[Synthpop] Dreaming of a DX7

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag mede-muzikanten,

Ik heb nog nooit zo snel een liedje gemaakt als deze. Gewoon achter mijn keyboardje met hooguit 2 a 3 softsynths. Ik heb hem wegens tijdgebrek nog niet gemixed. maar hij klinkt voor mijn gevoel al best lekker. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Dank je. Fruity FPC in FL Studio. Dat is vergelijkbaar met een drumrack in Ableton. Die heeft verschillende drumkits aan boord en het leuke is dat je door midifiles kunt bladeren. Dan heb je snel wat leuks te pakken.

Voor de rest komt bijna alles uit Native Instruments FM8. Het is bijna niks en ik heb hem puur op gevoel gemaakt. Dus geen ellenlang gepruts met plugins en nootjes schuiven, gewoon muziek maken :P

mooi nummer, maar de repetetiviteit van de drumloop stoorde me wel wat.. Ook zou je een paar extra leads (solo's) er kunnn tussen steken. Verder was ie wel prima. Good luck ! ;)

@Gloomer,

Klopt helemaal wat betreft die beat, dat viel me later ook op. Dat is nu een loopje met te weinig variatie. De extra melodieën weet ik niet. Ik zal eens wat proberen. Thanks voor het luisteren. :okdan:

@KeplerFinn, Dank je :okdan:

Van de week dacht ik nog: zal ik er helemaal mee stoppen? Ik vind elektronische muziek maken heerlijk, maar het kost me meestal zoveel tijd om van een idee tot een complete track te komen. Daarom heb ik deze er in no-time uitgeramd.

zit zeker leuke Melody's in. Alleen die drum gaat op geven moment irriteren maar dat is door iemand hier boven al gezegd verder prima track!

Ik kwam toevallig bij deze terecht. Erg mooie bedoeling en ik smolt bijna weg. Maar je gooit ook je eigen ruiten in. Mix en patroon van de drums trekt op niks (sorry) Sommige synth partijen klinken zoals de bas ook te carré, te mechanisch (quantizen is het laatst wat je moet doen) en daardoor gaat de liquiditeit wat verloren en het is net dat wat je nodig hebt voor zo een track ! Dus ja, alle ingrdiënten zijn aanwezig om een super resultaat neer te kunnen zetten. Dus nog eens opnieuw en met veel liefde en aandacht afwerken.

@sKeLeTvM,

Dank voor je reactie, ik zie hem nu pad en hier kan ik zeker wat mee. Het zijn ook stuk voor stuk terechte punten. Ik neem ze mee in versie 2 van dit nummer en heb nog meer synthwave-nummers liggen. Misschien moet ik maar eens een serieuze demo maken.

Back