Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door olafmol
nee hoor..dit had ik ook ontdekt dus..jammer genoeg
Origineel geplaatst door Arv
..meer dan logisch dat dat niet kan. Je geeft niet voor nix MUTE (een ander woord voor "shut up"). Dus dan is die track stil.. En nog logischer is dat externe synths wel gewoon speelbaar blijven want die hebben een eigen fader+mute op je mengdesk!
Arv

mwoah, wat is logisch? ik zat zelf te denken dat mute in dit geval betekent: mute de midi-signalen die vanaf de track komen....wat niet gelijk betekent dat ook de TG voice zelf gemute wordt![]()
mwoah, wat is logisch? ik zat zelf te denken dat mute in dit geval betekent: mute de midi-signalen die vanaf de track komen....wat niet gelijk betekent dat ook de TG voice zelf gemute wordt![]()
Origineel geplaatst door maxdox
[Bals je midifiltering aanzet, werkt dit alleen op de sequencer data. Dus als je note/on/off bij "in" uitvinkt, dan ontvangt uitsluitend de sequencer geen midi data meer. Het vreemde is dat dan de TG juist wel gewoon getriggered wordt..
rare logica van yammie...
ps: is het trouwens normaal dat de rs7000 crash bij het importeren van rm1x files? [/B]
Origineel geplaatst door Roonan
Oeps, ik ben te laat geloof ik.
Ik weet wel antwoord op deze vraag;
Je hebt namelijk twee verschillende mute standen op de RS nl. audio en midi.
Standaard is het geloof ik audio dus dan wordt de TG gemute en hoor je dus geen geluid meer.
Bij midi wordt de sequencer niet meer naar de TG gerouteerd dus zou een extern keyboard nog wel de TG moeten aansturen. Ik heb dit niet geprobeerd (zit op mijn werk) maar ik meen mij wel te herinnneren dat het zo werkt.
Vraagje nog:
Hoe heb je de ES-1 aangesloten, als master?
Zit namelijk 15ms vertraging in als je hem als slave zet.(maar dat valt niet op met vocals)
Als master blijft hij midi data sturen (kun je helaas niet uitzetten) en de RS zal altijd naar een TG routeren dus alleen om die reden heb ik hem weggedaan.
Ronald.
Zit namelijk 15ms vertraging in als je hem als slave zet.(maar dat valt niet op met vocals)
Als master blijft hij midi data sturen (kun je helaas niet uitzetten) en de RS zal altijd naar een TG routeren dus alleen om die reden heb ik hem weggedaan.
Ronald.
Origineel geplaatst door Arv
Super irri.. Ik heb hem daarom ook weggedaan..
En inderdaad als je hem als master hebt staan dan moet je perse een track opofferen van de RS7000 om de midi van de ES kwijt te kunnen.. GR!
Er is wel eem workaround voor diegene die het toch wil.
Zet de ES-1 op eenzelfde kanaal als een drumtrack op de RS en stel de ES-1 midi triggers buiten het bereik van de RS drum bank. Gewoon extreem hoog of extreem laag, de RS gebruikt niet alle oktaven voor een drumbank.
Origineel geplaatst door Sander02
Ik zit met een probleempje, in cubase zet ik de midi tracks neer die de kanalen van de rs7000 triggeren
het enige wat ik op wil slaan op het kaartje is dat alle geluiden + instellingen weer op z'n plek staan als ik de file
ophaal van het kaartje.... ben een beetje moedeloos van aan het worden
ik heb de pattern gesaved R2P - alle geluiden staan niet meer goed, krijg GM grandpiano 1
ik heb ALL gesaved R2A - alle geluiden staan niet meer goed, krijg GM grandpiano 1
zwaar irritant dus
vergeet ik iets? :confused: (en ik heb echt wel het manual gelezen )
als ik zeg, "save all" , save dan ook "ALL" ellendebak.
Heb ondertussen alle opties gehad die je hebt op de rs7000 om te saven (zelfs de song)
(< grimas)
)