90's-ish trance-ish track

Calculator Operator

Tel ik na 15 jaar hier als ouwe rot? Vast wel.
Hallo,

Ik heb eindelijk weer tijd om wat nieuwe tracks ineen te zetten, deze keer met mijn nieuwe Oberheim OB-8 voor pads en andere ondersteunende geluiden (leads en bas nog steeds onverslaanbaar uit de Sub-37). Het is nog lang niet af, de mix is nog rauw en de track heeft geen einde en geen titel maar desalniettemin bij dezen een voorproefje, nu is het namelijk nog niet te laat voor feedback :D

-René

Attachments

• Preview.mp3
    4,7 MB · Bekeken: 128
heel erg leuke track, maar ik zou 'm geen trance noemen, maar synthpop.. Hij gaat eerder terug dan de jaren 90'.. zou eerder zeggen 80'. Good luck met hem af te werken, hij gaat beslist heel mooi worden. :)

Klinkt heel nice, ik zeg zelf ook dat het verder teruggaat dan jaren 90 en dat is helemaal niet erg! Track zit fijn in elkaar.

Mooi die 2-stemmige lead, geeft een melodielijn meer emotie.
Heeft zeker potentie :)

Mocht je het echter in een hokje willen stoppen, Het neigt naar Depeche Mode maar het kijkt ook een beetje om het hoekje van de Italo -stijl. Synthpop lijkt mij een prima benaming. Maar de track kan nog alle kanten op en zelfs dit kan nog uitgroeien naar EDM of een progressive tranceplaat.

Kortom ben wel nieuwsgierig waar dit heen gaat! :D

Ja da's een beetje mijn ding... Nieuwe of oude synths, ik programmeer overal 80's-esque geluiden in, gaat automatisch :D
En dan al leg ik er een beetje een 90's eurodance beat onder, de hele feel van de track is inderdaad wel wat ouder maar dat is niet erg natuurlijk. Ik ga er zeker mee verder!

Ik denk dat het arrangement zo af is. Mix heb ik zo goed gedaan als me momenteel lukt, ik weet niet of ik er nog iets aan moet aanpassen eigenlijk...
Heeft er iemand overigens misschien inspiratie voor een titel? ik ben daar altijd zo godsgruwelijk slecht in...

Attachments

• preview 3.mp3
    9,1 MB · Bekeken: 83
Laatst gewijzigd:
Een 90ies trance track zou ik het niet echt noemen. Doet me meer denken aan iets van Jean Michel Jarre. Maar vind het wel leuk.

Nee ik moest de titel eens veranderen eigenlijk maar dat kan niet meer... Hoe meer de track vordert hoe minder 90's er overbleef haha
Die vorige versie had overigens wat renderfouten, deze heeft dat niet meer:

Attachments

• preview 3.mp3
    9,1 MB · Bekeken: 100
Ben niet vlug in complimenten geven maar ik vind het heel goed. Het blijft hangen... Goed gedaan!

PS. Heb uw track al een keer of 5 terug beluisterd en ik blijf het goed vinden. Chapeau (hoedje af)!

Back