RS7000 vraagjes

Re: Re: Re: Re: Re: RS7000 vraagjes

Re: Re: Re: Re: Re: RS7000 vraagjes

Origineel geplaatst door olafmol
nee hoor..dit had ik ook ontdekt dus..jammer genoeg

..meer dan logisch dat dat niet kan. Je geeft niet voor nix MUTE (een ander woord voor "shut up"). Dus dan is die track stil.. En nog logischer is dat externe synths wel gewoon speelbaar blijven want die hebben een eigen fader+mute op je mengdesk!

Arv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS7000 vraagjes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS7000 vraagjes

Origineel geplaatst door Arv
..meer dan logisch dat dat niet kan. Je geeft niet voor nix MUTE (een ander woord voor "shut up"). Dus dan is die track stil.. En nog logischer is dat externe synths wel gewoon speelbaar blijven want die hebben een eigen fader+mute op je mengdesk!

Arv

mwoah, wat is logisch? ik zat zelf te denken dat mute in dit geval betekent: mute de midi-signalen die vanaf de track komen....wat niet gelijk betekent dat ook de TG voice zelf gemute wordt ;)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS7000 vraagjes

mwoah, wat is logisch? ik zat zelf te denken dat mute in dit geval betekent: mute de midi-signalen die vanaf de track komen....wat niet gelijk betekent dat ook de TG voice zelf gemute wordt ;)

...ja olaf's, ik vind dat ook logischer... het slaat nergens op om de TG te muten, terwijl je de sequence wilt muten. wat ik dan helemaal niet begrijp:

als je midifiltering aanzet, werkt dit alleen op de sequencer data. Dus als je note/on/off bij "in" uitvinkt, dan ontvangt uitsluitend de sequencer geen midi data meer. Het vreemde is dat dan de TG juist wel gewoon getriggered wordt..

rare logica van yammie...

ps: is het trouwens normaal dat de rs7000 crash bij het importeren van rm1x files?

zit wel wat in.. Maar als ik thuis op een track wil spelen dan draai ik gewoon even de betreffende phrase weg (dus hou je een kale track over) en kan ik clean spelen.
Maar je hebt wel gelijk, het kan allemaal net ietsie mooier op deze bak. Maar is dat niet met elke machine?

(bemerk mijn verdedigende 'toon'.. zal wel komen omdat ik het de meest wel bestede aanschaf vind van de afgelopen 3 jaar)

Arv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS7000 vraagjes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS7000 vraagjes

Origineel geplaatst door maxdox
[Bals je midifiltering aanzet, werkt dit alleen op de sequencer data. Dus als je note/on/off bij "in" uitvinkt, dan ontvangt uitsluitend de sequencer geen midi data meer. Het vreemde is dat dan de TG juist wel gewoon getriggered wordt..

rare logica van yammie...

ps: is het trouwens normaal dat de rs7000 crash bij het importeren van rm1x files? [/B]

haha, ja daar heb ik ook grijze haren van gekregen!!

Nee, rm1x files daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Arv

nope ook helemaal geen problemen met RM1x import......
en voor de rest vinnik de RS7000 ook een geweldige bak.....je hoort mij niet klagen..dat van die phrase wegdraaien is best wel een ok idee! en dan ff weer op mute en de phrase terugzetten, en un-muten

Succes man.....morgen de grote dag, kan er helaas niet bij
zijn, al had ik er graag een kijkje willen nemen.

hou ons maar op de hoogte hoe het is geggaan, en
ook bij een volgend optreden:okdan:

Oeps, ik ben te laat geloof ik.
Ik weet wel antwoord op deze vraag;
Je hebt namelijk twee verschillende mute standen op de RS nl. audio en midi.
Standaard is het geloof ik audio dus dan wordt de TG gemute en hoor je dus geen geluid meer.
Mute betekend dus ook direct geen sound meer op dat kanaal.
Bij midi wordt de sequencer niet meer naar de TG gerouteerd maar een extern keyboard zou nog wel de TG moeten aansturen. Ik heb dit niet geprobeerd (zit op mijn werk) maar ik meen mij wel te herinnneren dat het wel zo werkt.
Mute laat dan ook nog een lange note uitspelen als deze aangehouden wordt na een mute.

Vraagje nog:
Hoe heb je de ES-1 aangesloten, als master?
Zit namelijk 15ms vertraging in als je hem als slave zet.(maar dat valt niet op met vocals)
Als master blijft hij midi data sturen (kun je helaas niet uitzetten) en de RS zal altijd naar een TG routeren dus alleen om die reden heb ik hem weggedaan.

Ronald.

Origineel geplaatst door Roonan
Oeps, ik ben te laat geloof ik.
Ik weet wel antwoord op deze vraag;
Je hebt namelijk twee verschillende mute standen op de RS nl. audio en midi.
Standaard is het geloof ik audio dus dan wordt de TG gemute en hoor je dus geen geluid meer.
Bij midi wordt de sequencer niet meer naar de TG gerouteerd dus zou een extern keyboard nog wel de TG moeten aansturen. Ik heb dit niet geprobeerd (zit op mijn werk) maar ik meen mij wel te herinnneren dat het zo werkt.

Vraagje nog:
Hoe heb je de ES-1 aangesloten, als master?
Zit namelijk 15ms vertraging in als je hem als slave zet.(maar dat valt niet op met vocals)
Als master blijft hij midi data sturen (kun je helaas niet uitzetten) en de RS zal altijd naar een TG routeren dus alleen om die reden heb ik hem weggedaan.

Ronald.

ik heb dat audio/midi ding uitgechecked, maar het werkt helaas niet zo...audio kapt gelijk het geluid af, midi laat de toon gewoon wegsterven zeg maar.....verder maakt het niet uit voor de TG...

es1 was niet via midi aangesloten, puur voor de effecten in gebruik

Ronald.

Super irri.. Ik heb hem daarom ook weggedaan..
En inderdaad als je hem als master hebt staan dan moet je perse een track opofferen van de RS7000 om de midi van de ES kwijt te kunnen.. GR!

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Super irri.. Ik heb hem daarom ook weggedaan..
En inderdaad als je hem als master hebt staan dan moet je perse een track opofferen van de RS7000 om de midi van de ES kwijt te kunnen.. GR!

Er is wel eem workaround voor diegene die het toch wil.
Zet de ES-1 op eenzelfde kanaal als een drumtrack op de RS en stel de ES-1 midi triggers buiten het bereik van de RS drum bank. Gewoon extreem hoog of extreem laag, de RS gebruikt niet alle oktaven voor een drumbank.

En dan is er altijd nog de SX, die zal daar wel geen last van hebben.
Trouwens van de EA en de ER zijn MKII versies gemaakt, zou die er ook van de ES-1 komen?
Misschien heeft die dit probleem niet meer......

Ronald.

Er is wel eem workaround voor diegene die het toch wil.
Zet de ES-1 op eenzelfde kanaal als een drumtrack op de RS en stel de ES-1 midi triggers buiten het bereik van de RS drum bank. Gewoon extreem hoog of extreem laag, de RS gebruikt niet alle oktaven voor een drumbank.

Eigenlijk is het ook iets doms van de RS7000 dat je niet de midi IN kan filteren.. Dat zou het gebruik van de RS met randapps zo veel makkelijker maken!

Arvv

Ik zit met een probleempje, in cubase zet ik de midi tracks neer die de kanalen van de rs7000 triggeren
het enige wat ik op wil slaan op het kaartje is dat alle geluiden + instellingen weer op z'n plek staan als ik de file
ophaal van het kaartje.... ben een beetje moedeloos van aan het worden

ik heb de pattern gesaved R2P - alle geluiden staan niet meer goed, krijg GM grandpiano 1
ik heb ALL gesaved R2A - alle geluiden staan niet meer goed, krijg GM grandpiano 1

zwaar irritant dus

vergeet ik iets? :confused: (en ik heb echt wel het manual gelezen )

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Sander02
Ik zit met een probleempje, in cubase zet ik de midi tracks neer die de kanalen van de rs7000 triggeren
het enige wat ik op wil slaan op het kaartje is dat alle geluiden + instellingen weer op z'n plek staan als ik de file
ophaal van het kaartje.... ben een beetje moedeloos van aan het worden

ik heb de pattern gesaved R2P - alle geluiden staan niet meer goed, krijg GM grandpiano 1
ik heb ALL gesaved R2A - alle geluiden staan niet meer goed, krijg GM grandpiano 1

zwaar irritant dus

vergeet ik iets? :confused: (en ik heb echt wel het manual gelezen )

Dat is raar.
Je slaat je settings op de smartmedia en als je het weer laad, dan staan de sounds niet zoals je ze opgelagen hebt??

Dit kan toch niet misgaan.

Precies! ik doe exact wat er in het manual staat. En toch staan de geluiden er niet... ik wordt helemaal gestoord ervan.
Ik heb iemand die totaal geen verstand (boerenverstand dus) ervan heeft mee laten lezen/kijken en die kon
niet bespeuren dat ik iets vergat te doen... ikke niet begrijp

waarom moeten ze dat nu zo omslachtig maken :( als ik zeg, "save all" , save dan ook "ALL" ellendebak.

Het lijkt erop alsof hij telkens de GM kit wil benaderen. Want de geluiden die ik gebruik zitten nl. niet in de GM kit maar
bij drumkit, sfx1, sfx2 enz. die pakt-ie dus niet. Alsof hij in conflict komt met de bank-nummers

Over die bank-nummers, in cubase kan ik nieteens de bank&program klaar zetten 'aan de linkerkant' omdat de drumkits/sfx e.d. geen banknummer hebben die cubase sx kent... aaargghh heeft iemand hier misschien nog een suggestie voor? want dan skip ik dit "save all" gebeuren en laat ik cubase de settings wel goed zetten met program changes

Yamaha maakt rare apparaten, ze hebben vaak unieke functies maar ook rare dingen die je niet kan beredeneren.

Druid

Dat kun je wel stellen ja :D Heb ondertussen alle opties gehad die je hebt op de rs7000 om te saven (zelfs de song)
maar het maakt allemaal niet uit.

Kenny, stel je zet op spoor 1 een drumkit bij mixersettings en je stelt wat effecten in en speelt wat met het filter ofzo
en je wilt dit exact zo opslaan dat je gewoon weer verder kan waar je was gebleven.

Dan sla je het toch op als R2A? (volgens het manual wel althans)

Krijg je dan gewoon alles weer terug zoals het was of krijg je dan ook de GM kit in de mixersettings?

Zou je dit kunnen proberen svp, dan weet ik iig waar ik niet meer hoef te zoeken :) (< grimas)

Sander,

Ik snap niets van jou probleem, het zou zo simpel moeten zijn als saven, loaden klaar.
Misschien omdat je geen phrase opneemt in de RS worden de sounds niet bewaard.
(in de RS worden sounds aan phrases gekoppeld, zet ie in de header vd phrase)
Wat je zou kunnen proberen is de settings opslaan in een scene memorie voordat je saved.
Dan kun je na loaden een recall doen, moet werken.

Ronald.

Maarre, waarom gebruik je de interne sequencer van de RS niet, daar is hij voor ;)

Vreemd geval..!
De manier die je beschrijft is de manier waarop ik al twee jaar met de RS werk.. Ik weet nix anders dan het saven en laden van patterns.. Er IS gewoon geen optie of andere ongein zoals Druid al aandroeg.. (en Druid, de RS is geen RAAR apparaat, dat je dat ff weet :D )

*snip*
IK heb net nog even zitten werken met de RS en ik denk dat ik weet wat je probleem is! Als je namelijk in de UTILility setup (2xUtil knop + nog 1 pagina naar rechts) menu de optie "voice setup to TG" op OFF zet dan gaan alle voice settings op GM Piano. Deze optie moet dus altijd op ON!
Probeer het is uit zou ik zeggen!

gr
Arv

Laatst gewijzigd:
Back