Waar halen julie je inspiratie vandaan????

Origineel geplaatst door Hans de Vries
Mooi, maar wel wat vaag. Wat triggert dan die emoties? Heeft dat met muziek te maken? Details, man, details!! ;)

MPD natuurlijk wat anders?

Dat verklaart die Ultracurve en die Big Knob...

8D

Wat voor mij werkt:

omgeving/ mensen, steden etc. die inspiratie van zichzelf uitstralen.

Mooi, maar wel wat vaag. Wat triggert dan die emoties? Heeft dat met muziek te maken? Details, man, details!! ;)
Muziek triggert idd. vervolgens de emoties weer, maar uit emoties maak ik ook weer muziek!
Ik heb een keer meegemaakt dat emoties zeer hoog opliepen bij me....gelukkig kwam ik op dat moment een maat van me tegen die de sleutel van de oefenruimte bij zich had ....gitaar ingeplugged en vervolgens ver boven m'n nivo gespeeld( leek of enkele oude gitaar-grootheden bezit van me genomen hadden, was bijna eng....nee...had gen drugs genomen...).We hadden het gelukkig opgenomen en je hoort een half uur zeer emotionele muziek, welk gelukkig eindigt met "bevrijdende majeur accoorden"....het werkte echt bevrijdend en ik voel me dan ook een bevoorrecht mens als muziekant!

Origineel geplaatst door tjebbestorm
uit de snoeppot van oome jan :confused:
Is ome Jan een drugs-dealer?:D

Origineel geplaatst door MARCO2
Muziek triggert idd. vervolgens de emoties weer, maar uit emoties maak ik ook weer muziek!
Ik heb een keer meegemaakt dat emoties zeer hoog opliepen bij me....gelukkig kwam ik op dat moment een maat van me tegen die de sleutel van de oefenruimte bij zich had ....gitaar ingeplugged en vervolgens ver boven m'n nivo gespeeld( leek of enkele oude gitaar-grootheden bezit van me genomen hadden, was bijna eng....nee...had gen drugs genomen...).We hadden het gelukkig opgenomen en je hoort een half uur zeer emotionele muziek, welk gelukkig eindigt met "bevrijdende majeur accoorden"....het werkte echt bevrijdend en ik voel me dan ook een bevoorrecht mens als muziekant!
Leuk! Een gitarist!!
Beeldend verhaal! Inderdaad, muzikanten hebben hetzelfde extraatje wat alle creatievelingen hebben.. Een uitlaatklep..

Ik ben er nog niet helemaal uit waar ik nou precies m'n inspriratie vandaan haal, denk zo'n beetje uit alles wat ik luister, je pikt overal wel weer wat dingetjes van op

Maar als ik hele vette shit hoor, krijg ik wel vaak de neiging om OOK vette shit te maken8)

Klink misschien cliché maar vooral luisteren naar muziek van anderen geeft me veel insp...:confused:

Re: Inspiratie

Re: Inspiratie

Origineel geplaatst door CraZ
Dat 's nachts wakker liggen herken ik overigens meteen. Zeker als ik een avondje ben wezen stappen.. dan dwalen de ritmes en baslijntjes dagenlang door mijn hoofd.

Ik val meestal pas in slaap als het begint.
Hellaas onthou ik ze nooit maar het klinkt geweldig!
Wordt tijd dat ze een dreamrecorder ofzo uitvinden.
Maar het is net niet dromen en als je wakker wordt om de melodie op papier te zetten dan is ie al weer weg :(
Maar euh een beetje rook wil ook wel eens helpen :D

Heb trouwens ook wel es een filmscript gelezen en daar muziek op gemaakt.

mijn inspiratie en motivatie is de laatste tijd ver te zoeken ....

zal wel komen omdat ik niet meer blow 8o)

verder krijg ik nieuwe inspiratie uit mn gear lust .... afentoe wat nieuws kopen
en verder lekker geluidjes programmeren op mn synths..... als ik dan eens een uniek geluid heb dan wekt dat ook wel inspiratie op om eens te kijken of t te verwerken valt in een track

veel naar muziek luisteren wekt bij mij trouwens ook altijd wel wat inspiratie op ...

erg pijnlijk als ik op vakantie ben ..... dan luister ik vooral veel muziek met name onderweg ...en dan krijg ik al gelijk weer heimwee ... toch maar eens een leuke bakkie kopen voor op vakantie .....

Ah.. de mystieke "inspiratie". Een totaal overgewaardeerd concept. Muziek maken is voornamelijk hard werk en schaven aan je creaties. Waar het basisidee vandaan komt is eigenlijk nog geeneens zo heel erg belangrijk.

BIER! :biertje:

Nee onzin, kan wel helpen af en toe......ben het overigens totaal niet eens met de post hierboven.

Tuurlijk is het veel tijd besteden aan je creaties maar als het basis idee totaal bagger is dan is de rest ook redelijk zinloos. Je moet wel eerst een leuk idee hebben om als basis te creeeren.

Origineel geplaatst door Acidfever
Tuurlijk is het veel tijd besteden aan je creaties maar als het basis idee totaal bagger is dan is de rest ook redelijk zinloos. Je moet wel eerst een leuk idee hebben om als basis te creeeren.

Kat Yidaki zei toch niet dat je van uit een bagger-idee moest gaan werken? Dat verzin jij er weer bij..

Ben het eens dat inspiratie een overgewaardeerd concept is, ik kan proberen om vanuit inspiratie iets te maken, maar dát worden nou juist vaak de onafgemaakte tracks.

Misschien is het wel het werken en schaven waar de werkelijke inspiratie uit onstaat.

Iig zijn er weinig mensen die ineens een inspiratie hebben voor een complete track, het is altijd maar een stukje wat je bedenkt, voor de rest komt het idd op hard werken aan.

Inspiratie is net zoiets als een glaasje water, daar neem je af en toe een slokje van.

Ik haal mijn inspiratie uit emotie (tuurlijk) en ik merk dat ik veel inspiratie haal uit sci-fi beelden en boeken.
Ook af en toe even een Dj-setje draaien(maakt niet uit welke muziek)doet wonderen.
En om de een of andere reden haal ik altijd erg veel inspiratie uit het ochtendgloren met al zijn geluiden en mooie lichtval !

Absolute inspiratie downer voor mij is Bier

Back