Tijd voor muziek...

deathspell

Ouwe rot
Simpel... waar blijft de tijd?

Ik heb de afgelopen jaren mezelf het spreekwoordelijke 'rotschompes' gewerkt en daardoor een, naar mijn bescheiden mening, erg mooie collectie synths kunnen verzamelen. Alles is aangesloten, alles werkt en is - na enige tijd om op te warmen - klaar om te gaan. Maar de tijd... tja, waar vind ik de tijd?

Hoe doen jullie dat? Met een drukke baan (zzp), lieve vrouw, geweldige kinderen, sporten, een leuke band waarin ik basgitaar speel... hoe vinden jullie in een vergelijkbare situatie de tijd om nog muziek te maken? Ideeën en concepten genoeg, maar het lukt me de laatste tijd niet...

Alleen door andere keuzes te maken! Maar ik ken jouw situatie niet goed genoeg om te kunnen weten hoeveel marge daar nog in zit. Met wat jij allemaal noemt - drukke baan, vrouw, kinderen, sporten en de band - zal het sowieso moeilijk worden om nog tijd vrij te maken voor het maken van muziek. Familie en vrienden heb je nog niet genoemd. Het gaat denk ik alleen lukken als je een vast moment kiest om muziek te maken, bijv. een vaste ochtend / middag in de week en/of een aantal vaste uren in de week. En dan wel je telefoon stil zetten en de deur van de studio op slot...

óf ontsnap aan de 9 tot 5 mentaliteit door het boek "Een werkweek van 4 uur" te lezen met adviezen die hout snijden. :mega:
http://www.boekerij.nl/nl/p4c6e861eb9b5c/8162/een-werkweek-van-4-uur.html

1k0.jpg

Met een drukke baan (zzp), lieve vrouw, geweldige kinderen, sporten, een leuke band waarin ik basgitaar speel...

Ik zie sowieso al 3 dingen die je af kunt kappen waardoor je meer tijd hebt voor muziek en toch geld over houdt om gear te kopen :D

Maar serieus? Tijd heb je niet, die moet je maken. Prioriteiten stellen.

Ik heb zelf ook niet zo gek veel tijd. Ik probeer het op te lossen door de tijd die ik tussen door heb te gebruiken om dingen voor te bereiden voor als ik wel tijd heb om een nummer uit te werken. Drumgrooves maken, sound fx etc, patches, midi ideeen opnemen en opslaan, etc....

Dan heb je als je een collectie van die dingen hebt verzamelt ook vrij snel wat in elkaar geflanst.

En goed afspraken maken met je vrouw, kinderen, sport en band denk ik.

Ik vind dat als je al in een band speelt niet moet zeuren. Ik snap dat andere ook wat van jouw verlangen. Een tijd op eisen is meer dan normaal. :p was getekend dr Phil.

zzp'er en hard werken betekent veel geld, wat uiteindelijk (als je geen dure gear koopt) weer tijd is...

Zo doe ik het... jaartje werken, jaartje sabbatical... repeat

key hierin is wel om zo min mogelijk kosten per maand te hebben... minimalism!

Rondom je opdrachten vrije weken in lassen....
Dus wat hierboven al staat, een poos werken, dan vrij dan weer gaan.....het helpt om dan muziek maken ook als werk te zien, zodat je ook echt naar je studio gaat met een doel om binnen twee weken een dikke track eruit te persen.

Rondom je opdrachten vrije weken in lassen....
Dus wat hierboven al staat, een poos werken, dan vrij dan weer gaan.....het helpt om dan muziek maken ook als werk te zien, zodat je ook echt naar je studio gaat met een doel om binnen twee weken een dikke track eruit te persen.

Ja, ik denk dat ik dat eens ga proberen.

Thanks!

Veel goed advies in deze thread. Heb ik ook nog wat aan :-)

Ik zou nog een ding willen toevoegen. Er zijn twee dingen waar je zeker niet op moet beknibbelen als je tijd wil maken voor andere dingen. Slaap en sport.
Als je goed uitgeslapen bent en regelmatig beweegt zorgt dit ervoor dat je de rest van de tijd veel meer energie hebt om productief bezig te zijn. Een uur extra slapen of sporten per week kan je al snel een paar uur energieloos bankhangen besparen.

Back