Nightmarket - Burial >> sample gestolen of niet?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Als je een man van principes bent snap ik dat niet....en wat Rene verdient weet ik niet en wat Burial verdient ook niet.

Vreemd want ik snap dreamer wel gewoon. Sterker nog portret recht werkt namelijk ook zo.

Voor de rest is dit een zaak tussen René en het label wat ze hebben afgesproken. Vind het erg zielig en heel kansloos om je hier verder mee te bemoeien en helemaal om hem zonder aanleiding als knakenpoetser weg te zetten of te bepalen welke principes hij precies wel of niet zou moeten hebben.

Maarja ratten en manieren. Het blijft een moeilijke combinatie. En eerlijk gezegd druk ik mij nog netjes uit.

Fijn weekend verder

Waar zet ik Rene weg als knakenpoetser? Doe eens een copy paste wijsneus.
Het gaat hier niet om portret recht, maar om auteursrecht. De foto is van iemand, een fotograaf die daar zijn centjes mee verdient. Het is dus net zo netjes om aan hem toestemming te vragen als dat het is als je iemand zijn audio demo gebruikt.
Jij ziet dat anders, ik niet....verder alles oke. Je reageert een beetje overtrokken:)

Vandaag voor het eerst dit hele topic gelezen en ik moet zeggen dat ik me vanaf post 1 hetzelfde afgevraagd heb als BRZ.

Als het gaat om fatsoen en ethiek, weet die dame dan ook dat die foto van haar op allerlei plekken door mensen gebruikt worden?

Stel dat het je vriendin is en je ziet dat (heel ironisch, anonieme) mensen een foto (die wellicht heimelijk genomen is) van haar gebruiken. Dan zou ik 100x bozer worden dan wanneer een artiest een sample van mij gebruikt.

My 2 cts over meten met twee maten.

Afbeelding wordt te pas en te onpas gebruikt.

Kijk maar

IMG_GERMANY-OKTOBERFEST__2_1_FC19JLEJ.jpg

En terecht. :D

Ik wilde het voorbeeld memesites (en plaatjes misbruiken) ook bijna aanhalen. :D

* als ze nog geen drankplobleem had.. heeft ze dat waarschijnlijk inmiddels wel.. :)

Ik ben het trouwens ook wel eens met Tragmadat wat betreft de mix... Artistieke vrijheid ok. maar die ruis en bijgeluiden de hele tijd... (..) etc.. wat een armoede als je zo weinig inspiratie hebt om van deze aansluiting aan clipjes een export te maken. Maar goed, ieder zijn smaak, :)
Wat dat betreft snap ik de TS volkomen.. als je geweten had dat je in deze audio terreur terecht zou komen had je het waarschijnlijk nooit geplaatst. Maar niets maar aan te doen nu dus...:frons: dat gevoel n beetje.

Laatst gewijzigd:
Wellicht een kleine troost die track klinkt echt voor geen meter.
Wat een copy en paste troep.

Nu even goed kunnen horen. Wat een goedkope dief zeg.

Rlx dat je nu contact hebt kunnen leggen met het platenlabel. Succes!

Even een korte update: heb contact gehad met het label en het e.e.a afgewikkeld. Inhoudelijk ben ik niemand tekst en uiteg verschuldigd daarover.

Over die dame. Ja, die ken ik. En ik heb meer gezien dan haar blauwe ogen. De foto is al weer een poosje geleden.

Inhoudelijk ben ik niemand tekst en uiteg verschuldigd daarover.

Je openingspost: ‘Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt en wat deed je toen?’

Wel aan iedereen hulp vragen, vervolgens is het opgelost en dan melden dat je geen uitleg bent verschuldigd.

't is eigenlijk best wel grafmuziek. dodelijk saai :D zand erover.

't is eigenlijk best wel grafmuziek. dodelijk saai :D zand erover.

Onbegrijpelijk dat Burial van zo’n sample, die ik toch wel erg goed vind, zo’n waardeloos nummer kan maken. Ben veel beter van hem gewend.

Mij is het onlangs iets dergelijks 'ook overkomen'. Iemand heeft een remix gemaakt van een track van mij en die online gezet.
Credits heb ik wel gekregen en er zit geen commercieel tintje aan, maar mij was niks gevraagd verder.
Ik heb daarom ook geen contact gezocht met de maker van de remix en beschouw het verder als een compliment.

Hier meer daarover:
http://synthforum.nl/forums/showthread.php?t=207520&highlight=remix

Je openingspost: ‘Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt en wat deed je toen?’

Wel aan iedereen hulp vragen, vervolgens is het opgelost en dan melden dat je geen uitleg bent verschuldigd.

Heb het antwoord al gegeven. Het is administratief/juridisch opgelost. Wat wil je verder dan weten?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back