Waar halen julie je inspiratie vandaan????

Ik krijg meestal inspiratie door een bepaald geluid. Als ik muziek luister of met mn synths aan het kloten ben en ik hoor een bepaald geluid, dan komt er automatisch een melodie in me hoofd die ik dan probeer uit te werken.

Ja zo voel ik het ook.
Ik vind ellende ook altijd wel inspirerend, pijnlijke liefdes, kapotte vriendschappen, armoede het kan allemaal heel inspirerend zijn. Behalve wanneer er een naaste dood gaat, dan wordt het echt niks.
Positieve ervaringen kunnen me ook wel inspireren maar daar heb ik even heel weinig van, dus je kan je nu ongeveer wel voorstellen hoe mijn muziek nu klinkt :)

Origineel geplaatst door Blinx

Maar goed FF serieus ik haal mijn inspiratie op uit de dingen die ik zie om mij heen. Bijvoorbeeld als ik in de bus naar buiten zit te kijken krijg ik bij dat beeld altijd wel een bebaald melodietje of iets dergelijks in mijn hoofd. Net alsof je naar een documentaire zit te kijken op ned 3 (maar dan met betere muziek:) )

Ik zit meestal gewoon met mijn masterkeyboard te kloten tot ik iets leuks heb. De ene keer lukt het wel, de andere keer niet. Of dat aan inspiratie ligt? hmmz... meer "geluk" misschien?!

:D

Origineel geplaatst door DJ41
Ik zit meestal gewoon met mijn masterkeyboard te kloten tot ik iets leuks heb. De ene keer lukt het wel, de andere keer niet. Of dat aan inspiratie ligt? hmmz... meer "geluk" misschien?!

:D

Dat wil bij mij ook wel vaak werken.....

Het voordeel hiervan is dat je meteen het uiteindelijke resultaat hoort.

Dat is is het enigste nadeel van iets in je hoofd bakken, het klink vaak toch net iets anders dan dat je gedacht had

Inderdaad, patches creeren leidt vaak tot inspiratie... neem ik wel n's voor om een avondje of twee (tijdens writers-block) een voorraadje patches te maken, kom ik meestal niet verder dan één geluid of ik ben al met een sequence bezig.

patches creeren leidt vaak tot inspiratie...

Dat klopt. ik heb vandaag de Fantom zitten luisteren,
met die interaktieve seq. lache joh. het is een soort
synthesizer/keyboard achtig iets. Ben meteen weer aan de slag
geweest. Als ik een nieuwe geluidskaart heb dan laat ik 'm
horen.

niet echt een dikke writer's block dan he?

Origineel geplaatst door Transistor
Inderdaad, patches creeren leidt vaak tot inspiratie... neem ik wel n's voor om een avondje of twee (tijdens writers-block) een voorraadje patches te maken, kom ik meestal niet verder dan één geluid of ik ben al met een sequence bezig.

nou als je tijdens een writer's block vrolijk gaat sequencen, zo werkt t niet natuurlijk he!

Ho, op die tour...
Nee inderdaad. ik zet m'n gear aan: 1-2-3-4 zegt m'n metro.
ik speel een deuntje en daar baseer ik m'n nummer op.
soms is een nummer bijna af en vind ik er niets meer aan
dan delete ik hem ook weer direct. zonde van de tijd, maar ja.

Origineel geplaatst door Googol
Ho, op die tour...
.ik speel een deuntje en daar baseer ik m'n nummer op.
soms is een nummer bijna af en vind ik er niets meer aan
dan delete ik hem ook weer direct. zonde van de tijd, maar ja.

Dat heeft iedereen denk ik!! Je hoort dan gewoon de track teveel en te vaak. Dingen die je in het begin tof vond zijn ineens niet leuk meer enzo. Maar zeg nou zelf, als jij voor de 100 ste keer een goede track hoort, dan vind je hem toch ook niet meer zo top als dat je hem voor de eerste keer hoorde?

bobaphat schreef:
Ik vind ellende ook altijd wel inspirerend, pijnlijke liefdes, kapotte vriendschappen, armoede het kan allemaal heel inspirerend zijn.

armoede inspirerend? leg eens uit. Aanwat voor muziek moet ik dan denken. Iets zieligs ofzo?

Ik start meestal gewoon een beat, maak een basslijn,
wat strings, eventueel een vocoder en klaar is sander.
Ga niet echt van te voren denken wat ik ga maken, want als ik dat doe dan wordt het toch uiteindelijk iets heel anders.

Sander

Ik haal m'n inspiratie uit 2 dingen:
- Avondje stappen helpt vaak, maar alleen als er goeie muziek gedraaid wordt, waar ik van uit m'n dak ga.
- dingen die ik meemaak, personen die overleden zijn. Bij een begrafenis hoor je vaak muziek, en als ik die later dan terughoor, krijg ik de nodige inspiratie.

Klinkt misschien nogal zwaar allemaal, maar tis gewoon zo.

Dat herken ik. Je denkt "ik ga zus en zo maken" maar na een paar uur heb je totaal iets anders! Hoeft echter niet slecht te zijn. Kan heel goed en vernieuwend werken.

Origineel geplaatst door Pjotr G

nou als je tijdens een writer's block vrolijk gaat sequencen, zo werkt t niet natuurlijk he!

Breuk in de comm lijn denk... stel ik zet mijn machintjes aan, ga zitten en aan de slag met de patches die ik al heb. Komt er af en toe écht rotzooi uit :stupid , op zulke momenten denk ik dan laat maar effe zitten, ga wel wat patches maken. En als ik *dan* wat nieuws heb gemaakt wat me erg bevalt leidt dit op de een of andere mysterieuze manier tot heftige sequences, nie altijd maar t gebeurd. ;)

Ja sorry het is tamelij abstract allemaal,

Origineel geplaatst door sander

armoede inspirerend? leg eens uit. Aanwat voor muziek moet ik dan denken. Iets zieligs ofzo?

Ga niet echt van te voren denken wat ik ga maken, want als ik dat doe dan wordt het toch uiteindelijk iets heel anders.

Sander

Origineel geplaatst door sander

Precies, gewoon werken op gevoel. Niet teveel nadenken, je moet je gevoel laten spreken. En dan in combi met geestverruimende middelen loopt het helemaal als een speer. :L

Zekers,
maar toch vind ik het fijn om een beetje controle te hebben over wat ik maak. Ik denk toch altijd wel na over mijn muziek. Iedereen heeft een eigen benadering en ik denk dat dat ook precies datgeen is wat inhoud geeft aan je muziek. Als ik zomaar wat ga kloten komt er meestal niks uit..

Laatst gewijzigd:
Heb bakken tapes van feesten (je kent het wel, bandje aan de dj geven, vragen of die hem opneemt) periode 88-93.

Luister als ik van en naar m'n werk ga altijd naar die tapes. Hoor nog steeds nieuwe dingen. Zou ik dan zo slecht luisteren :) ?

Greetz,

Yawgmoth

Het is meer dat je zelf veranderd en daardoor elke keer weer met andere oren naar die muziek luistert denk ik.
Ik heb zelf ook een hele zooi oude bandjes van Dimitri live in de Roxy enzo, ik vind het ook altijd heel inspirerend om daar naar te luisteren.

Back