Vandaag: Suzanne Ciani in Vrije Geluiden, NPO1

Dat is een leuk idee! (kan er zelf echter niet bij zijn ivm. Voorbereidingen nieuwe keuken....)

De stukken van Bill Laurance vond ik zweverige kitsch. Zijn gebruik van digitale apparatuur beperkt zich tot effecten. Helaas nam de piano in de gezamenlijke "improvisatie" ook de leiding waardoor de inbreng van Ciani tot achtergrond-gebliep werd gereduceerd.

(

Ik snap deze opmerking niet. Bill Laurence vond ik te gek. Helemaal niet kitch, maar juist erg muzikaal. Zit niet voor niks bij Snarkyv Puppy. Ik vond zijn nummers juist erg tof. Een keer lekker toegankelijk maar toch heel eigen.

En inderdaad de Animoog op de iPad Mij boeit het niet dat het uit een iPad komt. Animoog is gewoon een super app. Klinkt beter dan menige hardware synth.

Ik vond due Buchla ook te gek. Klonk lekker dik, vooral die sequensen.

Ik snap deze opmerking niet. Bill Laurence vond ik te gek. Helemaal niet kitch, maar juist erg muzikaal. Zit niet voor niks bij Snarkyv Puppy.
Tja, sorry. Smaken verschillen. Misschien verstaan we niet hetzelfde onder "muzikaal", ik kan er in elk geval niks mee. Zojuist Snarkyv Puppy even bekeken op YouTube. Technisch heel knap wellicht maar ik word er niet warm of koud van.

Niettemin, voor degenen die vandaag naar Tilburg gaan: veel plezier.

Zit niet voor niks bij Snarkyv Puppy

Hij bleef serieus kijken toen hij zei dat in de band de beste muzikanten ter wereld zitten.
Ik moest er wel een beetje om lachen op dat moment.
Maar verder vond ik het een hele toffe uitzending.

Tja, sorry. Smaken verschillen. Misschien verstaan we niet hetzelfde onder "muzikaal", ik kan er in elk geval niks mee. Zojuist Snarkyv Puppy even bekeken op YouTube. Technisch heel knap wellicht maar ik word er niet warm of koud van.

Klopt, zal ook wel smaak zijn. Maar het is een getalenteerde muzikant en zijn nummers zitten zeker goed en muzikaal in elkaar (niet alleen technisch) en is naar mijn mening verre van kitsch.
Iemand nog gaan kijken in Tilburg?

Een grappig bijeffect van deze aflevering van Vrije Geluiden is dat mijn vrouw opeens een referentiekader heeft voor modulaire synthese! En dat is ook wat waard.

Oh en Bill Laurence was oersaai, ik vond het maar liftmuziek voor gevorderden.

Back