Mam Adx 1

Kaymir

Stamgast
Ik heb ff een vraagje...... Ik ga binnenkort me MPC2000XL bestellen (ik denk bij thomann).....en vandaag kreeg ik me feedback boekje en zag de MAM ADX 1 erin staan. Dit lijkt mij een zeer interesant module om naast de MPC te gebruiken. Ik kan die "sounds" toch gewoon via de MPC triggere toch?
En kan ik de MAM ADX 1 gewoon in me rack hangen of is het een desktop model?

alvast bedankt

Kaymir

ik wil niet betweterig klinken, maar a) is de vermona drm-1 mk2 interessanter dan deze MAM.... www.vermona.com

b) als ik je postings op het forum zo lees ben je een beetje de weg kwijt in apparaten land ;) je wilt vnl. R 'n B en funk maken begreep ik...dan heb je niet al te veel aan een analoge drumsynth....verder heb je ook niet zoveel aan een roland SPD16 als je al een MPC koopt...

ik weet niet precies wat je budget is, begreep dat je ook voor een OB12 als synth had gekozen? eigenlijk denk ik dat je in jou setup meer hebt aan een Korg Triton (LE) in combi met de MPC2000..... dat is een behoorlijke bewezen combi in hiphop/arrenbie land...

laat ff weten wat je nu allemaal op je inkooplijstje hebt staan, wat je budget is, en wat je precies ermee wilt doen...dan kunnen we je wat gerichter helpen

Olaf

De ADX-1 is echt een suf apparaat, hij stuurt GEEN midi uit, maar je kunt hem natuurlijk wel triggeren met je MPC, tja alleen over de klank van die ADX -1, daar moet je echt niet veel van verwachten, al had hij wel midi uitgestuurd dan zou het natuurlijk al een heel ander apparaat geweest zijn...

ja heb je wel gelijk in olaf:) maar er is zo veel moois op de markt dat ik me soms nogal mee laat slepen haha...
met een synth kopen wacht ik nog heel ff ( de triniton ligt nu nog een beetje boven mijn budget)
Ik ga (en dat is gelukkig wel zeker) de MPC2000XL se2 (met ebd16 erin) kopen.
En dan loop ik een beetje vast zeg maar door het grote aanbod van gear. Ik heb nu zelf al:

een Numark dj mixer
en 2 draaitafels (met scratch naald)

Maar ik wil op de MPC nog een goede aanvulling voor geluiden.
dus ik dacht mischien is die adx-1 wat. En die DRM1 MK II lijkt me ook wel een goed ding. Maar wel stuk duurder.
dus ik zit een beetje vast, en als ik dan weer een leuk apparaat tegen kom dan ben ik helemaal hyped hahah
en mijn budget is: tja moeilijk te zeggen iets van rond de 200 300 max 400 euro nog. Maar dat is op dit moment nog over. Ik hoef het natuurlijk niet meteen te kopen en nog even door sparen of 2e hand op vinden natuurlijk.

maar wat raden jullie mij aan om er naast te nemen?

een synth ;) nee serieus....je hebt toch iets nodig om de boel in te spelen enzo...maar als je daar geen budget voor hebt zou ik eerst gewoon met de MPC gaan werken......kan erg veel mee....en aangezien het een sampler is kan je daar alles inproppen wat je maar lekker vind klinken, vandaar dat die MAM zonde van je geld is voor nu...

Olaf

Origineel geplaatst door Kaymir maar wat raden jullie mij aan om er naast te nemen?

'n accountant? 8o)

ahah lol..of een portomonee die zo gevuld is dat ik scheef op een stoel moet zitten :)

maar het liefst wil ik ook wel een synth.....maar gezien mijn budget wil ik ook geen "dun" klinkende, wil natuurlijk wel beetje vette geluiden er uit kunnen halen....
aangezien jullie de pro's zijn en ik een maniak met overvloed aan vragen en gear die ik wil hebben.......maar wel op me euro's moet letten.
Dus ik weet niet of jullie nog synthesizers aan kunnen raden, die geschikt zijn voor mij ( hip hop, r 'n b 2-step) die wel een beetje vet klinken..... en toch ook wel beetje goedkoop zijn. En natuurlijk samen kan werken met de MPC:)
aah wat een lastig mannetje ben ik toch ook weer ;{

ik zou absoluut eerst met de MPC gaan werken..er zijn hele albums met alleen een MPC2000 gemaakt (dj shadow, entroducing) dus dat kan prima.....en verder sparen tot je genoeg pieken voor een korg triton (LE) hebt...dan heb je in 1 klap een erg goeie synth en ook nog eens een prima masterkeyboard..

Olaf

okay dan!! dan zal ik dat maar doen......ik heb alleen de stomme neiging van al heb ik wat geld over dat ik fingen ga kopen wat ik eigenlijk helemaal niet nodig heb....ik praat me zelf nogal graag producten aan haha......

Maar nu nog wel ff een vraagje over de MPC...ik heb op cd'tje pro tools 5,1 le (als ik het goed heb die je ook van die site kan downe) maar ik kan wat ik met de MPC heb gemaakt, toch gewoon op 1 of andere manier in pro tools laden?

Je kan de mpc opnemen met protools. Protools is gewoon een multitrack programma voor audio.

ik wil niet betweterig klinken, maar a) is de vermona drm-1 mk2 interessanter dan deze MAM....

Hij kost ook 2x zoveel. En ik heb van iemand op dit forum gehoord dat hij ook niet echt indrukwekkend klinkt (weet even niet meer wie). Volgens mij stuurt dit ding trouwens ook geen MIDI uit. Hoewel ik niet zou weten waar dat voor nodig zou zijn.

Heeft iemand trouwens die MAM gehoord? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die klinkt.

Maar dit soort drumgeluiden zijn volgens mij zowieso niet erg bruikbaar voor R&B/2-step.

ohh okay! dan weten we dat ook weer. Zijn er btw nog meer synths/keyboards die "bekend" staan voor hip hop (urban music) producties. Dan is er een mischien een goedkopere oplossing dan de triton.
als ik er lekkere muziek mee kan maken, dan vind ik het al lang best. Het maakt mij niet zo erg uit als er maar goede geluiden uit komen toch?!

Dit is ook geen goedkope machine, maar misschien kun je hem ergens scoren... JV1080 of nog liever de JV2080 van Roland. Echt een wereld machine. Vooral ook voor hiphop.

een vriend van mij heeft lange tijd met de MAM lopen pielen, maar uiteindelijk toch gekozen voor de Vermona....heb em hier laatst in de studio gehad, en je wil niet weten hoe vet ie klinkt..... tis wel een behoorlijk beest om te programmeren omdat ie zo flexibel is en bijna alle parameters een knoppie hebben, maar als je daardoor bent dan knalt ie als de beste 808 of 909 of simmons of of of..... ;)
imho: ERG indrukwekkend..tenzij je niet van kraftwerk houdt ;)

Olaf

Bedankt olaf, dat wilde ik nou weten!

Ik heb em al es bijna besteld toen hij nog door Touched by Sound werd gemaakt. Maar toen ging de bestelling niet door. Maar ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een apparaat dat analoge drumgeluiden maakt zonder sequencer.

Een andere optie is natuurlijk de concussor.

Kaymir, je kan ipv de jv1080 of 2080 ook es naar de Emu Planet Phatt of Mo'Phatt kijken. Dat zijn geluidenbakken speciaal voor hiphop/r&b. Ik heb geen idee of ze goed zijn maar er zijn vast wel andere mensen hier die daar wat over kunnen zeggen.

inderdaad, 2e hands jv1080 of 2080 of emu mo'phatt zijn helemaal geen verkeerde opties..maar je hebt dan nog steeds een keyboard nodig toch?

Olaf

Sorry jongens, maar die MAM is juist erg leuk.
Misschien niet voor gladde R&B maar wel voor tracks waar weirde percussie in moet. Hij klinkt vreselijk analoog, heeft veel knoppen en is niet duur. Echt iets voor "erbij".
Als de knoppen nou alleen nog midi uit zouden sturen........

groeten

Basicsys

Kan je BTW de OB-12 ook erbij als masterkeyboard gebruiken. (dis synth en masterkeyboard zodat ik de samples aan bepaalde toetsen kan "aanwijzen" zeg maar )

Origineel geplaatst door 4-Tek
Bedankt olaf, dat wilde ik nou weten!

Ik heb em al es bijna besteld toen hij nog door Touched by Sound werd gemaakt. Maar toen ging de bestelling niet door. Maar ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een apparaat dat analoge drumgeluiden maakt zonder sequencer.

Gelukkig kan ik helpen voor mensen die niet kunnen kiezen tussen de vermona/ touched by sound of de mam adx1.

Ik heb hier nog een nauwelijks gebruikte mam syncussion drm1 (zeg maar, de touched by sound in het zilver of de vermona make I). met voeding en handleiding.
de vermona heeft een paar verbeteringen t.o.v. de mam, maar daar is mijn prijs ook naar: 300 euro.
en de drm1 van mam is beslist veel leuker dan de adx1 !

Back