Volgens mij is er geen v2. FMR heeft heel duidelijk uitgelegd dat het aan de attack en release ligt. Dat heb ik hierboven ook uitgelegd.
"'Probleem' zit hem in het feit dat de detectie heel snel, linear en accuraat is. Ga je met 0.2ms attack aan de gang dan sloopt ie elke peak=weg low end. Release tijd hetzelfde. Is die te kort dan laat ie meteen die peak weer los+ make up gain = oversturen/pompen etc. "
En het is ook logisch. Zeker als je attack en release 'slopes' linear zijn. Drm wordt er ook relatief lange attack en release tijden geadviseerd door FMR bij bas sources. Maar dat moest vooral omdat mensen niet wisten van het basis principe van een compressor. Of de manual niet lazen.
Daarom hebben ze nu ook vaak ook Logaritmische release tijden op duurdere compressors zitten. Door die 'slope' kan je met kortere release tijden een natuurlijk geluid behouden.
En het komt echt door het feit dat de 'jeugd' van tegenwoordig bij een compressor denkt aan het vet maken van iets. Klassiek gebruik van bijv een compressor op een kick is om vooral om de peak door te laten en alles wat daarna komt de kop in te duwen. Zodat er een 'tik' overblijft met mooi rond laag die mooie vooraan in de mix zit ipv een 'boooooom' die alles in de mix weer weg duwt. (Al kan je dat tegenwoordig ook gewoon met een envelope over een kick in een DAW doen)
En ik dacht vroeger ook dat een compressor er was om dingen vet te maken. Don't worry
Maar ik zie nog steeds allemaal filmpjes op youtube waar mensen met super dure spullen niet eens de werking van een compressor op een kick goed kunnen uitleggen. Die denk alleen in vet vet vet. En dan hoor je een hardere tik dan ervoor maar door zo'n HPF circuit in de side chain zit daar geen bas onder en komt die na die tik er achteraan hangen.
En grote dj's draaien dat gewoon in clubs. Stond er jaren lang bovenop als geluidsman.
En het mooiste was nog een 'top' geluidsman die in de dj broadcast ging uitleggen dat dit door mp3 conversie komt. Ik moet er nog steeds op lachen.
Dus niet uit de hoogte doen maar advies om beter na te denken wat een compressor doet en hoe die precies werkt. Dan weet je gewoon veel beter wat je aan het doen bent en dan worden je producties ook beter.
Maar je kan ook gewoon de presets op die 'nieuwe' compressor plugs gebruiken en denken laat maar lullen met zijn ik weet het beter/tof doen toontje