Choking Hazard vrijdag 7 november

olafmol

[EXPANSIONS]
chokinghazardVrijdagLiveInBitterzoet.jpg

www.expansions.nl/chokinghazard/choking.html

www.expansions.nl/chokinghazard/drama-arr1.mp3 (in progress)

www.expansions.nl/chokinghazard/chokinghazard-forceme2(roughmix).mp3

www.expansions.nl/chokinghazard/chokinghazard-progression(shortattentionspanmix).mp3

gearlist live: RS7000-microkorg-RM1x-SE70-JP8000-Kaospad2-electribe ES1-ineko

DJ's:
KidGoesting
Sturmey Archer
Pametex

en video door
Flavor

Laatst gewijzigd:
0:00 als onze apparatuur niet uit mekaar knalt of we er van de zenuwen overheen gekotst hebben ;)

vette naam!
vette flyer!
vette tracks!
vette site!
alleen nog even kijken hoeveel vette euro's mij dit gaat kosten en of mijn vette agenda het toelaat maar dan kom ik gewoon vet kijken.
vet!

vet.png

Gaat dit uitdraaien op een informele forum meeting regio Noord Holland ?

thanks allemaal!

ohja..entree is 5 oiro, begint allemaal om 2300, wij doen een setje van een half uur vanaf 0:00 en misschien wel langer bij succes enzo.. heb eigenlijk best wel zin om daar on the fly de boel te programmeren ;)

zo hee! dat hebben we ook weer gehad ;)
al met al was het erg tof! wel heel spannend om voor de eerste keer zoiets live te doen, met al die draadjes en kabeltjes en apparaten..we hadden vooral moeite met de monitors, omdat we met vocals en dus mics werken en we geen parametrische EQ of feedback killer bij ons hadden...dus toen maar zonder monitors gewerkt, waardoor het erg lastig inschatten was hoe de mix klonk....bleek dat we in het begin de boel goed overstuurden, maar dat is niet erg, want dat is PUNK! ;) en eigenlijk voelde alles wel als punk, onze outfits maakten wel reacties los bij het publiek, da's goed, het ranzige harde geluid en de smerige vocals deden het ook goed, we werden niet weggekogeld en er gingen zelfs mensen dansen op onze snellere nummers......halverwege flikkerde de kaospad ineens op de grond, draadjes eruit gefloept, beetje zoeken en weer aansluiten, gewoon nix aan de hand, bijna niemand heeft het gemerkt.....

in onze stress zijn we alleen wel vergeten om op record te drukken op de cd-recorder ahum..dus geen opnames, maar wel genoeg video-footage gemaakt, dus dat zien we vast nog wel een keer online.....

puntjes voor de volgende keer: meer opbouw en soundcheck tijd, betere monitor-mix en -setup maken, meer op het opbouwen van climaxen letten.......

volgende aanbod is al binnen trouwens ;)

ohja..de rest van het feessie was ook ERG tof...... een clone DJ die vette electro en booty draaide, sturmy archer die lekker bezig was en Kid Goesting die het erg lekker deed.....publiek reageerde ook goed, en de sfeer was toppie...erg goede tent dat bitterzoet!

Olaf

Damn, dat heb ik dus ff gemist. Aangezien ik elke dag al in Bitterzoet ben zat ik nu ff bij Opgezwolle in de Melkweg (ook vet). Maar eh, het ging wel lekker dus? Hoe hebben jullie het gedaan? wat voor sequencer enzo, wat deden jullie live en wat was geprogrammeerd?

Origineel geplaatst door lo-fi
Damn, dat heb ik dus ff gemist. Aangezien ik elke dag al in Bitterzoet ben zat ik nu ff bij Opgezwolle in de Melkweg (ook vet). Maar eh, het ging wel lekker dus? Hoe hebben jullie het gedaan? wat voor sequencer enzo, wat deden jullie live en wat was geprogrammeerd?

rs7000 als main sequencer..ook nog voor 1 nummer alleen(!) rm1x.... live muten/solo'en, pattern remixen, effecten, filters, delays etc. op de rS7000..... vocals gingen door korg kaospad, electribe ES! en microkorg vocoder..switchen met boss voetpedaal....daar werd ook leadlines voor vocoder melodie op gespeeld....nog alesis ineko voor de delays, boss se70 voor noisecanceling en jp8000 voor de atmospherics enzo..... we zijn gewoon gaan staan en hebbne ons ding gedaan, precies 2 keer "geoefend"

goedverdoeme ik dacht dat het volgende week was!
alles al ingepland enzo...

kut!

Ik heb net ff zitten kijken! Hahah, wel okee dat gedoe met die pakkies! Ook wel lekker druk in die tent, dus dat is ook okee.
Muziek klinkt zeker aangenaam.

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Ik heb net ff zitten kijken! Hahah, wel okee dat gedoe met die pakkies! Ook wel lekker druk in die tent, dus dat is ook okee.
Muziek klinkt zeker aangenaam.

Arv

yups..het oog wil ook wat he ;) de visuals waren ook vet, zag ik achteraf.....

sommige mensen waren wel beetje verbaasd of overdonderd, onze nummers zijn ook niet allemaal dansvloermateriaal, dus het was voor sommigen een beetje een verrassing, maar eigenlijk alleen maar positieve reacties, en voor een eerste keer ging het ook vrij goed (afgezien van een neerpleurende kaospad en geen monitormix dus slechter geluid dan mogelijk was)...... volgende keer nog beter ;)

Ziet er cool uit man.... indrukwekkend.. al die lamples en lichtgevende schempjes.....

Muziek vanaf 11:00 is lekkurrrr! Die superengelse dame.. en daarna dat nummertje met dei fonkie bassline.. en disco strijkers...

en geen midi kabels he in de rm1x..

Origineel geplaatst door Furious5
Ziet er cool uit man.... indrukwekkend.. al die lamples en lichtgevende schempjes.....

Muziek vanaf 11:00 is lekkurrrr! Die superengelse dame.. en daarna dat nummertje met dei fonkie bassline.. en disco strijkers...

ehhh..je hebt het over de muziek die de DJ draait ;)

Origineel geplaatst door Furious5

klopt..we hebben helemaal nix met midi gedaan ;) gewoon live alles d'r uit rammen

Origineel geplaatst door olafmol
klopt..we hebben helemaal nix met midi gedaan ;) gewoon live alles d'r uit rammen

ehh je had toch de RS7000? of niet dan?

Back