KatieMusic
"Why! ..."
Die van mij is naar een liefhebber gegaan toen de gewichtjes bij bosjes uit de toetsen vielen. Die heeft er een grote klus aangehad om dit weer te fixen, maar is er nu nog steeds blij mee.Ik heb ooit een D70 gehad en ......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Die van mij is naar een liefhebber gegaan toen de gewichtjes bij bosjes uit de toetsen vielen. Die heeft er een grote klus aangehad om dit weer te fixen, maar is er nu nog steeds blij mee.Ik heb ooit een D70 gehad en ......
Klonk erg nasty/ digitaal-achtig, heb er weinig bruikbaars uit kunnen halen destijds maar zocht ook meer naar realsitische klanken.

De D70 - met het zeer misleidende Super LA Synthesizer - is idd een van de mindere Rolands uit die tijd. De naam suggereert dat het de opvolger is van de D50, maar in feite heeft de D70 meer overeenkomst met de U-20/220 ROMplers maar dan met filters (die overigens veel beter zijn dan die van de D50). De D70 moest in een rush op de markt gezet worden om een antwoord te geven op de M1 van Korg. Het is geschiedenis - en dat is een understatement - dat de D70 geen succes geworden is. De D70 werd ook al snel opgevolgd door de JD800.Ik lees op internet vaak dat een D70 een matig ding is (vergeef me het nogal kort door de bocht en vrij samenvatten van mijn internet-indruk).
Is dit nu omdat de D50 en D70 kwa typenummer een overeenkomst suggereren die er niet is en de D50 erg geliefd is?
Of is het werkelijk een van de mindere Rolands uit die tijd?
Als je met realistische klanken akoestische klanken bedoelt, daarvoor moest je idd niet bij de D70 zijn.....heb er weinig bruikbaars uit kunnen halen destijds maar zocht ook meer naar realsitische klanken.![]()
@Katiemuzic : Ik heb nooit geweten dat er gewichtjes zaten in het D70 keyboard..
De D70 - met het zeer misleidende Super LA Synthesizer - is idd een van de mindere Rolands uit die tijd. De naam suggereert dat het de opvolger is van de D50, maar in feite heeft de D70 meer overeenkomst met de U-20/220 ROMplers maar dan met filters (die overigens veel beter zijn dan die van de D50). De D70 moest in een rush op de markt gezet worden om een antwoord te geven op de M1 van Korg. Het is geschiedenis - en dat is een understatement - dat de D70 geen succes geworden is. De D70 werd ook al snel opgevolgd door de JD800.
In MIDI setups is de D70 met zijn 76 toetsen, fader controllers (5 st.), keyboard splitting / zone opties en grote LCD display wel een uitstekend performance / live / master keyboard. En er zitten opmerkelijk goede Piano / Orgel / Rhodes patches en mooie lead sounds in.
Niet helemaal positief, want uit die 76 keys vielen wel de gewichtjesHet enige positieve wat ik over de D-70 kan zeggen is natuurlijk zijn 76 keys.

Als je met realistische klanken akoestische klanken bedoelt, daarvoor moest je idd niet bij de D70 zijn.
Niet helemaal positief, want uit die 76 keys vielen wel de gewichtjes![]()

MatthewLeBlom (quote): "Er valt nog veel te ontdekken heb ik inmiddels wel door"
Klopt...
De synth's die jij noemt zijn allemaal rack-mounted en uit de periode eind jaren 80-begin jaren 90.
Daarvan uitgaande zou ik (ook) denken aan ...
Begin jaren 90:
- Korg Wavestation A/D
- Korg 01R/W
- Korg Wavestation SR

Schop:
D550 zoek ik nog steeds.
Korg 01R/W zoek ik inmiddels ook. Ik heb wat demo's van deze synth geluisterd en vind hem erg de moeite waard.
In ieder geval genoeg de moeite waard om hem eens zelf uitgebreid aan de tand te voelen.