Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tegen geluidstransmissie door de lucht werkt alleen massa; dus, zwaardere glas in het raam is de enige afdoende oplossing. Zware materialen gewoon voor het raam plaatsen zal niet werken, want het geheel moet ook geluiddicht zijn.
Zou je het raam met zware materialen willen afdekken, dan moet deze "zware afdekking" stevig in de muur verankerd zijn en goed afgekit.
Het kan ook zijn dat, naast geluidsoverdracht door de lucht, je buren ook via contactgeluid overlast van jouw studiogeluid hebben.
Succes.
Afluisteren op een niveau dat nog gezond is voor je oren is wellicht ook de goedkoopste rn eenvoudigst te realiseren oplossing.

Niet helemaal ..herhaling overgangen van lucht naar zware vaste stof heeft een stuk moeilijkere overgang dan 1 muur.
Wat jij nu zegt geldt alleen zolang de golfvormen er niet omheen kunnen of door een spleet of opening in de structuur.
Lees je eens in over '(sound) diffraction'.
Waarom denk je dat bijv. een doos-in-doos constructie alleen effectief is als het luchtdicht is?

lees jij je eens in over zijn vraag... hij woont in een flat ... HALLO![]()
maar ik zal niet meer antwoorden. want ik snap er niets van...

Afluisteren op een niveau dat nog gezond is voor je oren is wellicht ook de goedkoopste rn eenvoudigst te realiseren oplossing.
En een lowcut filter over het geheel op 40 hz ofzo (alleen op de monitors dus, met een laag rolloff, zodat je het wel opneemt) 808 bassdrums kunnen nogal ver 'boomen' Een goede koptelefoon is ook handig voor het afmixen. Nog nooit een klacht gehad.Wat ik heb gedaan:
Van buiten naar binnen: gordijnstof (om het ook vanuit buiten nog een beetje uit te laten zien), steenwol, vrij dikke mdf platen ertegenaan (ook om steenwol op z'n plek te houden) die je vastschroeft in kozijn (als je tenminste het geluk hebt houten kozijnen ter hebben). Daar weer schuimrubber isolatiemateriaal tegenaan geniet (meer voor het gezicht/eventueel demping binnenin als dat het wat tegenhoudt).
Zal volgens de experts wel niet goed zijn maar mijn boerenverstand zegt dat het meer tegenhoudt als dat je niks doet.