Elektron Octatrack integreren in je setup

Acid-e

Stamgast
Hoi,

Ik heb een tijdje terug een Octatrack gekocht na al die lovende woorden die ik er al over gehoord had.
Die lovende woorden zijn nog niet overgeslaan op mij, ik vind het wel een toffe sampler maar niet het 'perfect piece of hardware' zoals velen zeggen. Ik mis namelijk meer outputs!
Ik ben vooral fan van ruige techno ala ansome, headless horseman, kangding ray, ... In iedere set-up van mijn favoriete artiesten vind je wel één terug. Daarom wil ik het nog een laatste kans geven voor ik hem verkoop want waarvoor ik heb nu gebruik kan ik wel een stuk goedkopere alternatieven vinden.

Ik gebruik 1 output om alles van de 8 tracks uit te sturen naar mijn mengpaneel en 1 output om in combinatie met 1 input als aux te gebruiken. Is allemaal wel tof maar ik frustreer me mateloos dat ik niet alle 8 tracks kan individueel EQ'en apart van de effecten op de octatrack.

Mijn vraag is nu hoe gebruiken jullie je Octatrack en/of heeft er iemand een zicht op waarvoor die grote artiesten, die ik heb opgenoemd, hun Octatrack gebruiken in een live/studio situatie?

Groeten,
Robbert

Wat SB-six zegt....als je de eq mist zal je je bronmateriaal er correct in moeten stoppen als je niet 1 van de fx's wilt opgeven voor eq/filering.
Dat doe ik zelf wel, aangezien wat ik in de studio doe anders is dan wat ik live doe. Doe laatste paar tracks doe ik wel na het opnemen van de drums en toffe loops in Ableton het geluid opnemen en dit in een mapje stoppen. Die mapjes gebruik ik dan weer in de Octatrack als ik een nieuw pattern maak.

Verder vind ik hem voor live echt super vet. Als je vragen hebt, pm me maar.

Back