Ik krijg meestal inspiratie door een bepaald geluid. Als ik muziek luister of met mn synths aan het kloten ben en ik hoor een bepaald geluid, dan komt er automatisch een melodie in me hoofd die ik dan probeer uit te werken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Blinx
Maar goed FF serieus ik haal mijn inspiratie op uit de dingen die ik zie om mij heen. Bijvoorbeeld als ik in de bus naar buiten zit te kijken krijg ik bij dat beeld altijd wel een bebaald melodietje of iets dergelijks in mijn hoofd. Net alsof je naar een documentaire zit te kijken op ned 3 (maar dan met betere muziek)

Origineel geplaatst door DJ41
Ik zit meestal gewoon met mijn masterkeyboard te kloten tot ik iets leuks heb. De ene keer lukt het wel, de andere keer niet. Of dat aan inspiratie ligt? hmmz... meer "geluk" misschien?!
![]()
patches creeren leidt vaak tot inspiratie...
Origineel geplaatst door Transistor
Inderdaad, patches creeren leidt vaak tot inspiratie... neem ik wel n's voor om een avondje of twee (tijdens writers-block) een voorraadje patches te maken, kom ik meestal niet verder dan één geluid of ik ben al met een sequence bezig.
Origineel geplaatst door Googol
Ho, op die tour...
.ik speel een deuntje en daar baseer ik m'n nummer op.
soms is een nummer bijna af en vind ik er niets meer aan
dan delete ik hem ook weer direct. zonde van de tijd, maar ja.
bobaphat schreef:
Ik vind ellende ook altijd wel inspirerend, pijnlijke liefdes, kapotte vriendschappen, armoede het kan allemaal heel inspirerend zijn.
Origineel geplaatst door Pjotr G
nou als je tijdens een writer's block vrolijk gaat sequencen, zo werkt t niet natuurlijk he!
, op zulke momenten denk ik dan laat maar effe zitten, ga wel wat patches maken. En als ik *dan* wat nieuws heb gemaakt wat me erg bevalt leidt dit op de een of andere mysterieuze manier tot heftige sequences, nie altijd maar t gebeurd. 
Origineel geplaatst door sander
armoede inspirerend? leg eens uit. Aanwat voor muziek moet ik dan denken. Iets zieligs ofzo?
Ik start meestal gewoon een beat, maak een basslijn,
wat strings, eventueel een vocoder en klaar is sander.
Ga niet echt van te voren denken wat ik ga maken, want als ik dat doe dan wordt het toch uiteindelijk iets heel anders.
Sander
Origineel geplaatst door sander
Ik start meestal gewoon een beat, maak een basslijn,
wat strings, eventueel een vocoder en klaar is sander.
Ga niet echt van te voren denken wat ik ga maken, want als ik dat doe dan wordt het toch uiteindelijk iets heel anders.

?