RS7000 vraagjes

olafmol

[EXPANSIONS]
Halliehallo!

ik ben bezig met het opzetten van onze eerste Choking Hazard live gig, en de RS7000 wordt daar een belangrijk onderdeel van (evenals korg electribe ES1, korg kaospad en korg microkorg, boss se70, JP8000 en alesis ineko, maargoed) ....

nu loop ik tegen 2 dingetjes aan:

* als ik geluiden naar de assigneable outputs stuur, dan kan ik ze niet door de interne effecten sturen...klopt dit? en is hier wat aan te doen?

* kan ik als ik een track mute nog wel via een midi-keyboard het geluid op die track bespelen? het lijkt erop van niet toch?

ohja..onze 3e track waar we nu bijna mee klaar zijn, een rasechte electro-balad: www.expansions.nl/chokinghazard/drama-arr1.mp3

Olaf

Re: RS7000 vraagjes

Origineel geplaatst door olafmol
Halliehallo!

ik ben bezig met het opzetten van onze eerste Choking Hazard live gig, en de RS7000 wordt daar een belangrijk onderdeel van (evenals korg electribe ES1, korg kaospad en korg microkorg, boss se70, JP8000 en alesis ineko, maargoed) ....

nu loop ik tegen 2 dingetjes aan:

* als ik geluiden naar de assigneable outputs stuur, dan kan ik ze niet door de interne effecten sturen...klopt dit? en is hier wat aan te doen?

Hey Olaf, cool dat je er live mee aan de slag wilt! Helaas kan je de individual outs niet door de EFX sectie jagen, alleen de main outs gaan daar doorheen (i know, it sucks)

* kan ik als ik een track mute nog wel via een midi-keyboard het geluid op die track bespelen? het lijkt erop van niet toch?

ohja..onze 3e track waar we nu bijna mee klaar zijn, een rasechte electro-balad: www.expansions.nl/chokinghazard/drama-arr1.mp3

Olaf

Volgens mij kan dat wel, maar ik zit nu op werk dus kan dat niet effe checken. Die mp3, is dat volledig RS7000?
Ga je de RS7000 voldouwen met sample loops of ga je voor het echte midi werk?

Arv

Re: Re: RS7000 vraagjes

Origineel geplaatst door Arv
Hey Olaf, cool dat je er live mee aan de slag wilt! Helaas kan je de individual outs niet door de EFX sectie jagen, alleen de main outs gaan daar doorheen (i know, it sucks)

Volgens mij kan dat wel, maar ik zit nu op werk dus kan dat niet effe checken. Die mp3, is dat volledig RS7000?
Ga je de RS7000 voldouwen met sample loops of ga je voor het echte midi werk?

Arv

die mp3 is volledig software :)
hoe we met choking hazard werken: we maken de tracks op de RM1x, vocals gaan vaak in de sketch-fase door de electribe ES1 effecten.....daarna gaat de boel gewoon als midi-file in nuendo, en pakken we er geluiden en effecten bij, bijna altijd software plugins......dat wordt dan gewoon de eindmix... maar voor live hebben we die geluiden allemaal weer gesampled en de originele rm1x patterns weer in de RS7000 ingeladen... het klint allemaal iets minder gelikt maar komt erg in de buurt.....precies goed voor live dus, ik hou niet van gelikte live dingen, het moet rauw en minimaal, dat komt veel beter over.... de RS7000 zit vol met samples, maar niet met loops, gewoon losse geluiden en de midi komt uit de RS7000.... de rest van de gear gebruiken we vnl voor de vocals.....die worden gevocode, en de talkbox emu in de kaospad wordt ook gebruikt..SE70 is broodnodige noisegate en humkiller voor de electribe ES1 want daar gebruiken we de compressor van en die ruist als de tering.... JP8000 is meer voor atmospherics en bliepjes en bloepjes...die gaat gewoon de RS7000 in...

Olaf

Origineel geplaatst door Arv
Klinkt goed!
waar is het optreden en wanneer?? :D :D

komende vrijdag in de bitterzoet in Adam .... ben ERG benieuwd hoe we het eraf gaan brengen, dit is voor ons beiden de eerste keer dat we live gaan, en we hebben maar liefst 2 keer geoefend ;)

komende vrijdag in de bitterzoet in Adam .... ben ERG benieuwd hoe we het eraf gaan brengen, dit is voor ons beiden de eerste keer dat we live gaan, en we hebben maar liefst 2 keer geoefend ;)

Och, is zeker 2 x teveel !!

Sta open voor alles, gewoon lekker er op los frieken.

.....en veel suk6 trouwens !

Origineel geplaatst door gemmetje
Och, is zeker 2 x teveel !!

Sta open voor alles, gewoon lekker er op los frieken.

.....en veel suk6 trouwens !

thanx ;)
dat is ook precies onze insteek, maar omdat de vocals een belangrijk onderdeel zijn zal er toch wel enige mate van coordinatie moeten zijn...maargoed, dat komt wel goed...heb er best wel sin an!

komende vrijdag in de bitterzoet in Adam ....

olafmol, WAT en WAAR is BITTERZOET ? Staat niet in telefoongids, (ook niet bij cafe's....) ennu... hoe laat spelen jullie daar ?

oh fuck......straks komen er zowaar nog mensen...slik ;)

bitterzoet heette vroeger "de pompoen" en zit vlakbij het CS.... geloof dat we om 0:30 beginnen...het is een soort van electro avond georganiseerd door kid goesting..die draait denk ik die avond ook

oh fuck......straks komen er zowaar nog mensen...slik ;)

bitterzoet heette vroeger "de pompoen" en zit vlakbij het CS.... geloof dat we om 0:30 beginnen...het is een soort van electro avond georganiseerd door kid goesting..die draait denk ik die avond ook

O ja, ik ben zeker van plan even aan te wippen vrijdag ! D.w.z. als ik het uiteindelijk kan vinden....
Is het in het voormalige Pompoen Multimedia Theater in de Spuistraat ? Verder is er namelijk alleen een vermelding van Pompoen Vastgoed, maar misschien is dat fout gespeld en moet het Pompoen VSTgoed zijn ?

Origineel geplaatst door conso
O ja, ik ben zeker van plan even aan te wippen vrijdag ! D.w.z. als ik het uiteindelijk kan vinden....
Is het in het voormalige Pompoen Multimedia Theater in de Spuistraat ? Verder is er namelijk alleen een vermelding van Pompoen Vastgoed, maar misschien is dat fout gespeld en moet het Pompoen VSTgoed zijn ?

geloof dat het een jazzclub was

Origineel geplaatst door bass-molecules
volgens mij een externe synth's wel maar interne geluid en samples niet.

ehhh?? ik speel juist met een externe synth.....dus van die synth naar de RS7000 toe...

Re: Re: Re: RS7000 vraagjes

Re: Re: Re: RS7000 vraagjes

ehhh?? ik speel juist met een externe synth.....dus van die synth naar de RS7000 toe...

oke dan gaat het dus alleen om de interne geluiden en samples van de rs7000?

en als dat het geval is kan dan volgens mij niet. heb de rs7000 nog maar 2 weken ofzo, maar was daar volgens mij tegen aan gelopen. want had een track met een sample gesequence en wilde doormiddel van de mute, even kijken of de sequene niet net iets anders moest. want ik dacht dan hoef ik niet te replacen om zodoende me ander sequence kwijt te raken( maar kan dus ook met undo functie), maar dat wist ik nog niet) en ik dacht om zo te voorkomen om een nieuwe track te hoeven aan maken.

maar helaas hoorde ik dus niks in de mute stand en in mute stand van een sequence van een externe synth/module dus wel.

of sla ik nou helemaal de plank mis en snap ik de vraag niet :confused:

Re: Re: Re: Re: RS7000 vraagjes

Re: Re: Re: Re: RS7000 vraagjes

Origineel geplaatst door bass-molecules
oke dan gaat het dus alleen om de interne geluiden en samples van de rs7000?

en als dat het geval is kan dan volgens mij niet. heb de rs7000 nog maar 2 weken ofzo, maar was daar volgens mij tegen aan gelopen. want had een track met een sample gesequence en wilde doormiddel van de mute, even kijken of de sequene niet net iets anders moest. want ik dacht dan hoef ik niet te replacen om zodoende me ander sequence kwijt te raken( maar kan dus ook met undo functie), maar dat wist ik nog niet) en ik dacht om zo te voorkomen om een nieuwe track te hoeven aan maken.

maar helaas hoorde ik dus niks in de mute stand en in mute stand van een sequence van een externe synth/module dus wel.

of sla ik nou helemaal de plank mis en snap ik de vraag niet :confused:

nee hoor..dit had ik ook ontdekt dus..jammer genoeg

Re: RS7000 vraagjes

Halliehallo!

op 1 of andder reden kan ik geen linkjes meer open:confused:

dus waneer en waar is dit, Utrecht? lijkt me leuk om komen kijken :)

Back