen ...
was er ook niet zeker van zoals ik zei ...

maar ik begrijp dat je hem prima op channel inserts kan gebruiken ?
nou das mooi !

:)

Re: Re: Re: triuple c

Re: Re: Re: triuple c

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
pcies, heeft de triple c latency als je m enkel op de kicks zet?
In de manual vind je achteraan (p30):

Processing Delay: 0.1 ms @ 48 kHz (excl. optional look-ahead delay)
...
A to D Delay: 0.65 ms / 0.70 ms @ 48 kHz / 44.1 kHz
...
D to A Delay: 0.63 ms / 0.68 ms @ 48 kHz / 44.1 kHz

In het beste geval dus 1.29 ms @ 48 kHz.
De optionele look-ahead delay bedraagt 3 ms.

In het slechtste geval is het dus nog altijd < 4.5 ms!

nou in dat geval zat me blaat er niet ver van af ...

ik dacht al ...
naja .. ik steek nog maar een joint op dan

maar goed, dit is wel de eerste draad op het forum waar woordjes "triple-c" en "latency" instaan,
look-ahead delay van rond de 2ms hebben overigens alle apparaten met look-ahead functies..

specs
(bla)

Attachments

• 12t3.jpg
    12t3.jpg
    28,8 KB · Bekeken: 85
Origineel geplaatst door olafmol
joemeek heeft wel lekker kleurend spul..geloof dat nu ted fletcher ook wat dingen op de markt heeft gebracht, in het rood ipv joemeek groen..

alesis 3630 idd...daft punk he ;)

focusrite is idd behoorlijk clean en transparant, maar niets is meer transparant dan de RNC:

http://www.fmraudio.com/overview.html

Olaf, jij kent of hebt de RNC?

Ik ken hem al jaren alleen van de amerikaanse forums en dar wordt positief over gepraat.
Het kost geen drol dus dat maakt mij wel nieuwsgierig. (shit, ik lijk wel een nederlander)

Origineel geplaatst door Errol
Olaf, jij kent of hebt de RNC?

Ik ken hem al jaren alleen van de amerikaanse forums en dar wordt positief over gepraat.
Het kost geen drol dus dat maakt mij wel nieuwsgierig. (shit, ik lijk wel een nederlander)

nope ik niet, maar volgens mij zijn er wel wat forumleden die er wel eentje hebben? er was ooit sprake van een gezamelijke inkoop actie ofzo

Back