amt8&cubase

justin

Shauna
Hallo Beste Forumleden

Cubase & een AMT8 kan dat net zo goed als een Midex8? Aangezien ik nu nog in Cubase werk en mischien in de toekomst overstap op logic(hangt er helemaal vanaf)

Maar werkt dat net zo goed als een midex8?

Nee, alleen de midex8 is gegarandeerd strak.
De AMT8 kun je wel gewoon midi versturen maar syncen met hardware sequencers ofzo kun je met de AMT8 vergeten.

(Overigens had je dit ook door te zoeken kunnen vinden, maar ik blijf het iedere keer weer zeggen omdat het zooooooveel verschil maakt en ik iedereen strakke midi gun ;) )

En ik blijf zeggen dat de Midex niet gegarandeerd strak is in combinatie met Cubase. Gebruik daarvoor de zoekfunctie op het Cubase forum maar eens 8o)

Origineel geplaatst door fuse
Nee, alleen de midex8 is gegarandeerd strak.
De AMT8 kun je wel gewoon midi versturen maar syncen met hardware sequencers ofzo kun je met de AMT8 vergeten.

(Overigens had je dit ook door te zoeken kunnen vinden, maar ik blijf het iedere keer weer zeggen omdat het zooooooveel verschil maakt en ik iedereen strakke midi gun ;) )

fuse, ik heb 2 amt's aan een mac hangen.
Welke is dan wel geschikt om aan een hardware seq. te hangen?

Vergeet effe dat her waarschijnlijk ergens anders staat.
Ik wil het graag van jou weten.

Bedankt alvast

Tsja, n0_key heeft eigenlijk gelijk.

Maar dat heeft denk ik weer met dat hele USB gebeuren te maken.
Wat dat betreft kun je er geen pijl op trekken.

Maar zelf heb ik het gewoon getest.
Sequencer midi clock uit laten sturen.
Een of ander midi apparaat mee aansturen en kijken wat hij van die clock maakt.
Ik heb daar een K-station voor gebruikt. Die kan de arpeggiator syncen via midiclock.
Of anders m'n XV5080 die ook gescynced kan worden.
Alleen als die sync iedere keer in BPM verspring gaat de XV gek doen en hoor je tikken, zwaar irritant dus.

Wat blijkt.
Bij de AMT8 in Cubase schommelde hij als een gek, bij een midex8 niet.
Bij de AMT8 in Logic schommelde hij niet en de midex8 weer wel.
M'n M-audio Quattro (heeft ook midi) schommelde in beide gevallen.
M'n Wavecenter (adat en midi) schommelde ook.

Om maar even technisch te gaan doen ik heb een Abit K7 moederbord met AMD chipset (dus goede USB IO).
Die Wavecenter draait op een Asus P2B-LS mobo en die moet ook goed zijn verder. (Intel chipset)

En d'r is maar een goede manier volgens mij en da's gewoon meten wat eruit komt.

Heb je een combinatie die niet goed werkt terwijl die wel goed zou moeten werken dan heb je pech want dan moet je gewoon een andere computer proberen of die het wel doet. Of er mee leren leven dat je midi niet zo strak is als je gewild zou hebben.

Het is gewoon niet anders. Of je moet Steve Balmer of Steve Jobs aanklagen wegens wanprestaties.

Dusch.. .zet ik alle apparaatjes op een interne klok, dan hoef ik me om geschommel geen zorgen te maken? Want dat doe ik dus by default. Het enige probleem is met de klok van de Q die andere opvattingen schijnt te hebben wat betreft de term "BPM".

Origineel geplaatst door fuse
Tsja, n0_key heeft eigenlijk gelijk.

Maar dat heeft denk ik weer met dat hele USB gebeuren te maken.
Wat dat betreft kun je er geen pijl op trekken.

Maar zelf heb ik het gewoon getest.
Sequencer midi clock uit laten sturen.
Een of ander midi apparaat mee aansturen en kijken wat hij van die clock maakt.
Ik heb daar een K-station voor gebruikt. Die kan de arpeggiator syncen via midiclock.

dus een kstation geef met een midex wel goed de timing aan?
ik bedoel de inkomende midiclock?

tnx alvast

Back