rm1x vraagjes

Boost303

Mono-Amine
1 Hoe stel ik in dat wanneer ik van section wissel, de rm1x dit pas doet als hij de laatste measure van het spelende section heeft gepasseerd
2 Hoe stel ik in dat wanneer ik in grid rec aant programmeren ben dat ik de rest van het de tracks ook mee hoor spelen ipv alleen degende waarin ik aant editen ben?
3Hoe zie ik welk operating system het rmmetje bevat?

Weet je zeker dat je een 1.13 versie hebt ivm met dat programchange verhaal?

je kan zien welke versie je hebt als je de pattern + Patt.chain +utility samen ingedrukt houdt als je je RM1x aanzet...

Dan kun je het beste naar je favoriete Musicshop gaan, met de aankoopbon en je serienummer.
Dan wordt die nieuwe chip besteld, en zodra die binnen is wissel je je oude chip om en klaar ben je...

Origineel geplaatst door Boost303
Oh ja, en niet geheel onbelangrijk, ik heb al mijn tracks zo ingesteld dat ze NIET de interne toongenerator aanspreken en toch springen op mijn sampler elke keer de programs naar 1
Ook heb ik de midifilter zo ingesteld dat hij geen program changes zou moeten kunnen uitsturen

Hier wordt ik echt gek van

zorg ervoor dat je in het mixer scherm voor elke track iets anders bij voice geselecteerd hebt dan "phrase"..in die phrase settings zitten namelijk PC's...

Olaf

Hoe kan je het beste je externe gear aan je RM1X koppelen?
Ik ben van plan om hem dan toch maar te houden en als sequencer te gaan gebruiken.

hij heeft alleen maar een midi in en een midi out, maar kan ik dan toch meerdere apparaten eraan koppelen?
en hoe??

ik zelf gebruik een midi patchbay/router om alle gear aan te sturen..maar je kan ook natuurlijk een midi-chain bouwen door de midi thru's te gebruiken...maar dan krijg je op een gegeven moment wel latency in je chain als er veel aanhangt...

ik heb elk apparaat aan een eigen midi kanaal toegekend, en dat heb ik in de rm1x per track weer ingesteld....werkt net zo als in een software sequencer, alleen heb je maar 1 midi uit, en dus max 16 kanalen

Olaf

Ik heb wel een Midipatchbay van Phillip Rees, 5x5, dus als ik het goed begrijp gaat mijn master keyboard naar de rm1x en de rm1x naar de patchbay waar ik dus de rest van de gear op heb aangesloten...

yup....klopt....en dan je gear zo instellen dat het alleen maar midi ontvangt op de kanalen die je in de rm1x gebruikt voor het desbetreffende apparaat..

Olaf

wel als je de interne synth niet wilt triggeren voor dat kanaal...maar staat allemaal goed in de manual beschreven

Olaf

Re: rm1x vraagjes

Origineel geplaatst door Boost303
1 Hoe stel ik in dat wanneer ik van section wissel, de rm1x dit pas doet als hij de laatste measure van het spelende section heeft gepasseerd

Klik op de utility button daar is t ergens.

ja ik dacht inderdaad al dat het daar moest zijn, ik pak de manual er wel bij, daar ben ik eigenlijk een beetje te lui voor, maar lijkt me wel het verstandigst...
Thanks!!

weet iemand hoe je 2 rm1x en kunt syncen zonder dat ze elkaars midi data afspelen ? Maxdox en ik hebben hier mee zitten spelen en ondanks dat alle mididata gefilterd wordt, speelt er toch een en ander

Back