Bonzai The Story

Leuk hoor!

Het had van mij alleen wel wat dieper mogen gaan. Wat meer over de artiesten, hun manier van produceren, hoe ze op bepaalde nummers zijn gekomen, waar ze de geluidjes vandaan haalden, etc.

Ja inderdaad leuke docu maar voor mij persoonlijk had het nog meer over de muziek mogen gaan en minder over het ondernemen... . Moet wel een echte rollercoaster geweest zijn.
Zeer tevreden met mijn Bonzai vinyls in mijn kast; tevens zijn er bij die oude minder gekende Bonzai's ook beestige platen te vinden. De vraagprijzen zullen nu ook weer de hoogte in gaan.

Ik vind 't grappig om te horen hoe ne platte qua dialect CJ Bolland is terwijl ik had verwacht dat ie gebrekkig vlaams zou spreken ( uit UK )

ocharme die scheve juno zijn keys :D

Tof ! Hier liggen de Bonzai slipmatten nog op de SL1200's :) Ik heb er een behoorlijke stapel van. Goed label en naar wat ik hoor nog steeds actief. Maar geen idee van de huidige releases. Bedankt voor het delen.

Ja inderdaad leuke docu maar voor mij persoonlijk had het nog meer over de muziek mogen gaan en minder over het ondernemen... .

Precies dat ja. Evengoed leuk om te kijken, maar het is meer een promotievideo voor een bedrijf dan een documentaire over een muziekstijl. Wat wel duidelijk naar voren komt is wat voor zeer commercieel gebeuren het ook allemaal was.

Ik heb hele goede herinneringen aan de wat meer rave/gabber-achtige vroege Bonzai nummers die ook in Nederland op gabberfeesten werden gedraaid. Maar vanaf zeg 1996 was het wel voorbij voor mij. Wat er allemaal na is gekomen, Bonzai progressive etc. vond ik enorm saai. De Mayday in Dortmund die nog even langskomt in de docu was ik ook bij trouwens.

Werkt wel met opera dev & vivaldi (chrome varianten).

Werkt hier ook gewoon in chrome (zowel windows als mac os). Mogelijk een andere oorzaak dus. :)

Juist. Progressive was nogal flauw.
Maar hier. N parel. Zeker als Princeton, lokale dj dat scandeerde over de "jesus is here" - olie op t vuur op de vloer.

Ik vond veel Bonzai platen ook uit "de goede tijd" erg tegen vallen bij het terugluisteren. Veel hardtrance heeft dat probleem (en happy). Ik denk ook dat The First Rebirth echt zo kapot gedraaid is dat ik er een hekel aan gekregen heb.

Rave City blijft wel echt een strakke plaat.

Mooie docu, hun en een hoop anderen waren toch wel het begin van mijn muziek liefhebberij!

Ik had totaal geen idee dat dat allemaal belgen waren! Ja van jones en stephenson wist ik het maar al die namen die voorbij komen had ik geen idee van dat die uit belgie kwamen. Wel grappig dat ze met z'n allen daar in een gebouw zaten.

Leuk hoor!

Het had van mij alleen wel wat dieper mogen gaan. Wat meer over de artiesten, hun manier van produceren, hoe ze op bepaalde nummers zijn gekomen, waar ze de geluidjes vandaan haalden, etc.

Wel, als je een studio voor één dag ter beschikking hebt en je maakt een nummer in 15 min, dan weet ik niet of zij nog wel weten hoe ze hem hebben gemaakt.

Maar goed, mail ze 's of er geen deel 2 kan komen ;)

Da's maar om te stoefen dat ze zeggen dat het 15 duurde,, Dat zeiden ze in de jaren 90 al,
Als je zegt dat dat 8 uur duurde, dan denken ze ,,,
"Aan ja, ge waart eerst wat aan't prutsen en aan't twijfelen"

Ik maakte jaren geleden ook 4 nummers voor een Mix'd op eén avond.

Maar 'khad dan wel jaren tijd en energie in die SynthCtrl plugin gestoken,
en vele weken bezig geweest om de studio setup te installeren,
Da's een hobby of job op zich

Soit, goeie ideeën duren wel niet lang om naar boven te komen,
En zelf geloof ik niet in tracks, na verloop van dagen, helemaal uit te werken in een DAW

Leuke docu! Bonzai zat achter meer hitjes uit die tijd dan ik me realiseerde. En de verhalen worden met de jaren steeds sterker :D.

ja, nee 4 per avond was jaren later, eens alles hier op punt stond,
Met een amiga soundtracker of oktalyzer module kwam de ni op bonzai vinyl te staan in de jaren 90.
Soit, 't blijft toch gewoon wat stoefen zeker,, "15 of 20 minuten",, beetje de foefelaars demotiveren..

Met een amiga soundtracker of oktalyzer module kwam de ni op bonzai vinyl te staan in de jaren 90.
Soit, 't blijft toch gewoon wat stoefen zeker,, "15 of 20 minuten",, beetje de foefelaars demotiveren..

Nee, maar misschien wel op Overdrive of ISR.
Edit: Tja, ze moeten toch wat nuttigs zeggen voor een docu. ;)

Laatst gewijzigd:
'je' zijn die gasten in de docu,, ikke toch ni ?? :)

Er stond één amiga maat tussen mij en de bonzai club toen
Bonzai heeft wel 3D gebruikt van me, in die second rebirth

In begin jaren 90'' liet ik m'n tracker tracks horen aan cj bolland, maar ik kwam veel te kort,,
door te kiezen voor de amiga tracker, en niet voor een atari met een full studio,
want wat waren die tracker vu meters toch zo cool hé,
en da was simple,, maar te simple eigenlk,,, om goed te zijn,,

soit, "het gaat over de weg die je aflegt, niet over het doel bereiken,,"

En waar zit mijn upper jaren 90 idool chris vd heyden vandaag toch ??
Maar er zijn er nog,, bv Frederic van Geluwe - van die Frequency Response Test Synth

Back