Dus in het kort: Burial is niet perse een lul en hyperdub geen kut-label maar dit is hoe het spel is in de wereld der sampling. Don't hate the player, hate the game![]()
Dat is jouw eigen invulling.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dus in het kort: Burial is niet perse een lul en hyperdub geen kut-label maar dit is hoe het spel is in de wereld der sampling. Don't hate the player, hate the game![]()
Er moet toch duidelijk een onderscheid gemaakt worden met je platen op bandcamp, die wel auteursrechtelijk beschermd zijn enerzijds, en de stukken improvisatie nav. een DEMONSTRATIE van een keyboard/synth, anderzijds.
Een voorbeeld: zouden Bert smorenburg, musictrackjp, jexus, retrosynth, pluginguru en wellicht honderden andere demonstrators, auteursrecht claimen op de improvisaties tijdens het bespreken van het instrument in kwestie?
Bij een demonstratie ligt de aandacht op het instrument, bij een song op bandcamp ligt de nadruk op de componist.
Wel heb je uiteraard groot gelijk dat men minstens zo beleefd is te zeggen dat men het gaat gebruiken. Maar dan zijn wij aan het spreken over de natuur van de mens.
Take care
EF
) is big budget en met een goeie zak geld om de samples te clearen.
Als ik jou was zou ik nu gewoon een track maken met een sample van Burial![]()

Zolang een stuk niet is uitgebracht of iets dergelijks mag je toch gewoon samplen?
Ik dacht dat het pas illegaal was als er copyright op zit (al dan niet met een creative commons license)
Als ik jou was zou ik nu gewoon een track maken met een sample van Burial.
En dan gewoon Puff Daddy style, de track in z'n geheel samplen met andere drums er onder en hoppa, klaar...

Geen behoefte aan.

Wat niet helpt is dat niemand weet of mag weten wie Burial is. Zal de communicatie ZEKER niet makkelijker maken.