moog filters

soyzone

Stamgast
Ik denk eraan om een filterbakje te kopen.

Ik ben zo iemand die de zaken graag wat minimaal houdt (als je synths kopen uberhaupt kan minimaal houden) en heb nu toch wel genoeg aan het speelgoed dat ik heb. Als er iets bijkomt, dan graag alleen nog klein spul. (En ik weet; modular is the way to go om vlug een filtercollectie hbben, maar dan zie ik de lege gaten in het rack, en dan zijn we vertrokken...)

Ik heb de modemachines juno en wasp filter zien komen en gaan, en wss worden die nu collectable...
Maar nu dacht ik aan de moog filter mf101

Vraagje dus: heeft iemand die?
Welke zijn de leukste? 101,103,105 ?
Hoe bruikbaar zijn ze?
Is het zn geld waard?
As je geen minimoog d in huis wil (ha!) hoe dicht raak je dan met deze?
Hoe passen ze bij jou in de studio?

De 103 is een phaser, geen filter (naja, een set allpass filters maar goed). Er is niks wat een Minimoog vervangt behalve de reissue of de AJH modules (en die laatste duwen je door de ergonomie al een andere richting op). Een monosynth door een filter jagen verandert het geluid niet automagisch in een Mini.

Wat wil je precies bereiken? Wat heb je al staan? Wat is de voornaamste reden om geen Mini te willen? ;)

+1 voor die mf101

Een monosynth door een filter jagen verandert het geluid niet automagisch in een Mini.

Nee, weet ik wel, maar toch ongeveer het belangrijkste wat betreft karakter van een synth, niet? (naast modulatie)

En voor je andere vraag; van moog heb ik al de minitaur en sub phatty, dus deze vervangen door een mini neemt wat meer tijd en geld in beslag dan me lief is.

Maar ik begrijp nu dat de mf101 heel mogelijk te automatiseren is of in te passen in t cv verhaal... (vco van korg zenden naar moogfiler gestuurd door lfo van expertsleepers bvb)

Jammer.

Volgens mij heb je met de minitaur en sub phatty al 2 prima moog filters met audio in toch?
Ik heb zelf een setje met minitaur, mf102, mf103, mf107 en mf delay.
Is voor mij een soort mini-moog-modular en werkt goed samen.
De moogerfoogers hebben prima cv mogelijkheden.

Ik was zelf overigens niet zo'n fan van de klank vd MF101.
En hij heeft een envelope follower, dus volgt het ingangssignaal. Daarmee geen aparte envelope in te stellen voor het filter zoals je op een analoge synth vaak wel hebt.

Back