RS7000 vraagjes

mmm da's idd erg raar...dat save pattern moet gewoon werken..weet je zeker dat je niet ooit ergens in je setup hebt veranderd dat de TG settings niet meer moeten worden meegenomen? dat zou ik eens checken... "TG" ofzo onder setup..

DAN HEB IK NOG EEN VRAAG :

Kun je met een RS7000 tijdens het afspelen ook muten/ van part veranderen zoals op de Alesis MMT 8 ??????

Origineel geplaatst door Bass
DAN HEB IK NOG EEN VRAAG :

Kun je met een RS7000 tijdens het afspelen ook muten/ van part veranderen zoals op de Alesis MMT 8 ??????

jazeker, dat is het hele idee van dat ding: alles kunnen doen terwijl de sequence loopt.. :D

NOG EEN VRAAG :

Ik gebruik nu Cubase + Atari 1040...

Zal het een hele grote stap zijn om dan opeens met een RS7000 te werken of is het evenveel visueel intuitief als Cubase? Ik bedoel dus qua inspelen en editten van tracks...

NOG EEN VRAAG :

Ik gebruik nu Cubase + Atari 1040...

Zal het een hele grote stap zijn om dan opeens met een RS7000 te werken of is het evenveel visueel intuitief als Cubase? Ik bedoel dus qua inspelen en editten van tracks...

er is nix visueels aan.....voor arrangeren hoef je geen RS7000 te gebruiken, maar das mijn mening

Arrangeren werkt heel anders dan met software. Je moet op de RS werken met secties (A-P) die je aan elkaar knoopt in willekeurige volgorde. Elke sectie kan zijn eigen phrases bevatten. Dus er is geen visuele timeline met balkjes die je kan slepen. Als je dat wilt kunnen doen op een hardware bak moet je echt naar een MPC4000 of een MC909 ofzo.
Ik mis er nix aan, ik doe alles met de phrases. Je moet even wennen maar daarna werkt het bere-goed. en intuitief.

Arv

Is een phrase hetzelfde als een 4 maten-balkje (lees track) in Cubase ?

MAW kun je die zelf inspelen?
Bv Phrase 1 is intro phrase 3 is break etc..?

Is een phrase hetzelfde als een 4 maten-balkje (lees track) in Cubase ?

MAW kun je die zelf inspelen?
Bv Phrase 1 is intro phrase 3 is break etc..?

Een phrase is een 'stukje' dat een willekeurig aantal maten kan hebben (bv. 8 of 16 maar ook 7 of 3) met daarin de voice en fx settings. Je kan dus in track 1 van sectie A phrase01 neerzetten, die bv een piano geluid aanroept, en in setie B phrase02 neerzetten die dan een drum ofzo aanstuurt.. handy he?

Arv

Hmmm..

Ik las net op de SOS site dat je NIET je eigen geluiden vanaf scratch kunt maken....

Hmmm..

Ik las net op de SOS site dat je NIET je eigen geluiden vanaf scratch kunt maken....

Je kunt gewoon eigen phrases maken die werken met een bepaalde voice of drumkit. Vergeet niet dat het geen synth is dus je kunt geen waveforms enzo kiezen.. Ik weet niet wat jij gelezen hebt??

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Ik weet niet wat jij gelezen hebt??

Arv

dit staat er :

The main aspects of the RS that we'd change are the lack of dedicated voice memories and the fact that you can't create a new voice from scratch, the fact that there's no non-volatile RAM on board, and that movements of the Master Effects knobs can't be recorded into Patterns

dit staat er :

The main aspects of the RS that we'd change are the lack of dedicated voice memories and the fact that you can't create a new voice from scratch, the fact that there's no non-volatile RAM on board, and that movements of the Master Effects knobs can't be recorded into Patterns

klopt, niet van scratch..je werkt "relatief" dus je kan aangeven in plus en min waarden hoeveel de parameters moeten afwijken van de standaard instellingen van de gekozen sound....... volgens mij heeft de CSx serie dat ook zo....

enniewee..de ingebouwde geluiden zijn prima bruikbaar, maar daar zou ik em niet voor kopen..maar gelukkig zit er een sampler in ;)

dit staat er :

zoals Olaf ook al zei, je hebt te maken met editable rompler sounds.
Dat de master fx knobs niet opgenomen kunnen worden, daar kan ik niet wakker van liggen want je hebt nog tientallen knoppen die wel op te nemen zijn.. En btw, die master fx knobs programmeer je niet in een sequence, maar gooi je on the fly in de mix..

Arv

Ik kan het nog sterker vertellen.
Dat artikel hield mij eerst ook tegen maar die punten slaan nergens op.
Het is alleen maar beter dat je geen dedicated voice memory hebt, hoef je ook niet telkens te zoeken waar je je patches kunt opslaan zonder "oude" te overschrijven. Je slaat gewoon alles op in 1 style (pattern) of song. heb je alles bij elkaar en een track klinkt altijd zoals ie was. Geloof me, dat zijn geen nadelige punten in het artikel.

Ronald.

Laatst gewijzigd:
Olaf, ik kom even om je heel veel S6 te wensen en maak er een vette live performance
van, don't worry live is mooi omdat het nooit geoefend is dus whoooppp there you are

Have much fun

cheers

Jeffrey

Origineel geplaatst door Roonan
Ik kan het nog sterker vertellen.
Dat artikel hield mij eerst ook tegen maar die punten slaan nergens op.
Het is alleen maar beter dat je geen dedicated voice memory hebt, hoef je ook niet telkens te zoeken waar je je patches kunt opslaan zonder "oude" te overschrijven. Je slaat gewoon alles op in 1 style (pattern) of song. heb je alles bij elkaar en een track klinkt altijd zoals ie was. Geloof me, dat zijn geen nadelige punten in het artikel.

Ronald.

die RS7k review in de SOS is geschreven door zo'n stel.....heeel erg slecht imho..heb er ook nog een behoorlijk discussie met de SOS redactie over gehad..die gasten schrijven 99% alleen maar specs op, en gaan eigen mening..erg jammer....dus trek je daar niet te veel van aan

Origineel geplaatst door DJ Jeffrey
Olaf, ik kom even om je heel veel S6 te wensen en maak er een vette live performance
van, don't worry live is mooi omdat het nooit geoefend is dus whoooppp there you are

Have much fun

cheers

Jeffrey

da's alweer meer dan een week geleden ;)

Origineel geplaatst door olafmol
da's alweer meer dan een week geleden ;)

en ik maar wachten voor die ingang :stupid ...

Haha het welbekende niet opgelet tijdens beantwoorden topic datum is me
geheel ontschoten :dj:

Maar succesje geweest ?

groet Jeff

Back