Waar halen julie je inspiratie vandaan????

wat gelukt? getikt worden?

heb je trouwens misschien een link nar je reclamemuziek? ben zeer benieuwd!

en ook naar die van FJOESZ. wat jullie hebben gedaan. welke muziek bij wat voor beelden.

muziek, geluid en beeld blijft een boeiende magische combinatie!

Dan zal ik even moeten gaan zoeken, als ik het heb gevonden stuur ik je wel een pbtje met een downloadlink.

Ik had er overigens geen bewegende beelden bijgekregen maar shots betreffende de aankondiging van een nieuwe huisstijl een aantal jaar geleden.

Btw, volgens mij doet sf lid digimod dit soort werk, je zou hem misschien eens iets kunnen vragen of een draadje opstarten over muziekcomposities in combinatie met beelden, valt denk ik wel een en ander over te zeggen. 8)

ok, ik dacht dat je in die branche werkte en misschien een website had met werk enzo...altijd
interresaant om te zien/horen

verder:
.ik heb muziektechnologie gestudeerd. genoeg les en opdrachten over gehad! :-))

er valtzeker wel wat over muziek bij beeld te zeggen maar vooral heel veel doen. heel veel opdrachten afronden is de leerschool!

Dt is bv een ding waar ik wel trots op ben en wat langer geduurd heeft.
Eerst was steeds de bedoeling om muziek over de hele lengte te doen.
Veel geworstel.. Toen heb ik t ff allemaal laten gaan, ook de briefing, en ben 'gewoon' weer fris begonnen
En heb dus meer sfx gebruikt. Overigens nog een nominatie bij de adcn voor gekregen :) er was geen geluidsprijs gevallen alleen hehe.

http://vimeo.com/54132659

Hier moest geluid alles vertellen. Maar je hebt ook vaak dat het gewoon n bedje moet zijn waar overheen gesproken wordt. Dan wordt t vaker een gitaarpingeltje en de nieuwe hype qua briefings is lullatone.
Soms een strijkertje erbij natuurlijk, maar dat klinkt weer snel oubollig.
Soms moet het wat tekkie, bv voor internetfilmpjes en dan grijp je meer naar synths en samples
Moet het menselijk, warm, dan ga je altijd voor echt instrumenten. Banjo en ukele zijn goed voor wat non offensive maar wel positief gedoe hehe. Een contrabas werkt bijna altijd goed:D
Piano wordt snel zwaar... Etc

Het beeld lag er overigens. Ik heb geluid moeten editten op beeld. Heb vrij veel moeten pielen op t end, omdat beeld absoluut niet muzikaal gedit was. Qua timing

Dat hoorde ik al een beetje, aparte werkwijze, muziek syncen met beeld ipv andersom.

Toch, goed gedaan!

Eigenlijk niets. Ik ga in m'n studio zitten en er rolt een concept uit. Hooguit dat ik van tevoren een vocal ontvang of iets sample. Maar meestal is dat pas later. Zo doe ik het al 8 jaar en gaat prima, alles kan altijd alle kanten nog uit :)

Dat hoorde ik al een beetje, aparte werkwijze, muziek syncen met beeld ipv andersom.

Toch, goed gedaan!

??...dat is heel normaal om muziek te syncen bij beeld !

hier van mij een leuk grapje. meisje op youtube babbelde wat over ADD.
ik heb er schetsmatig wat muziek onder gezet. ze inspireerde me:

Laatst gewijzigd:
Het beeld lag er overigens. Ik heb geluid moeten editten op beeld. Heb vrij veel moeten pielen op t end, omdat beeld absoluut niet muzikaal gedit was. Qua timing

beeld muzikaal geedit........nooit van gehoord ..

geluid moeten editten op beeld is meer dan normaal. snap dit niet . is normaalste gang van zaken. en ook juist het leukste..lekker schuiven, passen en meten!!

beeld kan wel een sooort van ritme hebben maar is meestal tooch niet zo gesneden dat het als een klok loopt.
in iedergeval..ik heb er nog nooit van gehoord..
maar goed, ik werk niet in die branche...heb studie gedaan en dat was het.

een synth kan ook gewoon inspireren..
aanzetten en geluiden maken kan leiden tot het maken van een nummer

beeld muzikaal geedit........nooit van gehoord ..

geluid moeten editten op beeld is meer dan normaal. snap dit niet . is normaalste gang van zaken. en ook juist het leukste..lekker schuiven, passen en meten!!

beeld kan wel een sooort van ritme hebben maar is meestal tooch niet zo gesneden dat het als een klok loopt.
in iedergeval..ik heb er nog nooit van gehoord..
maar goed, ik werk niet in die branche...heb studie gedaan en dat was het.

Als je naar t filmpje kijkt zie je veel opkomende woorden.. Veel harde cuts die vragen om geluidsaccenten. Als je dat niet op n grid edit qua beeld is t heel lastig om dat in muziek te verwezenlijken, niet?
Uiteraard is bijna altijd beeld al op slot als je begint met geluid. Maar in ditspecifieke geval had t erg geholpen als dat anders was, dat snap je toch wel?

Qua beeld editen op muziek, vooral percussie / korte stab- achtige dingen wil je toch wel synchroon hebben met het beeld, als het beeld erg a ritmisch is en voor het effect is het belangrijk dat het synchroon loopt met elkaar zal je toch het beeld moeten gaan aanpassen qua timing.

Nou ja, je.. Lijkt me dat de video editor dat moet doen zodra die de muziek heeft?
Ik zit verder niet in die branche, maar ik denk dat het qua werkwijzen alle kanten op kan, maar net hoeveel geld en tijd er is.

Als je video en geluid onder een dak produceert kan je er goed rekening mee houden.

Geluid is altijd sluitpost.. Haast nooit gaat beeld terug de edit in vanwege geluid.
Dat is soms wel jammer. Je moet dingen in geluid oplossen die in beeld makkelijker hadden gekund.
En bijna alles moet zeeer rap af natuurlijk. Grading en zo wordt gedaan terwijl je met geluid bezig bent. Begin er maar aan, vanmiddag 2 uur presentatie :D
Vaak wordt bv een voiceover eerst al wel opgenomen zodat die mee kan in de edit, of n editor met n hele snelle stem :D spreekt t even zelf in waardoor jij later met de gebakken peren zit

Maar goed, inspiratie
Die groene amsterdammer dinges, dat was wel ineens inspiratie en op zaterdag avond naar de studio gereden en gemaakt. Niet volgens briefing, maar ze vonden t wel vet. Das wel n typisch geval van even alle structuur loslaten en opnieuw fris bekijken.

dat is nu juist waarom ik muziek/geluid bij beeld zo moelilijk vind. je kan werkelijk alle kanten op maar het is aan jou als componist te zoeken en te kiezen wat het beste lijkt. het beeld versterkt. En ik met mijn chaotische kop verdrink dan in die mogelijkheden.
op mijn studie muziek techmnologie ging het gericht vooral over muziek bij beeld en alle aspecten die daar bij komen.

harde cuts hoeven bijvoorbeeld niet perse te vragen om geluidsaccenten. misschien juist niet om die hardheid juist verzachten.de beelden aan elkaar te smeden.

en als zowel beeld als de muziek zeer strak op een grid zitten dan kan dat juist een afschuwelijk hard effect geven. als een klok. minder speels en levendig...
het mooie is nu juist dat muziek een puls in beeld kan suggeren terwijl die er in feite helemaal niet is. hier heb ik op studie interressante lessen en voorbeelden van gekregen.
als beeld zeer strak is kan je de muziek juist los neerleggen als contrast. net zo ook andersom.

goed voorbeeld ook van contrasten:
bij een gruwelijke bloederige moord zou je al snel denken aan keiharde distortion hell muziek..
maar zet er een heel lief speeldoosjes muziekje onder en je wordt pas echt bang!

J dat is allemaal zo
Maar ik had t over dit specifieke filmpje hehe

Back