2 "simpele" vraagjes i.v.m. RS700

supahgrass

Stamgast
hallo

ik kan al een tijdje goed overweg met dit toestel, maar ik wil de 2 synthparts van mijn korg esx gebruiken omdat er daar warmere klanken uitkomen dat uit de RS7000-tonegenerator

vraagje 1:

als ik op 1 track het kanaal instell en nr de esx stuur
hoor ik ik mijn esx ook altijd maar ook altijd het geluid van de rs als ik een noot intyp?
mijn probleem zou opgelost zijn als de interne tone generator gemuted kon worden op track 1 en de noten laat spelen door de esx

vraagje2:

kan ik in de toekomst met een aangesloten midi-keyboard RS7000 2 synthmodulen(racks)
aanspelen? of moet ik dan constant keyboardmidikabel INsturen naar de synthrack?

of ga ik enkel met mijn rs700keyboard 'automatisch" de geluiden uit verschillende synthracks bespelen? zoals ik nu doe dus

is het simpelweg niet zo dat een je met midi-keyboard nix omslachtigers moet dan dan moet een standaard rs keyboard. want die stuurt alle synths aan, heb je geen "MIDI IN MIDI OUT"
wat het is ingebouwd :p

hopelijk is het een beetje duidelijk, alvast bedankt voor de moeite

groeten Jan

Laatst gewijzigd:
1. ja dan moet je idd muten, 4x op setup drukken en je komt in het midi menu, nu de tx(onboard sounds) uitzetten.

2. ja dat kan ook, de kanalen 1-16 staan gelijk aan de midi in van je rackspul. dus kanaal wisselen op de rs en volgende apparaat bespelen. je moet dus je andere apparaten ff een midi in kanaal nummer geven. (dit doe je dus niet op je rs maar op je andere spullen)

bv: nord lead midichannel 1, an1x midi chanel 2, drumkompjuuter midichanel 10 enz,...kanaal kiezen en spelen.
(soms ff je keyboard van local afhalen, als je keyboard ook sounds maakt)

gr

wouter

1. Wat óók kan, als je bijv. tijdelijk het interne geluid v/d RS niet wil horen onder het spelen, is door 1x op [mixer] te klikken (=voice select) als je desbetreffende kanaal hebt geselecteerd en vervolgens geen voice kiest (doorscrollen bij bijv. group 'samples' totdat je " ------------ " ziet)

ja, maar het nadeel dan is dat je niet bij alle banks kan komen (met de program change knop). als je bv een rompler hebt met 1000 presets.

Back