Vandaag: Suzanne Ciani in Vrije Geluiden, NPO1

Bedankt voor de tip, dat was erg leuk om te zien. Die piano deed me niet veel, al die kabels en knopjes des te meer! :{

Ik vond muzikaal gezien de piano leuker , Ciani werd weer ouderwets modular gebliep.
Wel weer leuk om dit te zien en dat het weer onder de aandacht word gebracht.

Voor het eerst in jaren weer eens gekeken, stuk frisser programma geworden met die nieuwe presentatrice. Misschien weer vaker kijken dus.

Ik vond muzikaal gezien de piano leuker, Ciani werd weer ouderwets modular gebliep.
De stukken van Bill Laurance vond ik zweverige kitsch. Zijn gebruik van digitale apparatuur beperkt zich tot effecten. Helaas nam de piano in de gezamenlijke "improvisatie" ook de leiding waardoor de inbreng van Ciani tot achtergrond-gebliep werd gereduceerd.

stuk frisser programma geworden met die nieuwe presentatrice.
=(

Voor het eerst in jaren weer eens gekeken, stuk frisser programma geworden met die nieuwe presentatrice. Misschien weer vaker kijken dus.

Ik kijk het al jaren (van toen het nog reizier in muziek heette zelfs, met Han Reiziger)
Je komt in aanraking met muziek van over de hele wereld en verschillende disciplines.

Giovanca doet het ook goed vind ik als presentatrice.

Maar even kijken bij Uitzending gemist.:D

Ik kijk het al jaren (van toen het nog reizier in muziek heette zelfs, met Han Reiziger)
Je komt in aanraking met muziek van over de hele wereld en verschillende disciplines.

Giovanca doet het ook goed vind ik als presentatrice.

Ja, ik keek veel in de tijd van Han Reiziger en Hans Flupsen. Vond zijn opvolger, die Melchior Huurdeman echter zo tergend saai en deprimerend dat ik was afgehaakt. Maar deze dame vond ik dan weer erg prettig dus misschien weer eens een kans geven. Het concept van het programma vind ik wel leuk; veel kunstzinnig en ontoegankelijk geföhn waar ik spontaan uitslag van krijg en dan af en toe zit er wat briljants tussen.

Goeie tip!

D'n Bill vond ik inderdaad een beetje zweverig. Suzanne Ciani was leuk, maar ik vind wel dat ze dr iPad in de bagage moet laten zitten. Daarnaast vond ik het verhaal niet helemaal kloppen, die Buchla's kun je nog gewoon kopen, en haar eigen MARF is er een van Roman Filipov, geen originele (niet dat dat uitmaakt, mind you). Vertel dan over de huidige boom in modulaire synths, of dat wat interessant is aan een Buchla komt doordat Don Buchla uit de tapemuziek komt en dus het idee van een elektronisch instrument (zeker geen "machine") anders benaderde dan Robert Moog. Ook dat geneuzel over "analoog", dat terwijl een gedeelte van de meeste modulaire synths digitaal is.
En als er dan gejamd wordt, laat dan de vrijheid van een modulaire synth zien, en gebruik niet krek dezelfde geluiden als het eigen optreden.....
Alsnog, leuk dat de modulaire synth op tv is hoor kudos Vrije geluiden! :okdan:

Het geluid van de Buchla viel bij mij elke keer weg. Alsof er een compressor op zat met lange release.
De iPad was geen goed idee. De mensen hier dachten dat het geluid uit de iPad kwam. :D

Verder wel grappig, ook de pianist met de TR-09.

Vorige week, of week ervoor, was ook wel interessant. Iemand met een custom quarter note guitar. Klonk verder nergens naar maar idee was wel goed.

Bedankt voor de kijk- en luistertip. Nog nooit een Buchla gezien. Had inderdaad net zo goed een modulaire Eurorack machine kunnen zijn.

De iPad was geen goed idee. De mensen hier dachten dat het geluid uit de iPad kwam. :D

Ik heb haar met deze set ook hier in Den Bosch gezien, en een aantal van de in het oor springende dingen kwamen wel degelijk uit de iPad, gauw terug in de tas stoppen dat ding.

Dat zou kunnen, als ze hem in haar handen heeft en beweegt. Het grootste deel van de tijd draait er een of andere minimoog app op.

Gebruikt ze de iPad niet om die twee Eventides H9s mee aan te sturen ofzo?

Duidelijk een preset van de Animoog app hoorbaar in een groot gedeelde van de muziek. X y en z as is hiermee toe te wijzen aan whatever in de app. Grappig eigenlijk wel dat niets verteld wordt over de fusion van hedendaagse tech met de Buchla tech. Ondanks dat geen slechte keuze want die Animoog had ik graag in Eurorack gezien.

Haha, en daarna een enorm betoog afsteken over dat analoge synthese de shit is.

Mundus vult decipi, ergo decipiatur.

Maar toch vond ik het best leuk om te zien.
Die pianist daartegen - moet gewoon in kleine ruimtes blijven optreden. Liften, telefooncentrales en dat soort dingen.

Back